Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Mátraszentistván Sípark topikból

ÜZENETEK (6)Időben csökkenő Időben csökkenő
lorylaci
40 élménybeszámolót írt
40
16 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2021.03.29. 18:47
Az MSZI-t a Digitroll kft üzemelteti, ajánlom nézd meg a pénzügyi beszámolóikat az elmúlt 10 évről. Általában nyereségesen üzemelnek, és jelentős osztalékot vesznek ki a tulajdonsok. Szerintem egyébként abszolút megérdemelten. A 4 üléses lift kiépítése után jelentősen nőtt a forgalmuk (1 mrd Ft feletti árbevétel), és a beruházások nagy részét a KIVA miatt leírják a társasági adóból, mert folyamatosan fejlesztenek.
Egyébként azt is lehet látni, hogy jelentős az anyagköltségük (hóágyúzás áram), és az utóbbi pár évben jelentősen megnőttek a bérköltségeit. Mivel tudtommal a hóágyúzásban egyre jobban fejlesztik az automatizálást, valószínűleg növelték a béreiket (amit szerintem az ott dolgozók többsége megérdemel).
Valószínűleg az elkövetkezendő években a hóágyúzást automatizálják tovább, illetve valamilyen alternatív energiatermelés segítségével csökkentik amjd az áram díjaikat (pl szélenergia segítségével szívattyúzák fel a vizet)

Többieknek:
MSZI lényege, hogy Magyarország középső és keleti régióiból viszonylag közel van. Benzinköltség nem sok, pláne ha teli autóval megy az ember (én is mindig viszek valakit: barátot, szomszéd gyerekeket, a sajátomon kívül).
Szerintem a kis tányéros lift mellett nagyon jól lehet tanítani, én kifjezetten örültem, hogy a szezonban 11-szer voltam, és a kisfiamnak egyszer sem kellett jegy (mert 4 éves), és nagyon jól megtanult közben.
A síoktatópark szerintem sok haszna nincsen, két kivetellel:
- tényleg rá akarod bízni a kezdő oktatását valakire, hogy addig síelj
- sokan vannak és az 5-ös pályán fél a kezdő a sok embertől.

Jövőre tervezünk már családdal menni külföldre (ahogy nő a gyerek, és a tudása is elég), de biztosan fogok venni legalább 1 db 5 napos, de inkább 2 db 4 napos hétköznapi bérletet. Talán jövőre már nem lesznek hétköznapi rohamok.

Idén legnagyobb negatívumként az étkezést emelném ki: egy ideje drágul az étterem (amit megértek, a kényelemért, hogy csak be kell ugrani fizetni kell), de most kezdték az adagokat is visszafogni. A két palacsinta 4 éves kisfiam fél fogára nem volt elég. Habár a környéken vannak jó éttermek, pár perc autóútra.
Előzmény: (Tervező 212193)
Tervező
86 élménybeszámolót írt
86
9 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2021.03.29. 13:42
Éppen most kaptam az infót:

A villamos "RENDSZERHASZNÁLATI DÍJAK emelkednek "- (botrányos szolgáltatási színvonalon! ez ugye főleg a Mátrát érinti, tudjuk mennyi áramkimaradás volt.)

"2021. áprilisától jelentős emelkedés várható a rendszerhasználati díjakban.
2021.02.12-én a MEKH közzétette a H 440/2021. számú határozatot melyben az elosztókat:
- az MVM minden hálózatán....

Elosztói alapdíj +41,18 % (éves alapdíjra )
teljesítménydíj +19,79 % (csatlakozói névlegeskW-ra vetítve)
forgalmi díj: +64,72 % (fogyasztott kWh-ra vetítve)
Meddő energia díj +10,14 % ( kVArh-ra vetítve)

(Ez a középfeszültségre vonatkozik, tehát akinek trafó állomása van, MSZI-nek és Eplénynek , Kékesnek, SUH-nek is van természetesen)
Ja, ha valaki nem tudná, ezek összeadódnak !

Miért is drága a sípálya, hóágyúzás vajon?????

Vállalkozásbarát, családbarát, kedvező adórendszer ugye kedves Kovi?

(A kisfeszültségű csatlakozások a jelek szerint 42-77 %-kal)
Előzmény: (Kis Kovi 212187)
Tervező
86 élménybeszámolót írt
86
9 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2021.03.29. 12:15
Kedves Sporttársak,

nem feladatom védelmezni egyik pályát sem, de sajnos a hazai lakosság nagy része nincs tisztában a közterhekkel. A médiából a "jövedelemadó csökkentés" folyik, ami alig észrevehető tétel egy gazdálkodó szervezetnél. Az ÁFA-ra vonatkozó "Kis Kovi" megállapítás alapvetően helyes, de összességében a 25%-ot többszörösen megfizetjük, ebben senkinek ne legyen kétsége ! És emögött, tehát az áruk, szolgáltatások majdnem harmada díja mögött nincs előállított érték !!!!

Aki nem tudná, ma Magyarországon a vállalkozásokat 103 féle teher sújtja, hogy ne kelljen keresni, itt található:

https://www.nav.gov.hu › SZAMLA_Internet_20210301

És ebből nagyon sok tétel az "árbevételre" vetül, nem a különbségekre.

Nyilván ebből nem mindenki fizet mindent, de a Sípark pl-ul, ahol műszaki tevékenység, vendéglátás, környezetvédelmi, vízjogi díjak, Nemzeti park, bankhitel stb van. nagyon sokfélét fizet, aki ráér kiszámolja vagy megkérdezheti őket.
Csak példának: "Turizmusfejlesztési hozzájárulás, Tűzvédelmi hozzájárulás, Környezetterhelési díj, Környezetvédelmi termékdíj, stb.

Ja, és ebben benne sincs még ilyen, hogy súlyadó, a szolgáltatók felé fizetendő dolgok, pl. "vízjogi engedély, vízhasználat a patakból... amik mind-mind külön rendeletekben vannak szabályozva.

Én 30 éve járok Ausztriába, világhírű helyen, abszolút pályaszállás panzió, legutóbb kb 324 Ft-os Euroval 9750 Ft/fő/ éj mindig számlával, tehát minden adóteherrel !(Nálunk egy "világvégén " levő panzió kerül ennyibe) Persze a 4 csillagos 50 m-rel odébb két főre 152 Eur , na, ennyi nálunk is már egy hasonló.

Ezt csak azért írom közvetett bizonyítékként-jóllehet nem ismerem az osztrák adórendszer - hogy ebből láthatóan nem valószínű sporttársam magállapításának igazsága, hogy "magyar sípályák adózási szempontból jobb helyzetben vannak"

Igen, mint a bevezetőben írtam, a "köznép" csak a munkaerő olcsóságát látja, azt nem, hogy ez az "olcsó" munkaerő csak az illetőnek megélhetés szempontjából kevés, a cégnek talán drágább is összességében, mint Ausztriában. Az érte kapott szolgáltatásokról ne is beszéljünk (kátyús utak,..stb)
Ezt munkatársaimnak is nehéz volt elmagyarázni, hogy az ő kevésnek tartott x-Ft fizetését, ha önállóan kellene megtermelnie, mennyi netto bevételre lenne szüksége egy hónapban. Azonnal belátták, hogy inkább maradnak az ezer fős multinál, mert képtelenek lennének rá saját vállalkozásban. (Most nem e kivételekről van szó, hanem a lakosság többségéről)


Sajnos, kevesebből egyszerűen ezek miatt nem lehet fenntartani. Nem véletlen zárnak a kisebb síterepek külföldön sem, mert a hóbiztosítás költségeit már ugyanúgy nem tudják fedezni ( és valljuk be, mindenki a nagyobb, attraktívabb terepeket preferálja, még ha km-ben ugyanannyit tud is sízni...)


Ja, és még ráadásul ez csak úgy megy, hogy az eszközök jó része "használtként" érkezett. (Hóágyúk, taposógépek, felvonók részben)
AZ árakkal nincs baj, a berendezések kint is egyedi megrendelések, alku itt is van, nem kell "kicsikarni" jobb feltételeket, ez tisztességesen megtörtént. De a gyártó sem tud semmiből gyártani, van egy összeg, ami alá nem lehet menni.
Előzmény: (Kis Kovi 212187)
h i r d e t é s
Kis Kovi
278 élménybeszámolót írt
278
13 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2021.03.28. 19:13
A fogyasztó által a pálya üzemeltető felé kifizetett áfa nem egy az egyben megy az államnak, hanem csak a hozzáadott érték után fennmaradó részre rakodó (levonhatod a működtetés érdekében beszerzett dolog után előzetesen megfizetett áfát a fizetendő áfából), ez az áfa jellemzője mindenhol.
Valószínűleg nyugaton sokkal magasabbak az üzemeltető társaság esetleges jövedelmére rakódó adó terhei (mi már majdnem "adóparadicsomnak" számítunk ilyen szempontból az alacsony adóterhek miatt), de ott is úgy működhet az adózás, hogy a jövedelem az alapja (nem az egész bevétel).
Szóval a magyar sípályák adózási szempontból jobb helyzetben vannak és a munkaerő is olcsóbb összességében, mind a fizetések, mind az azokra rakodó közteher szempontjából.

Az energia árak már más kérdés, mert ahol a természeti erőforrások (főként a víz-, szélenergia a magas hegységek esetében) például lehetővé teszik a "saját" előállítást is (pld-ul: Salzburg tartományban Rauris vagy ott van a Kaprun melletti nagy tározó vagy Lachtalnál a szélparkok, stb.), ott akár viszont kedvezőbb helyzetben lehetnek, ha jól szerződnek vagy házon belül van az előállítás.
Mivel alacsonyabban vannak a pályáink, így kevésbé számíthatunk a természetes hóra is és valamivel kevesebb is az összes éves csapadék átlagban az alpesi régiók többségéhez képest, azaz ez is megdrágítja a magyar pályák üzemeltetését, illetve az üzemeltetési időszak kezdetére és hosszára is jelentős kihatással van, ami megint drágítja a magyar lehetőségeket.


A pályákhoz beszerzésre kerülő eszközök (lift, pályagép, hóágyú, stb.) is többe kerülhetnek fajlagosan a magyar pályáknak, mivel nem tudnak akkora mennyiséget és folyamatos megrendeléseket eszközölni, amivel jobb feltételeket tudnának kicsikarni, mint mondjuk egy nagyobb pályarendszer nyugaton és a szállítás is drágább lehet.
Valószínűleg a magyar pályáknak a folyamat elején sok know-howt is importálni kellett.

Aztán az is egy fontos szempont, hogy milyen méretben lehet a vállalkozást működtetni, nálunk nem nagyon van esély jelentős méretben gondolkozni, a befogadóképesség is ehhez irányul, ez megint egy hátrány egy magyar pálya esetében.
A vásárló erő is más, amíg az Alpokba tömegével mennek a tehetős emberek (nagyobb árat is elviselők) a világ legkülönbözőbb helyszíneiről, bőven van fizetőképes kereslet, addig nálunk azért ez nem mondható el, nincs akkora vásárlóerő, igaz azért a hazai pályákon megjelenők többségén magyar viszonylatban nem nevezném csóróknak.
Nálunk inkább az a gond, hogy akinek eleve nincs pénze komolyabb külföldi síelésre, annak a hazai viszonylatú költségek is magasnak fognak számítani, amin szerintem maximum a gyerekek esetében lehetne valamit orvosolni a szokásos (nem mostani) hétköznapokra szervezett és támogatott iskolai síelések kapcsán.

Összegezve a fentieket, megérthető, hogy nem olcsó mulatság egy magyar pálya, mert sok szempontból eleve versenyhátrányban vannak az üzemeltetők, de például azok, akik elfogadják nyugaton a 250-300 EUR-s heti bérlet árszínvonalat személyenként, valamint az utazással, szállással, biztosítással járó többlet költségeket, azoknál valószínűleg nem az árak állnak a fókuszban a hazai síelést illetően, hanem közülük esetleg sokaknak ez a hazai dolog már nem ad akkora élményt (a jóhoz szoktak:), hogy erre szívesen áldozzanak, főleg, ha ez jelentős tömeggel is társul.

Úgy gondolom, hogy az éghajlat változásával sajnos egyre jobban drágulni fog ez a tevékenység és nem feltétlenül az üzemeltetők mohósága miatt.
Ettől függetlenül szerintem ebben az évben a hazai pályák jó üzleti évet fognak zárni (fejlesztésre is gyűjthettek), de azért nem ezt az egy évet, hanem mondjuk minimum 5-10 éves időszakot érdemes vizsgálni a működtetés gazdasági oldaláról.
Előzmény: (Sansovino 212183)
Sansovino
51 élménybeszámolót írt
51
4 éve tag
2021.03.28. 14:00
Tudom, fogadatlan prókátornak...Mégis. A nejem is csak síparkos jegyet vesz, mert tanul. Már ha elmegy az ember akkor a tanpálya melett a tárcsáson ingyen lehet a gyerek. Ott is tudsz tanulni. Igazán nincs nagy forgalom. Sajnos, hogy a forintunk pont az albán lej harmadát éri, de közel húsz €-ért szerintem még nagyon jó az a hely, így is. Sok ember dolgozik ott, a bérek, járulékok, a pálya karbantartása, az áram mind komoly összeg. Szerintem nekik még így sem lesz gazdaságos ez az üzlet. Az állam mindennek a harmadát + adó viszi. Remélem azért jól éreztétek magatokat! ☺
Előzmény: (Livigno 212181)
Livigno
2 élménybeszámolót írt
2
3 éve tag
2021.03.28. 13:33
A gyerek tanpályára szerettem volna menni és csak oda. A szőnyeg letakarva csak a köteles megy, max 2 óra lett volna a sílécre szoktatás. Előzetes érdeklődésre a 3 órás jegy felnőttnek 4000, 5 éves gyereknek 3000. Köszönöm Sipark, azért lehetett volna némi rugalmasság...Ahogy nézem, nincs ott senki, nem értem miért kell lehúzni az embereket.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.