piacgazdaság :)
nyilvánvalóan azzal, hogy áthelyezik Kínába, nem az a céljuk,hogy olcsóbban adják a léceket, hanem,hogy még nagyobb haszonhoz jusson így a cég. Nem véletlenül települt át számtalan világcég/márka Kínába, vagy a távolkelet többi országába. Olcsóbb munkaerő, szinte már éhbérért dolgoztatják őket. Korábban volt is ebből botrány, hogy az adidas labdákat gyerekmunkaerővel varratják. Ezenkívül olcsóbb iparüzésiadók, telkek stb. Természetesen ettől a lécek rosszabbak nem lesznek, hiszen ugyanúgy marad a gyártási technológia, s Kínában is van magasan kvalifikált munkaerő. Számtalan cég az USÁ-ban foglalkoztat külföldi, magasan kvalifikált munkaerőt, akik esetenként arab, távolkeleti országokból jönnek (brainstorm, azaz agyelszívás). Nélkülük az USA gazdasága halott lenne, vagy legalábbis nem ilyen magas fokon működne. szóval Kínát nem szabad lebecsülni:) Másrészt Agent által is említett jövőbeni piac, ugyanis Kínában egyre népszerűbbé válik a sísport, s ha azt vesszük, hogy mennyien laknak ebben az országban, akkor ez korántsem egy elhanyagolható tény. Salzburg tartomány pl. a tavalyi szezonban indított egy propagandát, a kínai piac megnyerésére, Zell am See-be pl eljött egy kínai tv társaság is, aminek vételkörzetébe kb. 100 millió (ha jól emlékszek) ember tartozik