Ok, baromság. :) Ha így jobb... :)
De szerintem a kielemzett videókból hiányzik a lejtőhöz, a sebességhez, az alkalmazott technikához illő, életszerű dinamika. Hogy láthatóan fontosabbak a precíz helyzetek. És majd később, a helyes mozgásstruktúra kialakulásakor, a variálással együtt majd megszilárdul az egész együtt. Azt is tudom - és utaltál is rá -, hogy ez tudatos oktatási módszer. OK, értem.
Nem tudom, mi lenne a helyes viselkedés? Fogadjam el, vagy hallgassak arra, amit neurológiából, élettanból anatómiából, sportpedagógiából stb. - és a tapasztalataimból - tudok? Mert azok ellentmondanak ennek. Majd gondolkodom... ;)
Szerintem meg a dinamika hozza létre a mozgásképet, tehát nem síelést, hanem dinamikát tanítok. Én ezt tanultam Szabó Lacitól, ahol nem az volt a lényeg, hogy aszimmetrikus vagy szimmetrikus-e a hóeke. Akkor irtottuk ki a kihajolást (meg volt az oka). Elkezdtünk valós dinamikákat síelni az elejétől. Elkezdtünk odafigyelni az érzésekre és a hatásokra, és kevésbé törődtünk a képpel. Meg kell nézni Laci hóekéjét a Carving mindenkinek DVD-ben, az 7 év után is abszolút korrekt és modern, és semmi köze nincs az itt látott hóekékhez - elsősorban a dinamikája miatt nincs (bár mondjuk van DVD-n mellette néhány olyan hóekeív, amit szívesen kitörölnék...)
Mi ez, ha nem két eltérő világnézet?