Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Normafa topikból

ÜZENETEK (3)Időben csökkenő Időben csökkenő
aerosol
51 élménybeszámolót írt
51
18 éve tag
2010.01.07. 11:50
Tényleg nem kötekedni szeretnék de remélem csak elírás a "Harag-völgy" ami ugye ismertebb nevén Harang-völgy. Korábban már felmerült és még tartja magát a téma, hogy a "Zsigrai" helyesen Sigray /ugyanis a család nem magyarosított/ esetlegesen elfogadott a Zsigray írásmód is bár ez is vitatott!
Komolyra fordítva a szót kíváncsi lennék ha pl. M.Szentistvánon a "kis domb" behavazása /saját víztározó, nem vezetékes vízből/ karácsony előtt kb. 6 millió Ft-ba került /rá párnapra a 65%-a el is olvadt/, ugyan ez vezetékes vízből Normafánál mi pénz lenne? Menny havas nappal lehetne számolni? Hány sí sporttárs látogatná a pályát, stb. Egy ilyen fajta felmérés azért érdekes lenne. Abból semmiképpen nem indulhat ki az ember hogy mi volt a '30-as években. Akkor tájt a Mátra is egy távoli célpontnak számított /nem volt ennyi embernek autója, stb/ így természetes hogy a fővárosiak a budai lejtőkön gyakorolták a sí sportot.
Több realitást látok Nagy Hideg-hegyben vagy akár Dobogókőben de ott sincs pénze az alapítványnak bármilyen beruházásra és a befektetők meg nem tolonganak! Nagy kár!
Előzmény: (peferenc 78725)
Observer
485 élménybeszámolót írt
485
19 éve tag
2010.01.07. 09:57
És még mennyi helyre terveztek hajdanán ülőliftet! A döntő többségük nem is sípálya mellett lett volna:

"1820 méter hosszú kötélpályát képzeltek el a Farkasrétről, az 59-es villamos végállomásától a Széchenyi-hegyre, a fogaskerekű és az úttörővasút végállomásához. E tervek szerint a Hűvösvölgyből, az 56-os villamos végállomásátó1 3120 méteres kötélpálya vezetett volna a Hármashatár-hegy tetejére is. Ugyanide egy másik, 2200 méter hosszú pálya is épült volna Óbuda szélétől, a 18-as autóbusz Vörösvári úti végállomásától (az esztergomi vasút ürömi megállójától) - ez utóbbit javasolta a háború utáni első kábelpályaterv is. Ismét felmerült a Szent Gellért-hegyre, a Citadellához vezető kötélpálya terve is. A fővárosi elképzelések mellett Sopronban a Lövérekre, a pécsi Misina-tetőre, a Balaton felvidéki Badacsony hegyre, a mátrai Kékes-tetőre építendő kötélpályákra is készült terv."

http://www.libego.hu/tori_szuletes.html

Ha ezek megvalósultak volna, sok budai lakos nem busszal, hanem libegővel járt volna haza :)
Előzmény: (peferenc 78725)
peferenc
21 élménybeszámolót írt
21
18 éve tag
2010.01.06. 18:24
Valaha itt tanultam a sízés alapjait. Akkor még egészen a Farkas-rétig tudtunk lecsúszni hazafelé.
Amikor a Libegőt építették, fűhöz-fához rohangáltunk. hogy ne oda, hanem a Harag-völgyből a Normafához legyen a nyomvonal. Akkor télen nyáron lehetne kihasználni.
Azzal hesegettek el bennünket, hogy majd oda is építenek pályát. Persze ezt az mondta, aki életében nem látott még sípályát.
Talán ha akkor kívánságunk szerint épül meg a Libegő, akkor ma már lenne mellette másik 2-3 húzos lift is, az Anna-réten és a Zsigrai-lejtőn.
Persze az igaz, hogy akkortájt, még "havasabb" telek voltak, de mára már bőven megtérültek vona a ráfordított költségek.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.