Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy én is megosszam a tapasztalataimat rocker lécek tekintetében.
Utolsó nem rocker lécem egy Atomic RC SL léc volt. 2-3 szezont mentem vele. Kezdetben szerettem, aztán ahogy egyre több tapasztalatot szereztem - úgy kezdtem kevésnek érezni. (Szomorú, de nem elhanyagolható tény, hogy szedtem magamra pár kilót). Nagyobb sebességnél kezdtem el egyre bizonytalanabbnak érezni, nem tartott eléggé, késő délutáni buckákon csavarodott. Közepes sebesség mellett nagyon kezes léc volt, kanyarbejáratokat nagyon szerette, kijáratokat érezni kellett, kisebb hibákat nem vett észre, jól használható, közepes tudású léc volt.
Erről váltottam Völkl Racetiger SL UVO-ra, ami egy tip rocker léc. 1 napos kölcsönzéses teszt után éreztem, hogy ez egy minőségében más léc. Relatíve kemény léc, de összességében nagyon kezes. Igazán a frissen kezelt, kemény havon érzi otthon magát. Gyors, rövid kanyarok, keményen megélezve. Én nem bírtam annyira megtaposni, hogy bármilyen bizonytalanságot érezzek.
A fekete leves délután jön, amikor fogy az erő, hanyagabbá válnak a mozdulatok, gyengül a pályaminőség... Amiért nagyot büntet: kanyarkijárati tehermentesítéskor hanyagul lent felejtett ívbelső léc lent felejtett hátulja. Ott egyből szól, hogy fáradsz, ideje pihenni! :)
Ami a fentieken kívül nagyon nagy pozitívum, hogy az UVO a pálya "karcosságát" abszolút kiszűri. Olyan, mintha egy Dolby B-t kapcsolnál be.
Hátránya, hogy igazán 8 és 11 között nyújt nagy élvezetet és amit ebben az időszakban ad, azt délután elveszi.
Emiatt kölcsönöztem az idén kipróbálásra a saját Racetiger mellé egy Tip&Tail Rocker Völkl Code S UVO-t. Bad Gasteini túránk alkalmával az összes tulajdonságát volt módom kipróbálni. A gastein-völgyi pályakarbantartási szokásokat nem kommentálnám... Januárban Val Gardenán sieltünk - volt kontraszt minden szempontból.
A léc zseniális! Megmentette a gasteini túrát számomra. Tip-tail rocker voltából következőleg az ívreállítás csak egy gondolat. Hosszabb íveket szeret, mint a Racetiger SL, mivel a Code S 15-ös rádiuszú, az SL pedig 12.7. A legnagyobb geometria eltérés középen van, a kötés alatt. Itt a Code S lényegesen szélesebb. Buckákon, vacak terepen szuperül tart.
Nem kell annyira a terepet figyelni vele, mint a Racetigerrel. Kb. átmegy mindenen habozás nélkül. Az ember akár úgy is érezheti, hogy egy fokkal jobban tud sielni. :)
A délelőtti élményparádéból minimálisat vesz el,(pedig abban a Racetiger SL brutálisan erős) a délutánokhoz viszont rengeteget tesz hozzá. Magszerkezete a 2 lécnek teljesen azonos. A viselkedésbeli különbség pusztán a geometriából és abból adódik, hogy a Code S Tip és Tail rocker is.
Itt jön a kérdés, hogy tartson-e az ember 2 lécet vagy jobb egy ilyen all mountain tip&tail rocker, ami körülményektől függetlenül kiszolgálja az embert. Ami biztos, hogy kell nekem egy Code S UVO!