Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Melyik lécet válasszam?

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
magnum56
322 élménybeszámolót írt
322
15 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Melyik lécet válasszam?
2023.12.13. 21:17
"A rádiuszos léc szinte egy differenciálgeometriai alakzat..."

Nem tudom, hogy ez mit jelent, de nagyon tudományosan hangzik...
(Mérnök vagyok, tanultam differenciálszámítást és geometriát is. )

"terhelés hatásra egy ív (él ) mentén (szinte teljes hosszán arányos terhelés eloszlással) érintkezik a hozzá csatlakozó felülethez. Független, a felületre csatlakozó élszögtől, és a csatlakozó felület domború és homorúságától.

Lehet, hogy így van, csak azt nem látom be, hogy ennek mi a szerepe a hóekézésnél.

"Hátránya, egyenes haladásnál, (lapján csúszva) a szélesebb csőr, szélesebb nyomon tapos, ill kötéstől a farok ,,végéig” szélesedik , ékszerűen kapaszkodik. (Lassabb)."

Nem csak az a baj, hogy lassabb, hanem könnyen "bekap" a hátsó rész a szélesedés miatt. Olyan, mintha oldalról kapnál egy ütést. Az én Rossignol lécen nagyon széles hátul, ezért a lapján nem is szoktam vele csúszni. Ha egyenesen megyek, akkor én is enyhén billegve, élen megyek. Így nincs probléma.

"Hóekénél szintén ez a helyzet, az egyenes léc egyenesen haladva, míg a rádiuszos az ívben produkál jobban, már-már íven élt fog."

Hóekénél majdnem lapján csúsznak a lécek, inkább kissé befelé élezve, hogy a külső kantni ne akadjon meg. Ilyenkor szerintem semmi jelentősége a "differenciálgeometriának".

Természetesen én sem javaslom, hogy a kezdők hagyományos lécet vegyenek, mert azzal később nehéz lesz megtanulni a karving technikát. Vagyis készséggel elismerem, hogy a piskóta léc többet tud, mert karvingozásra is alkalmas. De hóekénél, (és páros lendületnél) szerintem tökmindegy, hogy mekkora a rádiusz.

Ez meg az én meglátásom.
Előzmény: (VÁrpád 219671)
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK