Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Síelésünk kivesézése

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
JaniJuli
141 élménybeszámolót írt
141
6 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Síelésünk kivesézése
2023.12.18. 06:54
Itt az ideje, hogy elkezdjünk logikusan gondolkozni az optimális carving-ról.

Igazat adok neked abban, hogy különböző képen el lehet érni azt, hogy a lécek végig karcolják a havat. Ez megmagyarázza a különböző stílusok közötti különbségeket. De ha logikusan átgondolod, akkor rá kell jönnöd, hogy a legnagyobb lécterhelésnek hátrafelé kell költöznie az egész optimális carving kanyarív folyamán.

Mikor beindítasz egy optimális karcolásos kanyarívet, akkor a lécek csöreinél kell lennie a legnagyobb lécterhelésnek, majd ez hátrafelé vándorol a léceken és mikor az élváltás középpontjába kerülsz, pont mielőtt teljesen a lapjaira fekszenek a lécek, akkor a legnagyobb lécterhelésnek a lécek farkainál kell lennie. Csak így lehet végig karcolni a havat a kikormányzás végéig (az élváltás középpontjáig). Mindig a kikormányzás, az élváltás átgondolása okozza a legtöbb hibás elképzeléseket.
Az élváltás középpontjában tehát nem az a cél, hogy a tömegcentrumod közepéből kiinduló függőleges vonal a léc közepére mutasson, hanem az, hogy a léc farkára mutasson.

Ha van tapasztalatod ilyen síkanyarokról, akkor érezned kell ebben a pillanatban, hogy teljesen a lécek farkait nyomod ebben a pillanatban leginkább. Ilyenkor persze alacsonyak a lécnyomások, mert te térdhajlítással jutottál ide, aminek a célja pont a tehermentesítés.
Ez a mély tehermentesítés lényege az én szememben.

Innen egy kis törzsi előrebillenés az esésvonal felé kombinálva a bokából végrehajtott élezésekkel, képes beindítani egy új karcolásos kanyarívet.

Ha felső testedet előredöntöd (csípőből, ez csípő ízületi hajlítás), az élváltás középpontjában, akkor az a függőleges vonal a tömegcentrumod középpontjából előre fog költözni a lécek fölött, de csak kis mértékben. A térdek behajlítása sokkal nagyobb hatással van erre a vonalra.

Ha ezeket a dolgokat belátod, akkor könnyen megértheted, hogy a legoptimálisabb akkor előredőlni a felső testeddel, mikor beindítod az új kanyarívet (bekormányzás) és az apex után inkább sokkal jobb felemelni kicsit a felső testedet.

A nappali szoba esete, egyáltalán nem jelent sokat egy optimális carving kanyar megértéséhez, inkább csak bezavar szerintem.
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE