Mások az adottságok Visegrádon, MSZI-n vagy Dobogókőn.
Egy dologban biztos vagyok, hogy magasan Dobogókő az első a felvonókapacitásra, illetve síelő létszámra jutó síterület nagyságában és pályahosszban, vagyis sokkal kisebb a síterület terhelése, kopása és ha fullon menne a lift akkor is sokkal kevesebb lenne az egy hektár ratrakolandó felületre jutó síelő és persze bevétel is.. Az az elvárás, hogy Dobogókőn is naponta egyszer legyen ratrakolva másképp fogalmazva azt jelenti, hogy más pályák napi elhasználódásának (és persze termelt bevételének) kb. 10-20%-os szintjén (mivel ilyen mértékben kevesebb a síelők sűrűsége a pályán) kellene ratrakolni és persze erre fedezetet teremteni.. Ezen kívül más területeken is mások az adottságok - pl. nincs patak vagy folyó közvetlen a pálya alatt.. mi is dolgozunk azon, hogy felzárkózhassunk fejlesztésekben, de sok szempontból ezt Dobogókőn nehezebb meglépni.. Addig pedig Dobogókő ezt tudja nyújtani:
PRO:
- Budapesthez legközelebb
- egyik legszebb kilátás
- egyik legolcsóbb síbérlet
- szinte soha sem kell sorban állni
- soha sincs zsúfoltság a pályán
- relatív alacsony hóvastagságnál is biztonságosan használható nagy mértékben kő- és sziklamentesített pályaalap
KONTRA:
- nincs mindennapos ratrakolás, a természetes hó hajlamosabb buckásodásra
- hóágyúzási lehetőségek nagyon korlátozottak (kisebb mennyiségben egy ponton és technikai okokból csak jóval hidegebb hőmérsékleten lehetséges, mint pl. MSZI-n vagy Visegrádon)
A pro és kontra érvek alapján - melyeket próbáltunk eddig is egyértelművé tenni - van akinek jó választás Dobogókő van akinek csak komolyabb fejlesztések után lesz az.