Melyik lécet válasszam?

ÜZENETEK (2926)Időben csökkenő Időben csökkenő
endre77
329 élménybeszámolót írt
329
5 éve tag
2025.11.01. 15:06
Jatszanak az arakkal...
Előzmény: (- Marky - 223270)
- Marky -
769 élménybeszámolót írt
769
16 éve tag
2025.10.30. 11:32
Melyik lécet válasszam?

Ez alapján mindegy, így is úgyis kics*sznek Veled...

https://www.portfolio.hu/uzlet/20251025/kartellgyanuba-keveredtek-az-osztrak-sifelszereles-gyartok-795278
gaboca
3429 élménybeszámolót írt
3429
16 éve tag
2025.01.03. 00:49
A Head-nál szerintem valami igen komoly cuccot tolnak a marketing osztályon... :-D
h i r d e t é s
endre77
329 élménybeszámolót írt
329
5 éve tag
2025.01.02. 21:48
Nem fogod erezni regen is voltak hasonlok...
supersport dude
247 élménybeszámolót írt
247
19 éve tag
2025.01.02. 21:38
Közvetlen tapasztalatom nincs.

A woodotól viszont ( szerintem) messze van; ez a gyártó régóta reszelget olyan típusú megoldásokat, hogy a kinetikus energiát elektromossággá alakítva ér el valamilyen kívánt eredményt a sí anyagâval.
nanaytamas
2 élménybeszámolót írt
2
5 éve tag
2025.01.02. 15:17
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezzel a technologiával?
Elektromágneses rezgéscsillapítás a lécben EMC

Head Shape e-V8

Lehet profi szinten érzékelhető a különbség vagy olyan mint Ferrarival állni a dugóban?

Jó csúszást mindenkinek
hamoriarpi
235 élménybeszámolót írt
235
9 éve tag
2024.12.17. 00:24
"a sorját gyémántal vesszük el"
Van aki arkansassal, van aki kerámiakővel. Olyan ez is, mint a főzés.

Megfejtődött a túlméretesnek hitt Deacon 84 rejtélye is, ami teljesen másképp viselkedett, mint az ugyanolyan, 177-es tesztléc.
Egy barátom jól járt vele. Most már rendben van.
Kontaktpontontok körül/mögött már 0 fok volt lap szerint + konkavitás. Csodálkoztam, hogy energiavámpír volt.
Mindig tanul az ember. Lényeg, hogy nem szabad feladni a miértek kutatását.
Előzmény: (gaboca 221894)
gaboca
3429 élménybeszámolót írt
3429
16 éve tag
2024.12.16. 23:46
,,(feltételezem, hogy nem versenyzel vízinjektált pályán, úgyhogy mindenképp)"

,,úgyhogy mindenképp"

Erre reflektáltam, ne mindenképp...! :-)

Amúgy meg konkrétan a mos vásárolt lécemre gondoltam aminél el vették az élt, pedig nem kezdő modell, vihetem éleztetni újonnan.

Khömm... a sorját gyémántal vesszük el, a gumikővel az élt, és mivel az az élvezet, ha az él vezet én a gyémántra szavazok! :-)
hamoriarpi
235 élménybeszámolót írt
235
9 éve tag
2024.12.16. 22:53
"Innentől pedig olyan, mint a főzés. Ismeretanyag, tapasztalat, egyéni preferenciák, a léc jellege, stb. Ahogy szereti az ember."

Szerintem ez is ott van.

Én senkinek nem fogom semmiért elverni a kezét...
Mindenki úgy tesz a lécével, ahogy akar. A léc típusáról, a felhasználás jellegéről pedig szó nem volt!
Ismétlem saját magam: egyéni preferencia.
A letörés jellege is egyéni preferencia.
Szinte csak alig érintem gumival elől, hátul 5-5 centin, hogy elvegye a sorját? Mert ha hozzáértél, akkor lesz sorja... Sorjásan hagyod? Vagy elvered a kezem??? :)
Előzmény: (gaboca 221892)
gaboca
3429 élménybeszámolót írt
3429
16 éve tag
2024.12.16. 22:10
,,Ezeket a szakaszokat lap szerint preparálni kell, és gumi kővel úgymond éltörni kell (feltételezem, hogy nem versenyzel vízinjektált pályán, úgyhogy mindenképp)"

Nem síelek injektált pályán, de a kezét verném el annak aki a most rendelt PRO modellnél letört az élt...
hamoriarpi
235 élménybeszámolót írt
235
9 éve tag
2024.12.16. 20:53
Szia!
A talpát kell ellenőrizni egy Truebarral vagy acél élvonalzóval.
Sajnos keserű sztorim van ezzel a témával, majd írok erről hosszabban.

Általában azok a lécek, amelyeket csak kiköp a gép és nincs mellé kézimunka, azok 99%-ban konkávak az orr-kötés és az első kontaktpont között, valamint a sarok-kötés és a hátsó kontaktpont között. Ez Truebarral ellenőrizhető, hogy át jön-e alatta a fény, tökéletesen sík vagy épp konvex (újonnan ilyen nem lesz).

Másik dolog a talp szerinti él, amivel probléma szokott lenni, főleg a hátsó kontaktpont mögötti területen, de az első kontaktpont előtt is.
Ennek is gyártástechnológiai oka van a 100% gépi lécgyártásnál.
Ezeket a szakaszokat lap szerint preparálni kell, és gumi kővel úgymond éltörni kell (feltételezem, hogy nem versenyzel vízinjektált pályán, úgyhogy mindenképp)
Innentől pedig olyan, mint a főzés. Ismeretanyag, tapasztalat, egyéni preferenciák, a léc jellege, stb. Ahogy szeretni az ember.

Vagyis:
1. Talp síkjának ellenőrzése Truebarral vagy élvonalzóval
2. Kontaktpontok előtti és mögötti szakaszok preparálása sablonnal, gyémánt élezőkkel.
3. Éltörés gumikővel MINIMÁISAN (mert növelni bármikor lehet egy hátitáskában lévő gumikővel, de csökkenteni csak újabb élezéssel)
4. Waxolás mindenképp
5. Próba

A próba eredményének ismeretében el lehet dönteni, hogy szükséges-e egy teljes új élezés mind talp felől, mind oldal felől.
Ami nagyon fontos:
Talp szerinti élszöget CSAK növelni lehet, (és sielés közben sajnos folyamatosan növekszik), tehát óvatosan szabad csak próbálgatva növelni egyéni preferencia szerint. Ha sok lett, akkor csak talpcsiszolással lehet rendbe hozni.
A léc viselkedését a talp szerinti szög sokkal-sokkal jobban befolyásolja, mint az oldal él.
Az oldal felőli él általában rendben szokott lenni újonnan.
Előzmény: (lroberto 221866)
endre77
329 élménybeszámolót írt
329
5 éve tag
2024.12.14. 21:57
waxolni 100%..eleztetni...az atto fugg neked mi az elvarasod hogy szereted ha van elezve..../a kerdesedbol itelve...nem vagy tul biztos benne ..igy van??/
Előzmény: (lroberto 221866)
gaboca
3429 élménybeszámolót írt
3429
16 éve tag
2024.12.14. 18:45
Használatra kész, élezés tekintetében mindenképp, vax is, de az lehet régi is rajta, vagy kissé viseletes, nekem ami jött most annak a talpán azért látszik az utazás, nem kötötték össze őket.
Előzmény: (lroberto 221866)
Bélapó
1461 élménybeszámolót írt
1461
20 éve tag
2024.12.14. 15:51
Hát, ha megérkezik, meglátod!
Előzmény: (lroberto 221866)
lroberto
63 élménybeszámolót írt
63
15 éve tag
2024.12.14. 14:16
Sziasztok,

nem teljesen ide vág, de nem tudtam jobb helyet. Online áruházból vásárolt léceket kell használat előtt éleztetni, waxolni, avagy "használatra kész" állapotban érkeznek?
- Marky -
769 élménybeszámolót írt
769
16 éve tag
2024.03.12. 15:22
Szia

a 2 léc eltérő karakterisztikájú. Jó lenne tudni, mi a pontos célod.

Én most vettem D80-at külföldről, jobb áron mennek, mint az itthoni webshopokban. Ha kell kontakt, írj privátban, de lehet, itthon is tud segíteni 1-2 fórumtárs.
Előzmény: (Akosos 221114)
Kálmi
73 élménybeszámolót írt
73
17 éve tag
2024.03.12. 14:40
Szia!
A vadonsport oldalán találsz használt teszt síléceket. Nézd meg ott is, hátha találsz egy jót árban és képességekben is.
Előzmény: (Akosos 221114)
Akosos
3 élménybeszámolót írt
3
7 éve tag
2024.03.12. 12:15
Sziasztok!

Kíváncsi lennék a véleményetekre erről a sílécről.
https://sielok.hu/apro/hirdetes/59585/
Jelenleg egy Elan cross cx-et (112-70-98-as) használok kb 15 éve, azt is használtan vettem, tökéletesen kiszolgálta az igényeimet, de frissítenék.
/családi síelések, az utóbbi években főleg a kicsikkel, de a nagyfiammal azért a fekete pályákat is szeretjük:) /
Szemeznék egy Deacon 80-assal, de újat nem vennék, használtban meg nem találtam....
Ez is tetszik, nagyon hasonló a karakterisztikája a mostanihoz....
köszi előre is!
Ákos
hamoriarpi
235 élménybeszámolót írt
235
9 éve tag
2024.03.10. 11:50
Tökéletesen látod a dolgot, ilyen vagyok.
Az a “baj”, hogy eddig az életben úgy gondolom, hogy a számomra fontos dolgokban általában megtaláltam a legideálisabbat. Ez nem mindig a legtökéletesebb, de számomra a legideálisabb. Egy síléc nem fog kifogni rajtam. Ha a térdemet nem érezném 3 nap küldés után, akkor más lenne a helyzet.
Előzmény: (bouquetk 221093)
bouquetk
406 élménybeszámolót írt
406
13 éve tag
2024.03.10. 10:38
Nem bántásképpen mondom, de lehet, hogy kissé túlspilázod ezt a felszerelés kérdést. Keresed a tökéletest, ami nincs, mert nincs két azonos pálya, más a hó stb. Lehet, hogy csak élvezni kellene ami éppen van.
következőutolsó
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
Havazás Előrejelzés
INGYENES TANÁCSADÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE