És még mennyi helyre terveztek hajdanán ülőliftet! A döntő többségük nem is sípálya mellett lett volna:
"1820 méter hosszú kötélpályát képzeltek el a Farkasrétről, az 59-es villamos végállomásától a Széchenyi-hegyre, a fogaskerekű és az úttörővasút végállomásához. E tervek szerint a Hűvösvölgyből, az 56-os villamos végállomásátó1 3120 méteres kötélpálya vezetett volna a Hármashatár-hegy tetejére is. Ugyanide egy másik, 2200 méter hosszú pálya is épült volna Óbuda szélétől, a 18-as autóbusz Vörösvári úti végállomásától (az esztergomi vasút ürömi megállójától) - ez utóbbit javasolta a háború utáni első kábelpályaterv is. Ismét felmerült a Szent Gellért-hegyre, a Citadellához vezető kötélpálya terve is. A fővárosi elképzelések mellett Sopronban a Lövérekre, a pécsi Misina-tetőre, a Balaton felvidéki Badacsony hegyre, a mátrai Kékes-tetőre építendő kötélpályákra is készült terv."
http://www.libego.hu/tori_szuletes.html
Ha ezek megvalósultak volna, sok budai lakos nem busszal, hanem libegővel járt volna haza :)