Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Hóvadász topikból

ÜZENETEK (13)Időben csökkenő Időben csökkenő
Steve33
47 élménybeszámolót írt
47
8 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.28. 22:00
Igen ezekkel szembesültem, végül maradtam elsőre a 100+ freeride/sidecountry kategóriánál, így lett a léc+kötés+fóka+baki 2+0,9+0,25+1,9=5kg*2....szóval kell a kondi felfele, de lefelé kompromisszum mentes :)

Az első tesztnap nekem bejött, főleg mikor mélyebb szűzhóban mentem a széles léc ott is szépen felúszott. A héten ha minden igaz folytatás...

Azt már többektől hallottam, hogy van olyan helyzet mikor a fóka sem segít.
Ezek még előttem vannak, de párszor már másztam vissza mély hóban lesikló szettel és pár tíz méter is komoly kihívás volt.

A lécek túlszaporodására úgy néz ki nincs ellenszer :)
Előzmény: (bouquetk 210479)
bouquetk
387 élménybeszámolót írt
387
12 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.28. 11:04
A túrasí cuccok hihetetlenül specializálódtak. Az egyik véglet a pár dekás kötések, futóléc súlyú lécek, 70-80 dekás bakancsok világa. Ezek verseny cuccok, a versenyzők úgy fókáznak le, hogy le sem veszik a lécüket. Persze a fóka is rövid. Láttam olyan embert, aki gyorsabban haladt felfele, mint egy régi lassú székes felvonó, és ahogy felért ült be a kabinba és ment le.

A másik véglet a 100-120-as léc, a bakancs nem sokkal könnyebb, mint a lesikló. Ezeknél a fóka inkább a menekülés egy lehetséges eszköze, bár a saját tapasztalat az, hogy a gyakorlatban ez sokkal árnyaltabb. Vannak olyan terepviszonyok, amikor nem lehet fókázni.

Mindenki keresi az optimumot. Nálam a több léc vált be, 80-95-116 szelességűek. Ez nyilván más problémákat generál. Nem mindig szoktak szeretni a pakolásnál.
Előzmény: (Steve33 210472)
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.28. 10:10
Igen, ez jó ötlet, én is sokat használom. A Rossignol XV lapokon gyárilag ott van ez a furat. De nem minden esetben működik. Ha keskeny a nyom, akkor túl sok havat szed össze a lap és nehézzé válik, vagy ha oldalra lejt az út, akkor állandóan el akar szökni.
Előzmény: (Bélapó 210474)
h i r d e t é s
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.28. 07:17
Én is szeretek hótalpazni és mivel a split lecsúszáshoz nem vált be, kitaláltam, hogy Dagó húzza utánam a boardot. Fúrtam a board orrába egy hatos furatot és egy 3-4m vitorláskötéllel a kutya hámjához kötöttem. nem igazán működött a dolog, a board folyton elakadt. Pedig jó ötletnek látszott.
Előzmény: (golo 210460)
Steve33
47 élménybeszámolót írt
47
8 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.27. 23:34
Pont ezen dilemmáztam én is az első saját túrasíszett összeállításánál most december elején: mászasra vagy lecsúszásra optimalizáljak?
Nyílván felfele töltjük a nagyságrendileg több időt, de a korábbi bérelt szettek lesikló teljesítménye nem győzött meg.

Külön lécet vettem a túra kötésnek, de végül csak a 106-os freeridelécre fúrattam, mert úgy voltam vele az fontosabb nekem, hogy a fókázás lehetősége minden félrecsúszott freeride alkalmával velem legyen.

Remélem a szezon végén lesz miről írnom, hogy mennyire működik adott esetben nagyobb 1000+ szintes napokon.


Az átszerelés külön sztori, most még elég csiga a tempó :-) de bízom benne a rutinnal jelentősen rövidül az idő.
Előzmény: (bouquetk 210462)
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
2020.12.27. 21:19
Rossignol XV 164 Wide (2020), Karakoram Prime 1 (2014).

Itt, ahol lakom nem tudom lemérni, otthon a konyhai mérlegen szoktam méricskélni.
A legkönnyebb lapjaim (pl Korua) súlya 2700-2900 g, de ezeknek puhafa magja és vékonyabb éle van (Bataleon WhiteGold North 163). Emiatt nem is túl ellenállóak.
Nagy különbségek vannak még azonos gyártó különböző méretű/évjáratú lapjai között is, famag (puha-/keményfa, ezek aránya), felépítés (van-e benne karbon, vagy más), ragasztó, él, talpanyag, stb. miatt is. A Rossi 163 (nem wide) (2017) lapnál a 164 Wide (2019) jóval nehezebb (2900 vs. 3300 g). De érzetre is "több benne az anyag", vastagabb, meg szélesebb is. A split ennek a párja, de dupla éllel.
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
9 éve tag
2020.12.27. 20:02
Állati klassz
Előzmény: (golo 210437)
morfologus
141 élménybeszámolót írt
141
11 éve tag
2020.12.27. 20:00
Leírod kérlek a setupot?
Kiváncsiságból rádobtam a mérlegre a púderes deszkát meg kötést, csavarok és tárcsa nélkül van 4 dkg különbség a fóka nélküli splithez képest.
Előzmény: (golo 210460)
bouquetk
387 élménybeszámolót írt
387
12 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.27. 19:58
Sokszor még a túrlécen a fóka leszedése, kötés átállítása, fixálása stb. is problémás. Ez a dilemma egyébként léccel is megvan, felfele a keskenyebb lenne az optimális, lefele meg pont fordítva. Egy 100 feletti derekú léccel már nem igazán élvezetes a felmenet.
Előzmény: (golo 210460)
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.27. 19:19
Nem szűzhóban mentünk, hanem túrasí nyomán, erre tökéletes.

Fent a csúcson, -17 fokban, amikor minden perc számít, nekem kínszenvedés lett volna az átszerelés. Az ujjaimban még most is érzem azt a hideget.

A hótalp felülete a döntő. Ezért vettem a legnagyobb XL méretűt, ami 21x71 cm. A súlya 2,1 kg párban, a splitem kötéssel (fóka és rátapadt hó nélkül) több mint 6 kg. Ha nincs fektetett nyom, akkor csúsztatni se könnyű, rengeteg energiát emészt fel. A deszka a hátamon pedig még nem okoz gondot a sok erősítő edzés miatt, amit kamaszkorom óta csinálok.

Tegnap kipróbáltam, a teljesen friss 50 cm szűzhóban, és nem süllyedt el. Ha pedig olyan sok friss hó lenne, hogy még ez sem lenne elég, abban csúszni sem tudnék értelmesen, ezért biztos, hogy nem indulnék el túrázni. Ilyenkor jobb várni néhány napot, hogy tömörödjön egy picit.

A döntő szempont mégis az, hogy azokon a szűk helyeken, ahol szeretek lejönni, a könnyű, megszokott lapomon élvezem a csúszást, a splittel pedig megerőltető nekem.
Előzmény: (Bélapó 210449)
minerel
3725 élménybeszámolót írt
3725
17 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.27. 17:58
és voltunk mi is abban a hóban amiben a többiek túraléccel aránylag jól jöttek, mi boardosok a hótalppal is sokszor elsüllyedtünk mint a titanik.
Előzmény: (Bélapó 210449)
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2020.12.27. 13:49
"A splitboard egy nehéz, ormótlan jószág, körülményes az átszerelés" Ez nem igaz! pik-pakra átszerelem és lábon nem tűnik nehezebbnek a hótalpnál. Az írás többi részével egyetértek! Splittel csak puha, mondhatni szüz-hóban jó lecsúszni, (pont olyanban amiben most menttél) egyébként nyeklik-nyaklik, nincs tartása, kemény pályán halálfélelmem van. A hótalp tényleg majdnem tökéletes, de 100-150m emelkedő után (2-3km) rohadt nehéz tud lenni a board még akkor is, ha tökéletes a hátizsákod. De hát amíg az ember ifjú és bohókás.....Én most-már, hogy a félutat jóval túlhaladtam és csak a szarabb rész van hátra túránál átpártoltam a túrasíre. (lecsúszásnál maradok a boardnál amíg ülő helyzetből fel tudok állni)
Előzmény: (golo 210437)
golo
959 élménybeszámolót írt
959
14 éve tag
2020.12.26. 23:39
2020.12.26. Sportgastein

Hányszor megtettük már ezt az utat felvonóval? De így egészen más a hangulata. Meghatódtam, amikor felértem. Utána pedig majd' megfagytam :-)

Elkövettünk két hibát is. Túl későn indultunk el, ezért mire felértünk a csúcsra, már lebukott a nap, és a lecsúszáshoz is jobb lett volna, ha a mélyhavazós deszkát visszük magunkkal. Ezért lefelé a kelleténél lassabban haladtunk, kifutottunk az időből, és végül fejlámpára is szükség volt, hogy biztonságban leérkezzünk. A sífutóút pedig még nincsen készen, ezért még félóra séta volt a mély hóban a parkolóig. De volt nálunk hótalp!

Ma felfedeztük a hótalpas túrázás örömét. Fantasztikus dolog! Snowboardosként esélytelenek vagyunk a túrasível szemben. A splitboard egy nehéz, ormótlan jószág, körülményes az átszerelés, és a lecsúszás minősége meg sem közelíti a kedvenc lapunkét. A hótalpnak alig van súlya, egyszerűbb váltani, bármikor felvehető, nincs fóka, nincs átszerelés, és a legfontosabb: a lecsúszás is teljesen kompromisszum-mentes.

Szép, tiszta volt az idő, szél alig fújt. Sítúrához kellemes volt. De ahogy lement a nap, a derült ég alatt hirtelen nagyon hideg lett. -17 fok volt fent, a parkolóban pedig -18, amikor leérkeztünk.
20201226-130202.jpg
20201226-131637.jpg
20201226-132847.jpg
20201226-133606.jpg
20201226-151654.jpg
20201226-155733.jpg
20201226-162241.jpg
20201226-162830.jpg
20201226-163348.jpg
20201226-163356.jpg
20201226-163800.jpg
20201226-164125.jpg
h i r d e t é s
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.