Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Campiglio Dolimiti Di Brenta - Madonna, Pinzolo, Folgarida, Marilleva síterep leírás cikk fotóalbum videó értékelés, élménybeszámolók

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
következőutolsó laponként: összesen 244, rendezés:
Üzenetek Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  tothleventeFérfiProfi síelő
Dátum: 2019.02.21. 12:09
(Üzenetazonosító: 204989)
tothlevente Hozzászólások: 366
Regisztrált: 2010.01.14.
34 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Február 9-16 között síeltünk itt. Besieltük Marilleva, Folgarida, Madonna di Campiglio szinte összes pályáját és Pinzolo nagy részét is.
Utóbbi 2 terepre 2 napot szántunk, a bérletet is így vettük meg, így ezek a napok beillettek egy síszafarinak, hiszen folyamatosan más-más pályán voltunk.
Szállásunk Marilleva 1400-on volt. Abszolút pályaszállás a 60-as 70-es évek retro stílusában építve. Hatalmas beton és üvegkolosszus szállodákról van szó, kb. 10 egyforma épület a síterepen. Sok ezer vendég elszállásolására alkalmas. A vendégek 70%-a lengyel, lengyel síiskolák és síoktatók sok száz lengyel síiskolás gyerkőccel minden napos látvány.
Az épületek a koruk ellenére rendben voltak, mindenféle szolgáltatás megtalálható az üdülőtelepen. Tényleg minden.
A kilátás a hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően pedig pazar, bár ehhez kell némi szerencse is, attól függően, hogy épp merre néz az ablak.
Marilleva síterepe talán a legzsúfoltabb az összes közül, ennek oka lehet, hogy több völgyet ölel fel völgyenként 1-2 pályával. Ennek ellenére változatosak, a kezdőknek több kék pálya, hosszú pirosak, és kellemes feketék, valamint a pályarendszer legmeredekebb fekete pályája (37) is itt található 71%-os lejtővel.
A völgybevezető piros pálya (23) használódik el leggyorsabban. Érdemes délelőtt menni rajta 1-2 kört, mert hosszú és kellemes, de estére bizony már buckásak a szűkebb, meredekebb részek. A fekete pályák még a nap végén is jók voltak, aránylag kevesen síeltek rajta. Szerettük a 26-os feketét, ez inkább döngetősebb, nem extrém meredek, lehet rajta tempót menni, kellemesen hosszú, nem zsúfolt pálya.
Gyerkőcöknek kicsúszásbiztos ülőszékes felvonóval a 22-es pálya nyújt nagy élményt, kacsakaringós vonalvezetéssel, a végén alagúttal, de itt található a snowpark is különböző méretű ugratókkal, gyerkőcöknek, felnőtteknek egyaránt.
Gyönyörű a kilátás a Doss Della Pesa csúcsról, ahol egy kék pályán skimovie van tűzött kapukkal, időmérővel, letölthető videofelvétellel, mindez ingyen. (Sógoréknál több helyen 1-2 Eu). A kezdők erről a csúcsról egy világos piros pályán tudnak lejönni (20). Erről a csúcsról érhető el a 25-ös fekete is, aminek régi kétülésese már a múlté, így saját felvonóval már nem rendelkezik. A tanulók kedvencei még a 29-es 30-as pályák, amelyek egy nagyon szép katlanban találhatók, körbevéve hegyekkel.
Az egyik nagyon kedves pályám a 10-es piros, amely azonban a reggeli, kora délelőtti órákban a legjobb, mert nagyon megsüti a nap, így később már puha hó fogadja a síelőket, ha nincs extrém hideg.
Folgarida síterepén már jobban találunk kevésbé forgalmas pályákat. Főként a Monte Vigo csúcsra vivő pályák terheltek.
Így érdemes használni a völgybe vivő pályákat, még a nap végén is pazar állapotban vannak. Itt nagy kedvenc volt az új 32-es pálya. Szintén döngetős, széles nagyon jó lejtésű és jó hosszú. Mindenféle tudásszintnek megfelelő völgypálya található Folgaridán. A fekete 1-est kimondottan haladóknak javaslom, nagyon komoly meredek szakaszok vannak rajta, (közel 70%), ráadásul abszolút nem süti a nap, így még délután is kemény, jeges. Többszöri ott jártamkor senki nem ment rajta. Nagyon barátságos viszont a piros 3-as és kezdőknek a kék 2-es. Ezen pályák tetején van a kezdők és síiskolások paradicsoma mindenféle szükséges kellékkel, a varázsszőnyegtől a tűzött pályáig. Titkos tipp haladóknak a 8-as piros. Szélső pályaként kevesen használják, igazi retro - tényleg székes - felvonóval.
A Monte Vigo csúcson található Orso Bruno turistaházban nagyon finom pizzákat lehet enni, helyben sütik látványkemencében.
A Madonna di Campiglioba való átcsúszás és a visszajövetel is piros pályákon lehetséges, ezért gyakorlott síelőknek ajánlom. 10 óra magasságában zsúfoltak az átvivő liftek, a várakozás akár 10 percbe is telhet, visszafelé 3-4 óra között akár fél óra sorakozás is normális. Így mi még forogtunk a völgypályákon - főként a 45 piros volt üres, mert az a többi felvonóról nem járható be - és fél 5 előtt már nem kellett sorba állni.
Mindenképp érdemes átmenni a szemközti hegyre, a Passo Grosste-ra. Egykoron még az úttesten kellett átkelni a kabinoshoz, ma már egy síelőknek épített felüljárón lehet ezt megtenni, amit úgy építettek meg, hogy az egyik irányba lejt, visszafelé pedig varázsszőnyeg hoz.
Ha abszolváltuk a csúcsközelébe vivő hosszú kabinost, pazar látványban lesz részünk. Érdemes felmenni azonban a 47-es felvonóval a csúcsra is. Kék és piros pályák jönnek le, valamint itt is megtalálható a snowpark, kisebb és nagyobb ugratókkal.
A csúcsról akár egész a völgyig lejöhetünk egy nagyon hosszú kék pályán, aminek az alján már több sétálós szakasz is van. De nem szabad egyből lesiklani, hisz annyi szép és jó pálya van útközben, amelyeket vétek lenne kihagyni. Ilyenek a 71-72-es pályák, vagy a gyönyörű vonalvezetésű 85-ös.
Akik nem szeretik a sétálós szakaszokat, azoknak a 41-es felvonót célszerű választani, az ottani csúcsról, akárcsak a Monte Spinale-ról gond nélkül vissza lehet jutni Madonna di Campiglioba kezdetben piros, később akár kék pályán is.
A visszaútnál érdemes betervezni, hogy már a visszahozó 32-es liftnél is nagyon nagy a zsúfoltság délután, több, mint fél órát várakoztunk, amihez hozzá kell még adni Marilleva-Folgarida irányába a 6-os liftnél való már korábban említett várakozást is. Így bizony a lesiklásokat is beleszámítva több mint 1 óra a visszajutás.
A Pinzoloba látogatókat ez a tumultus nem érinti, hiszen ők a völgy másik oldalán közlekednek.
De menjünk itt is sorjában. Ha már Madonnára átmentünk a 35-ös lifttel válasszuk a 48-as, vagy 49-es pályát. Így ismét egy kicsúszásbiztos gyermekbarát lifthez érkezünk, amelynek a tetején gyerkőcök számára kialakított Barna Medve Park van, mindenféle ketyerével, ami a kicsiknek fontos. Tűzött pályák, ugratók, hóvár, amin át lehet csúszni... Itt van tárcsás is a kezdőknek. A városközpont felé tovább haladhatunk a fekete 57-esen (ezt érdemes a csúcsról is kipróbálni, mert úgy kimondottan hosszú és talán a legjobb fekete - bár ez szubjektív), de akár a piros 53 - kék 56 kombináción is eljuthatunk az 31-es kabinos lifthez, ami a Pradalago csúcsra visz. Innen indul a kedvenc fekete 57, de akár kék pályán is csúszhatunk egy jó hosszút. Mindkét variáción lejöttünk és tovább mentünk az 55-ös kabinos lifthez. Ezt a liftet kell választaniuk azoknak is, akik tovább akarnak menni Pinzolora, mert az odavivő hosszú kabinos a 86-os pálya mellől indul.
De ne szaladjunk egyből Pinzolora, mert a csúcsról lejövő lejövő pályák megérnek néhány menetet. Amilyen rövid, annyira meredek a fekete 87 (70%). Beletorkollik a piros 86-ba, ami FIS pálya és annyira nagyszerű, hogy érdemes a székessel egész a tetejéig menni, és siklani még 2-3-at. Hosszú, széles, fantasztikus. És kevesen síelnek ezen a részen. Ez a többi itteni pályára is igaz. Aki szereti a sebességet, ezen a FIS pályán megtalálja a számítását. Akár egész nap el tudtam volna itt síelgetni.
Pinzolora a már említett kabinos visz át bő negyed óra alatt. (Azért a banskoi kabinos (Bulgária) hosszabb.) A síterepet csak gyakorlott síelőknek ajánlom, mert alapvetően piros és fekete pályák vannak. Ottjártunkkor a fekete sajnos le volt zárva.
A hegyeket bejárva kialakult bennem egy erősen szubjektív lista a kedvenc pályákról. Ezek Madonnán a 86-os FIS pálya, mindent visz, az összes többi közül. Ezt követi ugyanitt az 57-es fekete apró szépséghibával, az alja nagyon kék.
A 3. helyen a folgaridai piros 32-es pálya végzett.
De nagyon szerethető hely nagyon sok jó pályával az egész pályarendszer. Mindenki megtalálja a számítását. Nagyon sok helyen meg tudtuk tenni, hogy amíg a feleségem a kék pályán ment egyet, addig én a feketén kettőt. A pirosakon pedig együtt a legkisebb gyerkőccel.
A marillevai fekete 26-os pedig kb. a bánkúti 1-es pálya, csak sokkal hosszabb. Azt még a legkisebb gyermekünk is bevállalta, 45-46%-os legmeredekebb szakaszokkal.
A tömegről:
Marilleva piros pályái a legzsúfoltabbak, ott nem szabad száguldozni. Folgaridán a Monte Vigo csúcspályái szintén erősen látogatottak, ott egyértelműen a völgybe vivő pályákat kell besíelni. Madonnán és Pinzolon nem volt sehol tömeg, sőt sok helyütt szinte üres pályákon síeltünk.
Hütték:
Olaszország Ausztriánál drágább. Általában 45-50 Euroból étkeztünk, amibe 2 helyben sütött pizza, egy nagy korsó sör és 4 üdítő fért bele, vagy a 2 pizza helyett 4 bármilyen tésztás étel. Nem szabad kihagyni a Bombardino-t sem, alapból a jól ismert tojáslikör gőzölve tejszínhabbal, de mi a kávés változatát is kipróbáltuk, nagyon finom.
Mivel már másodszor jártam erre, így egyhamar nem valószínű, hogy visszatérünk, hisz annyi szép hely van, akár közelebb is. Nekünk ez 1000km volt háztól házig Ausztrián keresztül, hisz így rövidebb és a matrica is olcsóbb, mint Szlovéniának menve.
És végül megválaszolva saját kérdésemet a Marilleva 1400-re vivő SP206-os út meredek, de kellően széles, jól karbantartott út.
Aki még nem járt erre, annak mindenképpen ajánlom, hiszen a Dolomitok az Alpok egyik legszebb része.
Feladó:  tothleventeFérfiProfi síelő
Dátum: 2019.01.01. 10:32
(Üzenetazonosító: 202866)
tothlevente Hozzászólások: 366
Regisztrált: 2010.01.14.
34 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Marilleva 1400-ra autóval mennénk. Milyen az út minősége? Mennyire takarítják?
Feladó:  hamoriarpiFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.12.11. 23:41
(Üzenetazonosító: 202417)
hamoriarpi Hozzászólások: 49
Regisztrált: 2016.10.11.
14 síterepet értékelt

Egyetértek!
Nagyon sokat jártunk erre a részre sielni. Nagyon szerethető pályarendszer. Gyakorlatilag nehéz nem napsütéses időt kifogni. Érdemes még megemlíteni Pejo-t, ami szintén itt van. Szerintem egy kis rejtett paradicsom.
Mi kifejezetten csak az évről évre jelentkező egyre nagyobb tömeg miatt kezdtük el hanyagolni ezt a terepet.

Feladó:  Nagy Péter /Bundi/FérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.10.20. 00:29
(Üzenetazonosító: 201609)
Nagy Péter /Bundi/ Hozzászólások: 118
Regisztrált: 2008.01.08.
55 síterepet értékelt

Az elmúlt szezonban szándékosan nem szóltam hozzá ehhez a bejegyzéshez, mert kíváncsi voltam milyen reakciókat vált ki az erre a síterepre érkezőből. Sajnos azt kellet tapasztalnom, hogy sokan készpénznek vették az itt leírtakat, mivel a szerkesztők ezt a véleményt még ki is emelték (amit nem igazán értek, hogy miért is! (Biztosan jó hosszú volt!)). Akiket amúgy nem tántorított vissza az a sok negatívum ami ebből az üzenetből árad, azok jól érezték magukat ezeken a síterepeken, mindegy milyen sítudással rendelkeztek. A hozzászólással ellentétben pályaszámokat mellőzve, ez a legnapsütöttebb síterep egész európát nézve! Pályák nehézségi szintje pedig a kékektől egészen a meredek feketéig terjed, tehát mindenki megtalálja a sítudásának megfelelőt.
Előzmény: (JaniJuli 198116)
Feladó:  JaniJuliFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.10. 21:26
(Üzenetazonosító: 198116)
JaniJuli Hozzászólások: 6
Regisztrált: 2018.01.09.
11 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Pinzolo
16/12 - 7/1-2018

Nem túl teketvényes úton lehet Pinzoloba jutni, ami egy kedves kis település.


A síbérletre bizonyos idöszakokban kedvezményt kapnak az itt lakók, a szállásadótól kell ehhez igazolás. Pl. dec 23-ig 35%.

Pinzolo
A felvonó 8.30-kor nyit, elötte is van nagy parkoló.
reggel árnyékos oldal, elég hideg még délután is, a hó mégis jó minöségü, nem nagyon jeges
Madonnába vezetö út kb 1 óra
a 61-es öregecske kabinlift után a 62-es ülölift visz fel a Dos Del Sabion 2100 m-es csúcsra, ezután piros vagy fekete pályákon ereszkedés, majd a 68-as ülölift után ismét egy piros pálya visz a modern Pinzolo-Campigno Expresshez. Ez ugyan 2 állomást is érint, de csak a harmadiknál érkezik meg.

A pinzoloi pályák elég meredekek, a sok hó miatt buckásodnak, pedig nem latyakos a hó. A 66-os lift a 65-ösben folytatódik, de a csúcson le kell szállni mindkettöröl, mert liftek aztán nem fodulnak azonnal meg, csak a völgyekben.
Az egész rendszer nem nagy, kezdöknek nem jó, innen csak piros pályákon lehet Madonnába át- és visszajutni.

Madonna napos már délelött.
Fö területei, amik jól körbejárhatók síléceken:
Cinque Laghi, Patascoss, Monte Pancugolo, Pradalago, Fortini,ahonnan át lehet jutni a Monte Spinale és a Passo Groste oldalára.
A völgy melegebb oldalán a Cinque Laghi, Patascoss, Monte Pancugolo, Pradalago. A Monte Spinale és Grosté is napos, de a pályák háta mögül, illetve oldalról süt a nap.
Idönként veszélyes keresztezödések vannak a pályákon, pl. egy fekete pálya ráereszkedik egy kékre, vagy egy kék pálya keresztül szel egy pirosat. Sok helyen vannak hálók, amik elhatárolják az elejét a keresztezödésnek, de csak óvatosan!

Nagy fedett parkoló a Spinale liftnél (csomagtartóstól is befértünk) 4 EU síbérlettel 8-tól 16-ig.
Innen gyalog át lehet menni a 5 Laghi Expresshez (55), ez kb 5 perc. Ha kijöttél a parkolóból ugyanarra az útra, mint ahol kocsival jöttél (Via Monte Spinale), akkor jobbra indulsz, körbemész egy parkot, pont a sétálóutca kezdetéhez jutsz (itt nagy üzlet is van) és ott már közel a bérletpénztár, ahonnan lifttel fel tusz jutni a kabinlifthez.
A Grossté lift aljáról a kék 79-es pálya levisz a Spinale lift aljához.


A pályák jelölése gondos. Az elágazások elött vannak az irányjelzök, de aztán figyelni kell, hogy meglásd az utat jelzö számot a tárcsákon, hol botok, hol pici tárcsák határolják a pályákat, s a számozást csak itt-ott tüntetik fel menet közben.
Sok helyen van nagy térkép is, de nem minden lépésnél. Az irányjelzökön való eligazodáshoz szükség van a keresett terület nevének az ismeretére, akkor kiderül, hogy hányas a pálya száma, ami odavisz.

Ùtvonal a Pinzolo-Campigno express után,
ha a Monte Spinalera mész:
kék 85, Pradalago Express tojáslift (31), kék 50, kék 55, kék 79, Spinale Express kabinlift (37)
innen eljuthatsz a Grostè rendszer aljára piros pályákon, vagy
a Grostè rendszer közepén a Rododendro Expressig, a kék 71-es pálya levisz a kék 60-as egy ágához, ami visszavisz a Rododendro Expressig, ami a piros 61-es pálya aljára juttat,
vagy a Rododendro melletti öreg, kétüléses
a Vagliana lift (49) felé, ami egy dimbes-dombos piros 65-ös pályához visz.
Rododendro Express nem szokott nagyon leterhelt lenni, s jókat lehet a tetejéröl a 60-as kék és piros 64 felé sielni.
A Monte Spinaleröl lejutva a Grostè Express aljára, ahol a kabin 1 köztes megálló után visz fel a Grossté 2444 m csúcsra.
Itt a piros 61 pálya nagyon jó, a kék 60 is, de csak a Rododendro Expressig (48) menj rajta, ne menj a kék 66-os pályán, mert nagyon lapos!!!
De, ha mégis lemész rajta, akkor 39-es és 40-es ülöliftekkel visszajuthatsz a Monte Spinalera.
Visszafelé a kék 60-asról a Boch Expressig (41), majd a piros 73-ról a piros 77 visz le egy hídig, ahol mozgójárda visz a Fortini Express ülölifthez (32). Innen a kék 50, majd egy piros pályát pont keresztezö kék 56-os visszavisz a kék 85-re, aminek van egy nagyon jeges és meredek pici szakasza, ahol mindig beleakadtunk a hálójába, de ha ezen átjutottál, akkor közel a Cinque Laghi Expresshez (55), ahonnan a nehéz kedetü kék 85 vezet vissza a Pinzolo-Campiglio Expresshez. Innen kb. 40 perc a pinzoloi völgyállomás: Puza DaiFo-Monte Grual ülölift (69), kék 68, piros 105, Malga Grual ülölift (67), s a Dos Del Sabion csúcsról a piros 101 visz a kabinhoz.
A Monte Pancugolotól induló piros 88-ról a piros 89-es pályán le lehet jutni a kék 85-be, ami a Pradalagon keresztül összeköt a hegy túloldalával is.


Marilleva-Folgarida nagyrészt napos terület, idönként nagy a tömeg
Pradalago felöl kell ezt is megközelíteni
kék 50, Zeledria Express (34), vagy rögtön a Fortini Expressröl (32)
kék 49, piros 46, lejutsz egy platóra, aminek a jobb oldalán van a Malghette ülölift (6), szép kék búrás. Ugyanitt a bal oldalon a Genziana Express (35), ez visszavisz a madonnai rendszerbe: Genziana Express (35), piros 48 után a kék 50 stb.

A 6-os lift a már délelött is napos Monte Vigora visz, a 10-es piros meredek, s buckás volt, amikor dél körül ott jártunk. A napos idö ellenére nem volt mindig meleg.

A Monte Vigoról
1.
a 9-es piros visz a Rif. Solanderhez, ahová a Daolasa Val felöl jön fel egy kabin. Ennek a kabinnak a középállomásához nagyon szép, de nem könnyü kék 16, majd piros 32 pálya fut. Ez egy árnyékos oldal, így a hó nagyon jó lehet.
A 9-es piros lemegy egészen a Vigo (5-ös) liftig, ahonnan vissza lehet jutni a M. Vigohoz, de ha a 23-as, Bassetta liftet választjuk itt (ez van a bal oldalon), akkor feljutunk a Folgardia rendszer felé. Ez nem egy nagy durranás, de a kék 6-os és 8-as pályák tényleg kékek, jók kezdöknek, ha valaki Folgarida 2-es Belvedere liftjével jön. Egyébként nem könnyü piros pályákon lehet csak ide- és visszajutni.
2.
a 11-es piros szintén a Vigo lifthez visz
3.
a 10-es piros visszavisz a Genziana Expresshez (35), ahonnan a piros 48-as pálya visz vissza a Pradolago kék 50-eshez.
4.
a piros 11-es nagyon jó pályákhoz visz,
a piros 23-ban folytatódva egészen lejutsz a Marilleva 1400-hoz, innen kabinnal tudsz visszajönni, s az Orso Bruno (7) lift hoz vissza a M. Vigora.
a Dos Della Pesa (18) lift a piros 20-ashoz visz, vannak itt kék pályák, de átmennek feketébe, arra nem jártunk.

A pályák nem könnyüek, s nagyon sok remek sielöt lehet látni, bár, kezdökben sincs hiány, de nekik nincs könnyü dolguk.
A legkönnyebb a Pradalagonál a kék 50, ahol nagyon sok a tanuló, vannak bébipályák az egészen piciknek. A fekete pályák elég meredekek, de elég szélesek, s nincs nagy tömeg rajtuk, s akik itt sielnek óvatosak így kellemesebbek lehetnek egyes piros és kék pályáknál, ahol sokan száguldoznak (pl versenyzök a Pancugolonál), s ki is vannak kaparva itt-ott.
Nagyon kellemes a Grosté terület. A piros 61, aztán a kék 60, majd a piros 64 a Rododendro liftig az egyik kedvenc.
A Cique Laghin a kék 85-ös kezdete nagyon kellemetlenül kibuckásodik és kikaparódik, úgyhogy kezdöknek reggel ajánlatos.

Különbözö utak idötartama:
Pinzolo-Madonna (a völgyállomástól az express végéig) kb. 50-60 perc, maga az express 20 perc
Grosté 61-es piros pályától a Pinzolo Expressig 60 perc
Grosste Express 15 perc

Busz

kétféle buszjárat:

A sibusz (8.15 és 8.45 körül) Pinzolo centrumtól a liftig majd Madonna irányába, ahol elvisz egészen Campo Carlo Magnoba az érintve a Pinzolo-Madonna, Pradolago, Fortini lifteket, majd visszafordul, s a Spinale liftnél megindul visszafelé.
Sajnos Pinzoloba csak 1 járat van, ami 16.55-kor indul Campo Carlo Magnoból.
Elönyös ár 2, 10 és 40 EU 1 nap, 7 nap, egész szezon, elöre meg kell venni a jegyet a síbérlet pénztárában, vagy a turistainformációnál.

A másik járat Trentino Transporti, itt a jegyet a buszon árulja az utaskisérö (nem a soför)
2.20 EU egy útra
nem túl gyakori járat, de 11.36, 13.56, 17.16 körül vannak indulásai Pinzolo felé.

A különbözö társaságok buszmegállói nem mindig ugyanazon a helyen vannak, s van sibusz Madonnában is.
Pl. a Spinalenál megáll a madonnai síbusz (talán 1-es?), arról le kell szállni néhány megálló után, s ott kell felszállni a pinzoloi buszra és a busz ezelötti megállója a centrumban, a park szélén van.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy az olasz pályákon általunk megszokott megbízható ratrakolás, a változatos, nagy pályarenszer, a sok fenyves nagyon kellemes. Az idöjárás viszont nagyon szeszélyes lehet, könnyen köd alá süllyedhetnek a pályák.
Feladó:  Ádám Tábori
Dátum: 2017.02.11. 02:09
(Üzenetazonosító: 193990)
Ádám Tábori Hozzászólások: 1
Regisztrált: 2017.02.11.

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Nemrég értünk haza felemás érzelmekkel. 58-an voltunk kint magyarok. Budapestről kb. 10 óra utazással elérhető a pálya. A pályarendszer tény és való, hogy hatalmas, de nagyon nagy része erdőben van, nehezen kiismerhető, gyéren jelölt, 15-20 m széles sok helyen hálóval sem védett szakadékok mellet, sok helyen jegyes és több kék és piros pályán hirtelen meredek letörések vannak. Kezdőknek semmiféle képpen nem ajánlom.
Február elején minden pálya, felvonó dugig a helyi oktatók a piros pályákra is ráviszik a kezdőket akiktől nehéz és veszélyes a haladás a szűk pályákon.
A helyiek nem szeretnek sorban állni, általános a káosz a tolakodás.
Sajnos egy baleset is történt így betudok számolni az orvosi ellátásról. Az egyik csúcs közelében kiugrott a vállam. Gyorsan odaértek a pályán dolgozók és befektettek a tepsibe :/ (azt nemértettem hogy miután elértünk egy felvonót miért nem felvonóval mentünk tovább) és lehúztak a pálya leges legaljára ahol egy kis orvasi szoba fogadott. Ott közölték, hogy az első kórház min. 30 percre van, de semmi pánik mert van 5 percre egy magánklinika. A magánklinikát választottam. Saját mentőautójukkal beszállítottak és profi ellátást kaptam. Mivel volt biztosításom, így egy forintot sem kellett fizetni, a biztosító mindent rendez.
A szállásunk az RTA Nevesole nevű helyen volt. A 3 épületből álló “komplexum”, ahogy az hirdették valóban pályaszállás, de most jön a de. A 7 személyes apartmanban csak 1 franciaágy van a többi mind pótágy. A végtakarítás ára 50€, de mindent vastag por fed, és távozás előtt számon kérik, hogy az utolsó pohárig tessék elmosogatni mindent. A “teljesen felszerelt konyhában” nincsen vízforraló, mikró, sütő. Internet csak a közösségi helyeken van és ami van az is közelebb van ahhoz, hogy nincs. Ha éppen senki nem használja 1MB/s fel- és 0.01MB/s a letöltési sebesség. Összeségében, soha többet!
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2017.02.07. 09:11
(Üzenetazonosító: 193847)
TZoli Hozzászólások: 933
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

...vagy Innsbruck felé a Brenneren át időben rövidebb - legközelebb kipróbálom...
Nem rövidebb, de egyszer érdemes kipróbálni. Nekem hatalmas élmény volt az Európa híddal (Europabrücke, extra fizetős) és az Innsbruck környéki hegyekkel együtt. Viszont ez Olaszország és Németország között az összekötő kapocs, irgalmatlan forgalom van rajta, rengeteg a kamion és sok a sebesség korlátozás. Ha jók az emlékeim, az olasz részen majdnem végig 60-as táblák voltak kint.
Előzmény: (hu1zam 193832)
Feladó:  hu1zamFérfiProfi síelő
Dátum: 2017.02.06. 20:27
(Üzenetazonosító: 193832)
hu1zam Hozzászólások: 359
Regisztrált: 2008.11.06.
61 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Eddig a Dolomitokban, a Brenner autópálya jobb oldali részén (észak-dél irányból nézve) nem síztem, de most egy hétig igen, jó volt ;)
- utazás: hosszú, főleg, hogy Graz-Villach-Lienz-Brixen-Trento-Folgarida útvonalon mentünk oda-vissza (lehet, hogy autópályán menvén Szlovénián át vagy Innsbruck felé a Brenneren át időben rövidebb - legközelebb kipróbálom)
- szállás: Folgarida/Nevesole apartmanházak. Hármunknak egy 2 légterű apartman jutott erkéllyel, nem szűkösködtünk. Egyesek, a 2 személyes stúdiójuk miatt panaszkodtak
- pályák: élvezetesen hosszúak, nagyon jól kezeltek. Első 3 nap jóformán verőfény és főleg műhó ( pályán kívül csak barna fű), aztán végre megjött a tél és minden fehér lett. Volt olyan, hogy a szállás környékén (1400 méteren) esett az eső, 200 méterrel feljebb ömlött a hó, fútt a szél, (ahogy Dimitrij mondja). Van egynéhány olyan kék pálya is, hogy megfelelő carving technikával 70-90km/h-val lehetett repeszteni. Miáltal van vagy 150 km-nyi pálya, az időjárás változatossága miatt nem tudtunk mindenhova eljutni (pl. Pinzolo kimaradt). Ugyanakkor akaratlanul is végigjártuk Madonnát, mert tovább mentünk a kelleténél. Igyekeztünk volna visszatérni a mi völgyünkbe vezető lifthez, de nem sikerült, ezért a fél várost végig kutyagoltuk - így meg volt a városnézés is :) (Ínyenceknek ajánlom a Tomba, Diretissima, Orso Bruno és Folgarida negra lejtőket ;)
- népek: vannak olaszok is, de ennyi lengyelt utoljára Varsóban láttam/hallottam (úgy tűnik valami érdekeltségük van arrafelé). Egyébként úgy érzékeltem, hogy jóval több a kezdő síző arrafelé, mint ahol máshol jártam (pedig voltam már egynéhány síterepen...). Ezáltal oda kellett figyelni, főleg a ködös-hóeséses időkben
- kultura: a sör osztrák áron (5 eur) között mozog, Marivellában olcsóbb. Egyes helyeken (ha románul kéri az ember) 1 euró minusszal értékelik a dolgozók! :))
Aki teheti, érdemes kipróbálni!!
Jut eszembe: Madonna di Campiglio német neve: Unsere liebe Jungfrau im Walde (ha valakit érdekel...)
IMG-0436.jpg IMG-0428.jpg 16425780-660203334161868-8067196302042484050-n.jpg IMG-0438.jpg IMG-0443.jpg IMG-0437.jpg IMG-0441.jpg
Feladó:  siestaFérfiHaladó síelő
Dátum: 2017.01.16. 16:11
(Üzenetazonosító: 192789)
siesta Hozzászólások: 2
Regisztrált: 2016.01.27.

Szuper kedvezményes áron eladó 1 db 6 napos Skirama Dolomoti Brenta Superskipass síbérlet ,mely korlátlanul érvényes a következő síterepeken: Madonna di Campiglio, Pinzolo, Folgarida-Marilleva, Tonale, Pejo, Andalo-Fai della Paganella, Folgaria-Lavarone, Monte Bondone. A síbérlet bármikor felhasználható a 2017-es téli szezonban.
A bérlet ára: 200 EUR ( Eredeti ára előszezon/főszezon 241/275 EUR)
Érdeklődés mobilon: 06 30 9845100
Feladó:  skioutletFérfiProfi síelő
Dátum: 2016.04.06. 07:54
(Üzenetazonosító: 189011)
skioutlet Hozzászólások: 700
Regisztrált: 2006.01.21.
92 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Ha jól számolom, először 20 évvel ezelőtt jártam igazán körbe a Dolomitok csodás síterepeit. Akkoriban az Intersi Utazási Irodával és a Kaastle hazai forgalmazójával közösen szervezetünk egy Kaastle sítesztet magyarországi sízők számára. Nyolc napon keresztül, minden nap máshol síztünk, aludtunk, teszteltettünk. Nagy havak között autóztunk - számunkra autóteszt is volt egyben:) Most az egyik központi állomásra besízve fedeztem fel, hogy hiszen már jártam itt: ez Madonna Di Campiglio!

Néhány hete indítottam egy topikot a síparadicsom fogalmának meghatározásának tárgyában. Aki ide megérkezik, hamar érzékelheti: igen, ez az valami olyan hely! Van itt minden: 150 km sípálya, 61 darab sílift, több mint 1600 méter szintkülönbség. Nem sorolom. Ezt az érzést csak megélni lehet. Itt síelni kell!

Jó néhány évvel ezelőtt Obertauernben (ahol „csak” 100 km sípálya van) azt terveztem: öt nap alatt az összes pályát besízem. Ez akkor sikerült. Most ilyen tervről eleve lemondtam. Inkább igyekeztem megkeresni a legjobb helyeket - persze ehhez be kellett volna sízni minden pályát:)

Nem tudom, a korom miatt-e talán, de egyre jobban kedvelem a kabinos lifteket. Itt van bőven belőle (cakk-pakk 17 darab)! A kabinosban hosszan lehet pihenni, gyors a feljutás, nincs szél, lehet beszélgetni. Szóval, nekünk nagyon bejött a Passo Grosté (2444 m) és Groste (1600 m) közötti hosszú kabinos lift és az alatta futó sípálya! Ezen belül is a felső szakasz volt az igazán vonzó, ahol igazán ideálisak voltak a hóviszonyok, viszonylag kevesebb volt a síző is. Érdekes volt látni, hogy milyen nagy arányban utaznak fel a felső állomásra gyalogos turisták is. Be is ugrott, hogy a nemzetközi statisztikák szerint a síturizmusnak újabb lendületet adnak azon turisták, aki jobb szállodában laknak, megfizetik a különböző csúcsokra feljutó sílifteket és nem keveset hagynak ott a hegyi (és völgyi) kocsmákban. A sízőket pedig csak nézegetik… Ráadásul nem kószálnak a pályákon - tiszta nyereség!

Hogy mennyire profi módon kezelik a helyenként valóban nagy tömeget, kitűnő példa a Folgarida és Pinzolo közötti főút feletti síhíd (lásd kép), amin át lehet kelni a két nagy síterület között. Profi azért is, mert a híd enyhe lejtésének köszönhetően az egyik irányból lassan, folyamatosan siklanak át a sízők, míg ugyanezen híd egyik szélén lévő, folyamatosan működő „varázsszőnyegen” (gumis mozgójárda) viszik át a másik irányba haladókat.
Biztos, hogy sok tízezer síző halad át itt egy-egy forgalmasabb napon. Az igaz, hogy megfordult a fejemben (nejemmel egyetemben), hogy egy ekkora „síparadicsom” - kissé ironikusan fogalmazva - helyenként már-már egyfajta futószalagosított gyártelep a sízők részére.

A Passo Grosté felső pályái álomszerűen szélesek, ideális lejtésűek és mindemellett változatosak is. Maga a táj leírhatatlanul szép. Dolomitok. Mit mondjak mást, inkább a képek… Ez az oldal valamelyest könnyebben áttekinthető, mint a Marilleva irányába vezető oldal. Szerencsénkre szép napos időnk volt a pályahálózat áttekintésre, de ugyanez ködben vagy borúsabb időben nem kis kihívás lett volna. Annyira beleszerettünk ebbe a pályarészbe, hogy a két nap alatt, terveink ellenére sem jutottunk át a Pinzolo síterepre. A nagyon vonzó Passo Del Sabion csúcsára Madonnából 4 darab kabinos lift után, újabb két darab 4 üléses lifttel jutottunk volna csak el. Majd legközelebb.

Feltűnő volt a rengeteg családos síző, sok-sok gyermekkel. Tavaszi szünet van itt is, az olaszok mindenhonnan idejönnek egy utolsó nagy levegőt venni a nyári, tengerparti turistaáradat megérkezése előtt. Jó volt látni az olaszok gyermekszeretetét. Egyébként is igazán figyelmesek egymással is. Kilenc éves kislányomat egy fiatal hódeszkás olyan édesen kapta el (csaknem elütötte), hogy ő maga ugyan elesett, kissé neki menve a lányomnak, de a két kezében gyermekünket megemelve, óvó mozdulattal tette odébb. Nem tudtunk haragudni rá, csak mosolyogtunk a nejemmel. Érdekes volt látni a waxmestert a pálya tetején, kint a hóban dolgozni (lásd kép). Az olaszok (akiket most láttunk) általában nem síznek igazán jól. Hódeszkázni végleg nem tudnak, inkább csak szeretnének. Leginkább csak fetrengenek, ücsörögnek, esnek-kelnek – már bocsánat. Feltűnő volt az is, hogy viszonylag sokan régi típusú lécekkel, felszereléssel és sokszor nem a legújabb síruházatban feszítenek. A Tátrában, például a Chopokon jóval többeken látni drága, vadonatúj felszerelést mint itt, a viszonylag neves sípályán. A SkiRama bérlettel http://www.skirama.it/en/ összesen 8 különböző síterepen, 380 km sípályán, 150 különböző síliftet lehet igénybe venni. Mindez egy hét alatt teljesíthetetlen, jobbnak gondoltuk, hogy ha nem rohanunk. Megpróbáltunk egy-egy kellemesebb helyet jobban megismerni. A Passo Grosté éttermének csodás panorámája, illetve a kevés bombardino (forró tojáslikőr), a kitűnő pizzák vagy az igen finom olasz borok kellő feltöltést adtak, az itt talán valamivel kevesebb forgatag mellett. Apropó: olasz ételek!

Az olasz konyháról majd a következő beszámolómban ( Folgarida/Marilleva) részletesebben szólok.
Kilátás Waxmester 2400 méter felett A híd amiről írtam: egyik oldalról gumi futószőnyeg, másik oldalról átsízés A Dolomitok sziklái mellett a kabinok is eltörpülnek A hóágyú azért itt is jól jön Passo Grosté Rif Graffer állomás Változatos, széles pályák és kitünő himinőség jellemezte a síterepet. Ezt látni kell! Amerre csak körbelát az ember, sípályák mindenhol Természet ereje Szép időnk volt
Feladó:  mrgaborvargaFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.02.05. 15:57
(Üzenetazonosító: 187267)
mrgaborvarga Hozzászólások: 2
Regisztrált: 2016.02.04.
7 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

köszi az infót, mosolygósabb lettem!
üdv
Előzmény: (Gentiana 187231)
Feladó:  GentianaNőHaladó síelő
Dátum: 2016.02.04. 20:17
(Üzenetazonosító: 187231)
Gentiana Hozzászólások: 26
Regisztrált: 2005.01.18.
28 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szia! Most szombaton jöttünk haza, az elmúlt héten végig napsütés, délutánra plusz fokok, éjjel fagyott. A nem túl sok hó ellenére minden pálya kiválóan kezelt, élvezhetően síelhető. Madonnán szinte az összes pálya üzemel, Folgarida-Marilleva-n kb. 80%-ban. És hangsúlyozom, a hóhiány itt a pályákon nem érződik! Remek síelésünk volt... :)
Feladó:  mrgaborvargaFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.02.04. 16:24
(Üzenetazonosító: 187222)
mrgaborvarga Hozzászólások: 2
Regisztrált: 2016.02.04.
7 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

sziasztok!van friss infotok a MADONNA DI CAMPIGLIO hóviszonyairól, egyéb hasznos is jöhet?

Üdv
Feladó:  siestaFérfiHaladó síelő
Dátum: 2016.01.27. 15:38
(Üzenetazonosító: 186828)
siesta Hozzászólások: 2
Regisztrált: 2016.01.27.

Szuper kedvezményes áron eladó 1 db 6 napos Skirama Dolomoti Brenta Superskipass síbérlet ,mely korlátlanul érvényes a következő síterepeken: Madonna di Campiglio, Pinzolo, Folgarida-Marilleva, Tonale, Pejo, Andalo-Fai della Paganella, Folgaria-Lavarone, Monte Bondone. A síbérlet bármikor felhasználható a 2016-os téli szezonban.
A bérlet ára: 200 EUR ( Eredeti ára előszezon/főszezon 235/268 EUR)
Érdeklődés mobilon: 06 30 9845100
Feladó:  Nagy Péter /Bundi/FérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2015.01.28. 17:39
(Üzenetazonosító: 178907)
Nagy Péter /Bundi/ Hozzászólások: 118
Regisztrált: 2008.01.08.
55 síterepet értékelt

Szia Gábor!
Persze, hogy érdemes jönni. Múltkori hóesés óta -9, -10 fok körül van a hőmérséklet,mostanában egyáltalán nem olvadt semmit a pálya, amin kemény jól leratrakolt hó van. Ráadásul, most hétvége felé mondanak egy kicsi havazást.
Üdv: Bundi
Előzmény: (MG 178858)
Feladó:  MGFérfi
Dátum: 2015.01.28. 00:29
(Üzenetazonosító: 178858)
MG Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2009.01.14.

Szia Bundi!

Mi a helyzet, megjött a várt havazás? Érdemes mennünk februárban? ;)
Feladó:  Nagy Péter /Bundi/FérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2015.01.21. 20:15
(Üzenetazonosító: 178377)
Nagy Péter /Bundi/ Hozzászólások: 118
Regisztrált: 2008.01.08.
55 síterepet értékelt

Múlt pénteki, szombati 70-80 centiméter friss hó, már télivé varázsolta a tájat, eltüntette a pályák kikopott lejegesedett részeit. Mai és (ne kiabáljuk el) a holnapi havazás pedig már tökéletessé teszi majd a pályákat.
IMG-1566.JPG IMG-1577.JPG
Feladó:  agi92NőHaladó síelő
Dátum: 2015.01.20. 14:08
(Üzenetazonosító: 178307)
agi92 Hozzászólások: 13
Regisztrált: 2012.02.09.
3 síterepet értékelt

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Múlt héten, január 11-16. között síeltünk a Campiglio Dolomiti di Brenta síterepen. Nagyon vártuk, mert 6 éve is jártunk már itt, mostanra viszont elkészült az akkor még önálló síterepek, Pinzolo és Madonna di Campiglio összeköttetése.
Sajnos a legmagasabb, 2000 méter körüli részeket leszámítva a pályákon kívül szinte semmi hó nem volt, így a táj inkább egy kisíelés hangulatát mutatta. A pályák azonban egészen jó állapotban voltak, itt-ott kis jegesedéssel, foltokkal és a nagy szél miatt fadarabkákkal, de a hóágyúzásnak és a ratrakolásnak köszönhetően ezek nem rontottak jelentősen a síélményen :)
A pinzolo-i résznek nagyon nagy előnye, hogy nagyon kevesen voltak! Sorba állásnak a közelében sem voltunk soha, a pályákon is nagyon kényelmesen lehetett csúszkálni. Személyes kedvencek a 101-es és a 112-es piros pályák voltak, sajnos a hosszú 100-as fekete nem működött.
A Madonna felé vezető kabinos lift ugyan kb. 20 percig visz hegyen-völgyön át, mi szerettük. Volt idő pihenni, tervezni, és sokkal kényelmesebb mint buszozni vagy autózni.
Madonnán valamivel többen voltak, de még itt is teljesen jól eloszlottak a síelők nem kicsi pályarendszeren :) Itt talán a 73-as és a 88-as pályák jöttek be legjobban, de mindenképpen érdemes egyszer csúszni a 78-as kéken is, egy gyönyörű kis kanyonban kanyarog a pálya!
A Folgarida-i részekre sajnos nem sok időnk maradt, mert bár a 6-ból 5 napon majdnem végig sütött a nap, az utolsó napra érkezett meg a havazást, szelet és sűrű ködöt hozó front, így aznap nem jutottunk el a még hiányzó, legtávolabbi tereprészre.
Ami nagy pozitívum, hogy egész síelés alatt csak ülőliftekkel és kabinosokkal utaztunk, nem kell húzóliftekkel "bajlódni", azok csak rövid, általában tanulópályákat szolgálnak ki.
Apropó, tanulók: a pinzolo-i 61-es számú kabinos hegyállomásánál működik egy kis gyerekpark, és egy nagyon kicsi lejtésű, rövid tanulópálya is, mindkettő varázsszőnyeggel.
Sok hüttében van önkiszolgálós és a la carte rész is, mi mindig az önkiszolgálót választottuk mert gyorsabb és olcsóbb is, a minőség nagyjából hasonló volt, pedig minden nap máshol ettünk, nem tudnék kiemelkedően jót, se rosszat említeni. Az ételek árai nem voltak vészesek, szinte minden nap találtunk kedvünkre való főételt 10 euró alatt, az italok viszont valamivel drágábbnak tűntek mint Ausztriában, pl. 4 dl sörért is simán ki lehet fizetni 5 eurót!
A szállásunk Pinzolo völgyállomásától kb. 5 km-re, Stremboban volt, az Erika Residence-ben: https://sielok.hu/szallas/erica-res...idence/
Remek ár-érték arányú, csak ajánlani tudom! Egyszerű, de kényelmes és tágas apartmant kaptunk. A házigazdánk pedig egyben kiváló síoktató is, ez úton is köszönjük még egyszer az órákat Nagy Péter Bundinak :)
+1 tipp: aki helyi specialitásokat kóstolna, ide menjen: http://www.magnabo.com/
Nagyon hangulatos étterem, elfogadható árakkal és nagyon finom ételekkel!
Galéria: https://sielok.hu/fotoalbum/campigl...io-2015jan/galeria/
Feladó:  RM
Dátum: 2014.12.21. 05:54
(Üzenetazonosító: 175929)
RM Hozzászólások: 788
Regisztrált: 2004.10.27.
75 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
A FreeSki keretében síeltünk a régióban 6 napot. Ebből 3 napot Campiglio Dolomiti Di Brentán, 3 napot pedig Tonalen. A FreeSki annyit takar, hogy a szállás árában benne van a síbérlet is. Azaz végtakarítással, internettel 230Eu/fő-re jött ki a háromfős apartman 6 napos Super Ski Rama síbérlettel (érvényes ide és Tonaléra is). Szállásunk Pelizzanoban volt (Tonale 17km, Marilleva 3km.)

Nagyon változatosra sikerült a hét. Síeltünk ködben, hóesésben, szikrázó napsütésben. Mindig meg lehetett találni a jó havat, jó látási viszonyokat.

Az összes pálya persze nem ment ezekben a hóínséges időkben, de azért lehetett válogatni. A 2000-2500m közötti Groste részen mindig jó volt a hó. Ha fent jöttek a felhők, le lehetett "menekülni" az 1500-2000m közti pradalagoi részre. Marilleva felöl jöttünk fel, így ott kezdtük és zártuk a napokat. Itt kicsit hosszabb a nap mint Ausztriában, 8:30-tól 16:30-ig lehetett használni a lifteket, pályákat ...

Nagyon szép hét volt, jövőre talán megismételjük. Köszönet a szervezésért "baranyistvan"-nak, akivel éppen itt a sielok.hu-n sikerült összeismerkedni.
DSC03928.JPG DSC03730.JPG DSC03735.JPG DSC03875.JPG DSC03943.JPG
Feladó:  NildikoNőHaladó síelő
Dátum: 2014.02.24. 14:40
(Üzenetazonosító: 170446)
Nildiko Hozzászólások: 12
Regisztrált: 2009.02.05.
17 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Február 15-22. között voltunk Pinzolon. Több mint 10 éve síelünk Olaszországban, de ez volt a legváltozatosabb hét időjárásilag. Első nap szemerkélő eső, aztán hó, köd, szaharai színes hó, napsütés, jég, meleg, szóval minden, ami egy kültéri sportnál csak előfordulhat. Így volt, amikor munkásabb volt a pálya, volt amikor lendületesebb.
Az eső, meleg miatt nem kell aggódni, mert olyan masszív hóréteg van a pályákon, ami jól bírja az időjárás változásokat. Hosszú lesz a szezon szerintem. :)

Ha kicsit rosszabb volt az időjárás, kevesebben voltak, szinte kihaltnak éreztük a pályákat. Pedig itt aztán nem szokott tömeg lenni. Pedig sokan vannak, csak eloszlik a pályákon. Egyedül azt lehet észrevenni a lifteknél, ha mennek át Madonnára, vagy jönnek vissza az emberek.
A pályákon jól lehet tanulni, gyakorolni és haladóként is élvezetes. Nekem még mindig a 7-es (ill. 107-es az új számozás szerint) a kedvencem. Bár átestünk a tűzkeresztségen és végigjöttünk a lányommal a Tulot fekete pályáján is. Hát tényleg meredek!!! Nem volt rossz! Eddig a lányommal csak az alsó felén voltunk. Az is fekete, de most ezt is megpróbáltuk.
Nagyon sok kisgyereket oktatnak a pályákon, s nagyon sok lengyel csoport van. Érdekes hogy mennyien vannak, pedig ők messzebbről jönnek mint mi, s még hegyük is van!
Az odautazásról. Újabban Szlovéniának megyünk/jövünk. Így elkerüljük a dugókat, s gyakorlatilag Trentóig autópályán, autóúton megyünk.

A szállásunk most is Stremboban volt, a Residence Erikaban.
Szóval jót síeltünk. Csak ajánlani tudom Pinzolót is és az Erikát is!!!!

következőutolsó laponként: összesen 244, rendezés:
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 89 vendég és 9 regisztrált felhasználó látogatja.