Halihó, Feri!
Annyira jó olvasni, ahogyan írsz.
Ha már említettél. Ki tudja, hány oldala lehet ennek az éremnek, hármat megkaparnék egy kicsit.
Az egyik oldal: igen, A SÍOKTATÁS SZAKMA! A feladat olyan, mint amikor egy házat kell felépíteni. És valóban, ahogy a betonozáshoz és falazáshoz sem kell diploma, úgy a lécre állításhoz, hóhoz szoktatáshoz sem kell. De azért hihetetlen előnyt jelent, ha mesterségszinten ért hozzá az, aki ezzel foglalkozik. Ezen múlik ugyanis a hatékonyság. Gondoljunk bele, mennyi malter (és idő) menne kárba, ha nem használna zsinórt, vagy víz mértéket, aki a falakat építi.
Az érem másik oldala: A ház minőségét alapjaiban befolyásolja, hogy a tervezés honnan származik. Diplomás csinálta, vagy csak úgy valahogy történt. Rá kell nézni az eredményre, és aki ért hozzá, látja. Mi is jelenti itt a tervezést? Egyrészt a minőségi szakirodalom ismerete, másrészt az oktató társadalom kollektív tudásából való merítés testesíti azt meg.
Az éremnek lehet ugyanakkor egy harmadik oldala is. Nevezetesen, amikor a mérnök kijön a rajzasztal mögül, és beáll falazni. Előfordulhat, de nem túl sűrűn, hogy „lefalazza a nap mint nap téglákat rakó tanárt”.