különösen erdekes, es meg kevesebb szo esik a dönteshozatal soran közbejatszo emberi tenyezökröl, viselkedesformakrol. a balesetek nagy resze ezen szemelyisegi es magatartasbeli különbsegekböl adodo reakciok következmenye!
pl. "itt mar szazszor lecsusztam es meg sosem törtent semmi baj..."
"nekem nem tetszik ez a lejtö, de a Jozsi a tapasztalt, ö biztosan tudja lehet-e itt sielni".
"multkor itt 3-as lavinaveszelynel sieltünk. most csak 2-es van, tehat biztonsagos a terep"... stb.
hogy az emberi tenyezö mennyire nem alabecsülendö, arra az alabbi nagyon tanulsagos kis törtenet jol ravilagit:
http://turasi.blogspot.com/2009/03/jhajk.html
(mindazonaltal nem ertem, h az OEAV-nal si- es lavinakurzusaokat vegzett sporttarsak at mi inspiralhatta, ha "a piepet is csak azert kapcsoljak be, h tartsak az elöirasokat" ill. hogy 2-3-as lavinafokozatnal es rossz idöben nekivagnak egy 40 fokos meredeksegü, friss hoval teli, csuszoreteget tartalmazo kuloarnak????)