Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy nincs igazad. Ez persze nem csoda, hiszen a legtöbben félreértik a dolgok lényegét.
Nem magasról jössz le alacsonyra a mély tehermentesítésnél, hanem tényleg alacsonyan maradsz az egész kanyarívben, mind a bekormányzásnál, mind pedig a kikormányzásnál.
A dolog kulcsa a térdmozgásokban van.
Mikor legjobban fordul a tested meg a léceid, akkor ki kell nyújtanod a térdeidet, de itt nem vagy magasan, hanem oldalra a lécektöl. Mikor egy új kanyarívet szeretnél beindítani, akkor a mély tehermentesítésnél végig csak térdhajlítást végzel és mire lapjaira kerülnek a lécek, akkor maximálisan be lesznek hajlítva a térdeid és ezzel maximálisan tehermentesíted a léceidet.
A magas tehermentesítésnél térdnyújtásra kerül sor az kikormányzás elején, amitöl magasra kerülsz abban a pillantaban, amikor lapjaira fekszenek a lécek. Ez nem olyan optimális, mint a mély tehermentesítés, de nem is lehetetlen, hiszen ezután tehermentesítés következik térdhajlításokkal, miközben te elöredölsz az esésvonal irányába és egyúttal élezed a léceket. A magas tehermentesítést sokkal könnyebb megtanulni és innen továbbfejleszteni mély tehermentesítésre, ami persze mindig jobb, ha van rá lehetöség.
Optimális carving kanyarokban nem forgatjuk a léceket egyáltalán, csak éleire állítjuk bokából a lécek kanyarívei elött. Tehát nem azért tehermentesítünk, hogy elforgathassuk a léceket, hanem azért, hogy ezzel elökészítsük a korai, bokából beindított élezéseket.