Szeretném elmondani nektek, melyik a legjobb autó.
Ez a Trabant.
Most, hogy ekkora hó esett, nagyon zavar, hogy nem hallom a Renault Megane motor hangját. Szeretek mindig úgy gyorsítani, hogy lehetőség szerint bárkit lehagyjak. A havas úton ugyanis azonosak a feltételek és ha megtalálom a csúszás határát, akkor lehet a legjobban gyorsítani. Csak emlékezni tudok a régi szép időkre, amikor a Trabantban kiválóan lehetett hallani, mikor kapar el a kerék. Emlékszek, ahogy Valkót elhagyva, a havas Gödöllői dombság felé közeledve a Zsigulis látta, hogy közeledek felé a Trabanttal. Kétségbeesésében annyira nyomta neki, hogy az autó oldalát többet láttam, mint a hátulját. Én pedig könyörtelenül lealáztam a Trabanttal. Pedig az út úgy csúszott, hogy ha meg kellett volna állni, kb 200 méteren belül biztosan nem sikerült volna. A Zsigulis, azóta már biztosan Trabantra cserélte az autóját. Emlékszek rá, amikor a Külföldi rokonok kérték, hogy hagy nézzék meg a Trabantomat. Én meg megmutattam nekik, és nem értettem, hogy miért röhögik körbe az autómat. Nem értették, hogy miért van két gyújtótrafó. Én meg elmagyaráztam nekik,hogy ha valamelyik tönkremegy, még a maradék egy hengerrel is haza tudok vergődni. Na még nagyobb lett a röhögés. Másnap azonban megkérdezték, hogy van-e vontató kötelem. Kiderült, hogy a fedélzeti számítógéppel ellátott csoda autójuk lamda szondája elhalálozott, így a számítógép letiltott. Ők sem hitték el, hogy a Trabant a legjobb autó.
A napokban olvasgattam, a legújabb BMW műszaki adatlapját és felfedeztem benne néhány ismerős adatot. A fogasléces kormányművet, a független hátsó futómű felfüggesztést, a Műanyag karosszéria elemeket és a hengerenkénti, gyújtási rendszer, mégpedig azért, hogy ha valamelyik meghibásodna, az autónak akkor se kelljen az út szélére kényszerülni. Elmondanám,hogy a Trabant már 40 évvel ezelőtt alkalmazta ezeket a megoldásokat. Egy Angol szaklap teszteredménye alapján a Trabant utasa közvetlen kapcsolatban van az úttal. Az igaz, hogy az utazási kényelmet ez befolyásolja, mert a jelzőtáblák mellett lassítani, kell hogy el lehessen olvasni, viszont ez egészséges, mert a Trabant tulajdonosa biztosan nem kap vese vagy epekövet. Na, mondtam én, de senki sem hisz nekem, hogy a Trabant a legjobb autó.