Akkor lehet, hogy hülyén fogalmaztam. Szóval én sem vagyok "gyakorlat-ellenes", csak valahogy így látom én is.
Tehát nagyon tudni kell, hogy egy gyakorlat mire is való, akkor és ott, neki jó-e vagy sem, kell-e vagy felesleges. Ha hasznos, akkor hajrá, ha neki akkor ott nem jó, vagy csak feleslegesen időt rabló, akkor viszont felejtős.
Egy viszont biztos: ha az oktató nem ismeri fel a javítandó hiba valódi lényegét (bocs, de konkrétan azért, mert nem érti a sízést), akkor sajnos a látvány javítására fog gyakorlatokat csináltatni, nem a lényeget fogja javítani.
A "klasszikus" gyakorlatok nagy részét -amikből párat említettél is- meg inkább nem véleményezném... :-)
Ui: Nekem is volt olyan gyakorlatom, amire marha büszke voltam, aztán később kiderült, hogy fínoman szólva inkább jobb, ha nem erőltetjük. (Nem, nem akarok beszélni róla... ;-) )