Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Utazás visszamondás

ÜZENETEK (17)Időben csökkenő Időben csökkenő
Szecsi
542 élménybeszámolót írt
542
17 éve tag
2018.11.27. 21:44
Sziasztok!

Milyen stornó/útlemondási biztosítást ajánlotok egyéni utazáshoz? Kinek mi a tapasztalata?

Köszönöm,
Szecsi
SzentesKatalin
161 élménybeszámolót írt
161
15 éve tag
2011.02.10. 18:04
Mi evek ota szallast adunk ki Saalbach-ban, igy engedtessek meg a masik oldal neveben szolnom:
Ez igy van, jo a bemasolt oldal, ezeket a szabalyokat alkalmazza mindenki, aztan vagy eltekint ettol a szallasado, vagy nem.
Valami kozeput-felet probalunk mi is alkalmazni, ha min. 2 hettel az erkezes elott mondja le valaki a foglalast, szinte 100%, hogy talalunk helyette mast, igy ettol eltekintunk, nem is emlitjuk ezt a szabalyt.
Ket heten belul mar emlitesre kerul, de akkor is bizunk abban, hogy sikerul kiadni, minden kovet megmozgatunk.

1-2-3 napos foglalasnal egyaltalan nem foglalkozunk a lemondassal, nem olyan nagy osszeg, ennyi belefer.

De pl. egy teljes hetes foglalasnal bizony ez mar komoly osszeg, es erre talaltak ki a lemondasi-biztositast, en is kotok, ha elutazom valahova, latom a vendeglatoi oldalt is, tolunk sem fogadja el a bank a hiteltorlesztes helyett azt a valaszt, hogy :"elnezest, Kiss Pista nem szolt idoben, hogy lemondana,biztositasa sincs, igy en sem fizetek ebben a honapban "

Ezzel nem akartam senkit megbantani, csak szerettem volna ravilagitani, hogy egy 5%-nyi biztositas nem nagy osszeg a kolcsonos korrektseg megorzesehez, es bizony sajnos sok ismeros vendeglatostol , akiknek ajanlottam fel magyar vendeget amikor mi tele voltunk, azt valaszoltak, johet, de csak ha elore utalja a teljes osszeget...
esslegg
97 élménybeszámolót írt
97
17 éve tag
2011.01.25. 22:09
Ilyen esetekre szó szerint európai megoldás pl. az Europaeische biztosító lemondás-biztosítása. Az út árának 5-6%-a, de nincs para, minden költséget fedez, és pl. a szállással sem kell "harcolni", vagy sunnyogni, ami szerintem sem jó irány (pláne nem országimázs).
Mi a gyerekek megszületése óta mindig kötünk - és volt már, hogy kellett utolsó pillanatos betegség miatt.

Neten keresztül 2 perc alatt megköthető hitelkártyával:
http://www.europaeische.at/index.php?id=in761&L=2

(És nem, nincs irányukban érdekeltségem.)
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
Nagy Péter /Bundi/
119 élménybeszámolót írt
119
16 éve tag
2011.01.25. 22:07
Nem gondolom, hogy mert 5 napja nem válaszoltak, azért neked lenne igazad. Azzal, hogy elutaltad a 100 eurót, elfogadtad a szállásadód feltételei, nem kell külön az aláírásod hozzá, hogy létrejöjjön köztetek egy szerződés. Valahol biztosan fel vannak tüntetve a visszamondás feltételei. Szerintem nincs olyan hely ahol ne kérnének el majdnem 100%-ot, ha 2 nappal az indulás előtt mondod vissza a szállást. Elvileg behajtható a összegnek az a része, amit nem fizettél még ki, gyakorlatban ha szerencséd van, akkor nem fognak foglalkozni vele.
Ha sokan így járnak el, akkor sajnos könnyen általánosíthatnak a szállásadók, és legközelebb tényleg vagy teljes összeget kérnek foglaláskor, vagy egyszerűen nem adják majd ki magyaroknak.
SíMan
426 élménybeszámolót írt
426
17 éve tag
2011.01.25. 07:46
Még nem jártam így, de most nekünk is vissza kellett mondani az erre a hétre szóló ausztriai szállásunkat. St. Johann in Tirolba egy apartmant foglaltam 4 fő részére. Múlt hét hétfőn írtam meg nekik, hogy betegség miatt nem tudunk most menni. Miután szeretnénk oda menni, ezért egyelőre áttettük az időpontot március 12-19-re, de az sem biztos, hogy össze fog jönni. A szállásadó nagyon korreken kezeli a helyzetet egyelőre. Ha nem fogunk tudni menni a 100 eurót valószínűleg mi is bukjuk, de ahogy te is írtad, ez benne van a pakliban.
Előzmény: (szabop27 105008)
szabop27
14 élménybeszámolót írt
14
18 éve tag
2011.01.21. 16:32
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, írom a fejleményeket:

email-ezés során történt még ősszel a foglalás, nem írtunk alá semmilyen szerződést. A részvételi szándék megerősítése végett kérnek ilyenkor 100€ foglalót, amit kérdés nélkül utalunk. Így tesszük ezt már hosszú évek óta. Soha nem volt probléma. Nem hotelról van szó, hanem apartmanról. Megnéztem a honlapjukat, nincs semmilyen apró betűs rész, de még a nagy betűs részben sincs ilyen szabályra vonatkozó utalás.

Megírtam nekik levélben a visszamondás után, hogy a 100€ foglaló elvesztését értelem szerűen tudomásul vesszük, de nem áll módunkban a fennmaradó részt kifizetni.

Ez történt 5 napja, azóta nem hallottunk felőlük. Ezt úgy veszem, hogy nekünk van igazunk :)

üdv,
szabop27
Hogwash
841 élménybeszámolót írt
841
17 éve tag
2011.01.20. 18:49
90% van benne, de ki lehet kötni akár 100-at is. Nem tudjuk, hogy a konkrét esetben miben állapodtak meg. Nagyon szerencsétlen dolog, mert biztos szerettek volna elmenni:(
Előzmény: (TZoli 104883)
TZoli
1156 élménybeszámolót írt
1156
20 éve tag
2011.01.20. 18:28
Nem vagyok egy angol tudós, nincs benne ebben az írásban, hogy meg nem jelenés esetén a 100%-ot ki kell fizetni? És hogy meg nem jelenésnek számít az utazás közvetlen előtte történő lemondása is?
Mert nálam már hivatkoztak ilyenre, igaz, lehet, hogy ez csak a levelezésben volt plusz kikötés. De azért azt oda írta, hogy a törvényre hivatkozik. (szerencsére esetemben még nem kellett senkinek sem ilyesmit érvényesítenie).
Viri
715 élménybeszámolót írt
715
20 éve tag
2011.01.20. 12:18
Igazad van, mea culpa!

Egy tanulság azonban megint előjött.
A szerződés, és annak kisbetűs részének nem elolvasása, nem mentesít annak betartásától!
Előzmény: (Hogwash 104804)
Hogwash
841 élménybeszámolót írt
841
17 éve tag
2011.01.20. 09:02
Bocs, de ezzel nem tudok egyetérteni. Abban igazad van, hogy egyszerűbb a pénzéhez jutnia, ha már nála van. Viszont a szerződés létrejött, igaz nem tudjuk milyen feltételekkel. Kiköthettek benne akár 100 százalékot is erre az esetre és akkor annyi jár. Más kérdés, hogy néhány száz euróért veszi-e a fáradságot, hogy érvényt szerezzen neki. Az a hozzáállás pedig, hogy oda nem megyünk többet, ahol adósak maradtunk - ezt inkább nem kommentálnám. Ilyenkor csodálkozik a következő kedves magyar érdeklődő, hogy miért kérik tőle előre a teljes összeget, miért van rossz hírünk a világban, stb.
Előzmény: (Viri 104769)
Viri
715 élménybeszámolót írt
715
20 éve tag
2011.01.19. 22:28
Szerintem a teljes összeget csak akkor tudná megkapni a szállásadó, ha azt már átutaltad volna, mert akkor egyszerűen nem küldi vissza, és ez 7 nappal az utazás előtti lemondáskor jogos is lenne.
A 100 € bukta, mert amint írod foglalónak küldted, azt nem követelheted vissza jogilag.

Hogwash erre hivatkozik, s ez itthon is így van, de csak akkor ha már a teljes díj ki van fizetve

Rescission by the Party – Cancellation fee
5.5 The Party may rescind the Accommodation Agreement by means of a unilateral
declaration by 3 months before the agreed date of arrival of the Guest without being liable to pay a cancellation fee.
5.6 Outside the period specified in § 5.5., the Party may only rescind the Accommodation Agreement by means of a unilateral declaration subject to the following
cancellation fees:
- 40% of the total agreed price by 1 month before the date of arrival;
- 70% of the total agreed price by 1 week before the date of arrival;
- 90% of the total agreed price within the last week preceding the date of arrival.

Mindezek felett pedig az a döntő, hogy a szállásadónak milyen szerződési feltételei vannak, és az hol van feltüntetve? Te megkaptad tőle?

Egy páran már jól körbe jártuk, néha ismételve is egymást, de talán tudsz belőle meríteni.
Előzmény: (szabop27 104154)
Hogwash
841 élménybeszámolót írt
841
17 éve tag
2011.01.16. 13:37
Igaza van TZoli-nak: az egyedi megállapodás az irányadó. Viszont a szállásadók többsége erre a jogszabályra hivatkozik vagy a honlapján, vagy a foglalás visszaigazolásakor.
Előzmény: (TZoli 104168)
Hogwash
841 élménybeszámolót írt
841
17 éve tag
2011.01.16. 13:22
Sajnos nem biztos, hogy nem kell fizetnetek. Van ugyanis egy osztrák szállodai törvény, ami szabályozza ezt a kérdést és annak megfelelően - mivel az utolsó pillanatban (7 napon belül) mondtátok le - jár a teljes összeg 90 %-a. A szállásadó természetesen eltekinthet ettől, de ha köti az ebet a karóhoz, akkor behajtathatja rajtatok. Csatolom a jogszabály angol nyelvű változatát:

http://www.hotelverband.at/down/AGBH_englisch.pdf

Az 5.6 pontban találod az erre vonatkozó feltételeket (Cancellation fee)

szerk: velünk egyszer fordult elő ilyesmi, de mi két hónappal az utazás előtt mondtuk le a szállást és még a foglalót is visszautalták mondván, hogy ki tudják adni a szállást. Nagyon korrektek voltak.
Előzmény: (szabop27 104167)
TZoli
1156 élménybeszámolót írt
1156
20 éve tag
2011.01.16. 13:16
Mindig az számít, hogy mi van a megállapodásban.
Ez a megállapodás széles körűen értelmezhető, értendő alatta esetleg egy honlapon elhelyezett információ, amit esetleg el sem olvasunk, de lehet szerződésben leírt is. Általános, hogy a levelezésben már előre rögzittik, mik az elvárások.
Sokszor találkoztam az osztrákoknál azzal, hogy egyszerűen beírják a törvény szerinti eljárást, és abban olyan is van, hogy lemondás 2 nappal elötte esetén a teljes árat ki kell fizetni. Ezzel általában főidényben szoktak élni, mellékszezonban engedékenyebbek.
szabop27
14 élménybeszámolót írt
14
18 éve tag
2011.01.16. 12:46
12 éve járunk saját szervezésben. Mindig így történt a fizetés, hogy foglaláskor 100€ előleget átutalunk, a fennmaradó részt pedig távozáskor rendezzük. Gondolom Ti is így csináljátok, ez a bevett szokás.
Köszi a megerősítést, kíváncsi vagyok mások véleményére is!
maci-laci
3532 élménybeszámolót írt
3532
18 éve tag
2011.01.16. 11:50
Szerintem csak akkor jogos a követelés ha a teljes összeget elkérték előre de ti csak foglalót fizettetek. Amennyiben csak foglalót kértek és a fennmaradó összeget a megérkezéskor vagy távozáskor kellet volna rendezni akkor egy buznyákot sem fizetnék. Miért is kellene fizetni a foglalót így is úgy is buktátok.
Előzmény: (szabop27 104154)
szabop27
14 élménybeszámolót írt
14
18 éve tag
2011.01.16. 11:18
Sziasztok!

Egy problémás kérdésben kérném ki a véleményeteket:

magánszervezésben foglaltunk apartmant 2 éjszakára egy osztrák síterepre. A kért 100€ foglalót átutaltuk. Sajnos betegség miatt az indulás előtti napon vissza kellett mondanunk az utazást. A lemondásról értesítő levelünkre azt a választ kaptuk, hogy fizessük ki a 2 éjszaka teljes árát.

Találkoztatok már ilyen esettel? Csak mi érezzük jogtalannak a követelést?

üdv,
szabop27
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.