Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Baleset 3 Völgyben

ÜZENETEK (6)Időben csökkenő Időben csökkenő
Fidosan
189 élménybeszámolót írt
189
13 éve tag
2017.03.26. 00:08
Köszi a tippeket, igen ez a biztosításunk volt, és mikor bementünk a jegyirodába pontosan ezeket is mondta aki az információs pultnál volt, azért nem értjük, most nekiugrunk az emailezésnek és meglátjuk mire jutunk velük.Mindenről van számla, nem hagyjuk annyiban de ezentúl biztos nem így kötünk biztosítást....
Előzmény: (RM 195132)
RM
874 élménybeszámolót írt
874
20 éve tag
2017.03.24. 21:52
A mi tapasztalataink, magyarországon kötött premium kategoriás biztositással (emlékeim szerint AIG), Les2Alpes-ben:

1. Első nap hazafelé menet a fekete pályán elesett a barátom. Hátramaradt, mert már fáradt volt, lassan jött. Telefonja le volt merülve, igy amikor már komolyan elkezdtünk aggódni érte és kezdtük volna keresni, akkor jelentkezett a kórházból. Ott nagynehezen (IPhone) szerzett egy töltőt.

Tanulság: Feltöltőtt telefonnal indulj sielni. Ha lehet ne hagyjunk senkit egyedül.

2. Elmondása szerint a hegyimentők először az iratait kérték miután látták hogy kb. egyben van. Miután átadta és rögzitették az adatait kezdték meg a mentést.

Tanulság:
- Legyenek nálunk az irataink. (Bár később látni fogjuk ez sem egyértelmű.)
- A hegyimentésnek költsége van. Esetünkben 370EU volt a faluba vivő fekete pálya utolsó 1000m-én hozták le érte + a mentő vitte kb. 2 km-t.

3. Bevitték a pálya alján lévő sürgősségi betegellátóba. Ez szerintem magánrendelő, mert utólag már az EUs TB kártyát nem fogadták el. Adatfelvételhez elkérték az útlevelet/személyit. (Amit utána nem is adtak vissza, amig nem rendeződött a tartozás.)

Tanulság:
- Ne add ki az irataidat. (Gyakorlatban ez nem kivitelezhető szerintem. Akkor kissebb bajod is nagyobb lesz annál, mint a jogvédelem ...)

4. Innen hivott. Bementem. Egyből hivtam a biztositót, jelentettem az esetet, kaptunk egy ügyszámot, kérdezték: pályán sielt-e (pályán), fogyasztott-e alkoholt (nem fogyasztott). A szomszédos patikában vetettünk váll és csuklórögzitőt, amit felirt az orvos. Ezt ki is fizettük egyből. (Számlát megkaptuk, el is raktuk, később a biztositó ki is fizette.) A kórházban jeleztük, hogy jelentkezni fog a biztosito. Az ügyszámra hivatkozva e-mailban átküldtük a kórház elérhetőségét (névjegykártyát érdemes pl. fényképezni), tájékoztattuk a biztositót a patikai költségkről.

5. Másnap (hétfő) visszamentünk kontrollra (borda is sérült). A biztositó már jelentkezett a kórháznál, de iratokat nem kaptuk vissza, azt mondták csak akkor, ha rendezve lesz a számla.

6. A hegyimentők rendesek voltak. Visszaadták a silécet. (Azt hittem ott tartják, amig nem rendezi a biztositó a számlát.) Elküldettük velük a biztositónak a követelésüket, mondtuk hivatkozzanak az ügyszámra.

7. Utána 3-4 nap volt, amikor jobbára mi hivogattuk a biztositot, hogy mikor rendezik már a számlákat. Az orvosuk ellenőrizte jogos volt-e a kórházi ellátás. A szakértő, hogy indokolt-e a hegyimentés ... Végül elutazás előtt egy nappal a baleset és bejelentés után 5 nappal (vasárnap volt a baleset és péntekig tartott az ellenőrzés) a biztositó rendezett mindent, igy a kórházban visszakaptuk az útlevelet.

8. A biztositó végül úgy döntött, hogy betegszállitóval hozatja haza barátunkat. (Ami igy elsőre jól hangzik és tényleg korrekt dolog.) De ugye a betegszállitóban nincs tachográf mint a buszokon és kamionokon, igy a havas időben kb. 20-21 óra alatt ért ki a mentő, majd ittak egy KV-t, felvették a beteget és visszaindultak (az éjszakát már nem fizette a biztositó a szállitóknak). Én nem próbálnám ki, hogy milyen 35-40 órát menni váltott (2 ember) vezetéssel.

Az kinti kommunikációt nagyban nehezitette, hogy a franciák többsége jobbára csak franciául beszél. Igy angol, német, magyar nyelvtudással nem volt mindig egyszerű megértetni magunkat.
RM
874 élménybeszámolót írt
874
20 éve tag
2017.03.24. 20:56
Megnéztem a 3 völgy oldalát, elvben ilyen biztositásotok volt:

https://carreneige.com/static/images/doc/tableau-garanties-cn-en.pdf

Elvben ez tériti a hegyimentést, orvosi ellátást (ottartózkodás alatt), fel nem használt bérletet ...
Én irnék nekik egy mailt. Jelezni kéne a 400EU-s követelést is.
Előzmény: (Fidosan 195124)
RM
874 élménybeszámolót írt
874
20 éve tag
2017.03.24. 19:18
Szia! Egy barátombak volt balesete idén, én intéztem a dolgait. Nekúnk itthoni biztositasunk volt. Nemi utanajaras, telefonalgatas utan ok mar amire eljottunk kifizettek a korhazat es hegyimentoket. A fel nem hasznalt siberlet arat utolag nem teritettek, lehet nem voltunk eleg eroszakosak.

A ti esetetekben:
- A 190EU amit kifizettetek szerintem csak a kórházi ellátás díja.
- A hegyi mentés és kórházba szállítás volt a 400EU, amit még
követelnek rajtatok szerintem. (Nagyságát tekintve ilyen az összeg.)

Meg kéne nézni a bérlethez tartozó biztosítás kondicióit. Ha az fedezi a mentést. Akkor ismételten írjatok a biztosítónak cc hegyimentők, hogy rendezzék egymás között. Egyébként lehez megpróbálják a hegyimentés költségeit bevasalni rajtatok előbb utóbb. (Lehet nem, nincs tapasztalatom.)
Előzmény: (Fidosan 195124)
Fidosan
189 élménybeszámolót írt
189
13 éve tag
2017.03.24. 12:33
Fejlemény .... sikerült elérni őket, illetve olyan személyt aki normálisan beszél angolul, közölte nem hogy térítenek hanem még 400 eurót követelnek a biztosítás által nem fedezett utólagos költségekre :D na akkor lett elküldve a jó édes csigazabáló ..... ba :D tanulság, legközelebb kötünk itt biztosítást.
Fidosan
189 élménybeszámolót írt
189
13 éve tag
2017.03.21. 00:39
Sziasztok, érdeklődnék van e valakinek tapasztalata a síbérlettel vett biztosítással kapcsolatban. 10 napot voltunk 3 völgyben , mindíg így veszünk bérletet hogy benne van a síbiztosítás, ötödszörre voltunk itt, sosem volt rá szükség, idén egy új srác jött velünk, sikerőlt is a hatodik napon egy hatalmasat esnie , a válla elszállt, tepsin majd mentővel levitték a Les Menuires medical centerbe, mutatta a jegyet és a szémlát amin rajta a biztosítás ára, de legomboltak róla röntgenre meg konzultációra 190 eurót.Törés nincs csak ficam volt.Mondjuk rólam nem tudtak volna... :) Bement másnap a jegyirodába, ott azt mondták online ki kell tölteni egy claim formot,és visszakapja meg a 3 napi síbérlet árát is ami vissza volt.A neten megtaláltuk az oldalt, volt angol nyelvű verzió, kitöltöttük, be kellett linkelni bizonyítékként a fényképét a síbérletnek, a számláknak, orvosi papíroknak, elküldtük, kapott másnap emailt hogy megkapták, majd jelentkeznek, azóta annyi történt hogy hívták telefonon franciául, meg valami gyatra gyenge angollal és a papírokat kérik, de mi már skóciában vagyunk.Sikerült már valakinek dűlőre jutni velük ? Vagy csak sima pénzlehúzás ez a jeggyel vehető biztosítás ?
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.