Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a La Rosiere topikból

ÜZENETEK (4)Időben csökkenő Időben csökkenő
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2013.02.04. 20:55
Köszi, valóban, eddig azért nem mentünk ide, mert messze van és drága. Talán ha egyszer lesz valami akció...
Előzmény: (Bélapó 153658)
Bélapó
1440 élménybeszámolót írt
1440
19 éve tag
2013.02.04. 20:46
Síléccel egy fokkal jobb a helyzet. Visszacsúszásnál a kék pályán lehet botolni, így át tudsz csúszni a holtpontokon. A pályák minőségével nincs probléma. Ha nincs viharos szél, amely hordja a havat, jól karbantartott széles kellemes piros pályák vannak! Az olasz oldalon van néhány fekete, azok is remek állapotban élvezet volt rajtuk csúszni. A térképen is látszik, hogy az olasz oldal lényegesen nagyobb... és lényegesen jobb. De hát a gyakorlat is azt mutatta, hogy a francia oldalról reggel elindult a népvándorlás az olasz pályák felé. Onnan csak elvétve jött látogató. A felvonók is korszerűbbek az olasz oldalon! A kocsmák árszintjében nem volt lényeges eltérés!
Összességében nekem nem jött be! Nekem ez volt a legek franciája: legdrágább, legmesszebb, legrosszabb, legpechesebb
Előzmény: (petib 153578)
petib
96 élménybeszámolót írt
96
14 éve tag
2013.02.04. 13:17
Kedves Bélapó!

Hát... nem csináltál túl nagy kedvet ehhez a terephez, pedig a távlati terveimben szerepelt. Esetleg tudnál egy pár sort írni arról, hogy síléces szempontból milyen a piros pályák mennyisége/minősége? Köszi előre is,

Peti
Előzmény: (Bélapó 152575)
Bélapó
1440 élménybeszámolót írt
1440
19 éve tag
2013.01.27. 23:43
Megjártam! A szó igazi és átvitt értelmében is. A sihu szerint Bp-től kb 1200 km-re van Visszafelé háztól-házig azaz Badacsonytomajig 1403 km., igaz Svájcon-Németországon keresztül. GPS-be nem lehet betáplálni, mert vagy 6 Rosiére van, s peciel ez az én készülékemben (TOM TOM) nem szerepel, de a sihu ajánlása alapján meg lehet találni. Mi megtaláltuk! (nem volt könnyű!!!)Eddigi leghosszabb szerpentin - közel 26 km - leküzdése után végre megérkeztünk. Az apartman szokásos francia, előtérben emeletes ágy, nappaliban ágy+kanapé, viszonylag jól felszerelt konyha, mosogatógép, mikró, grill. Minden kéglihez saját bojler, így meleg-vízre nem volt gondunk. A legközelebbi felvonó a tanulópálya tányérosa cca 5-600 méter. A tanulópálya tetején eldönthettük, sétálunk még 100 méter az ülőkésig, vagy meredek kaptatón felgyalogolunk 15-20 méter a másik tányéros felvonóig, ahonnan aztán lecsúszhatunk az ülőkésig. Általában a sétát választottunk. A pályák állapotával és minőségével nem akarok foglalkozni, hiszen a kezelőkön kívül nagy mértékben függ az időjárástól és még mástól is. A pályák kialakítása viszont már emberi-tervezési kérdés. Francia részen 3 korszerű 6 személyes ülőlift van. Ezen kívűl néhány korszerűtlen ülőlift (az a gyorsító nélküli lassú lift, melyen az életedet is elunod) valamint jó néhány húzólift. Ha át akarok menni az olaszokhoz, korszerű 6 személyes ülőlifttel felmegyek a Le Roc Noir csúcsra onnan egy kellemes kék pályán átcsúszok a másik korszerű 6 személyes ülőlifthez amely felvisz egy másik csúcshoz (Col de la Traversette) onnan lecsúszok egy igazán korszerűtlen 3 személyes ülőlifthez - amely majd visszahoz - melytől egy kék jelű (de inkább zöld) pályán tudok elcsúszni (gyalogolni) az olasz oldalra átvivő tányéros felvonóig. Lehet, hogy már túl öreg vagyok, de nekem ez tűnt Európa leghosszabb tányérős felvonójának. Az olsz oldal sok-mindenért kárpótol! A visszaút nem egyszerű dolog. Legalább-is borddal! Egy igen hosszú kékkel jelölt pálya visz az előbb említett korszerűtlen 3 személyes felvonóhoz de ez is inkább zöld. Ha rögvest az elején nem tudsz megfelelő sebességet gyűjteni, vagy netalán ellenszél van, akkor 3x gyalogolsz! Ha tudtál lendületet venni, és végigcsúszol, az egyirányú terhelés miatt készülsz ki a végére. Persze bordról beszélek! Sielők tudnak botolni, azoknak könnyebb! Szóval ha végre nagy-nehezen - némi gyaloglástól elfáradva - megérkezem a korszerűtlen 3 ülőshöz , és felmegyek vele a csúcsra, jön a következő meglepetés! Hazafelé - tehát az elindulási pontomra, a tanulópálya felső részéhez - egy hosszú kékkel jelölt keskeny (síelőknek olyan sokszor botolós) pálya visz. Az én véleményem a francia rész pályarendszeréről igen lesújtó. (Azét fejeztem ki magam ilyen jó-nevelten, hogy a moderátorok ne töröljék ki!) A térképen van pár kékkel jelölt pálya, mely borddal csúszhatatlan! Nincsen rózsa tövis nélkül, és ez fordítva is igaz, a falutól távolabbi pályák konganak az ürességtől. Összefoglalva a véleményemet, az eddig megismert francia terepek közül ezt találtam a leggyengébbnek! Az igazsághoz azért hozzá tartozik, hogy remek free-terepek vannak, a szűzhó szerelmesei élvezkedhetnek - persze csak ha friss hó esik
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.