Szerintem nagyon kis kedvezményt adnak több napos bérletek esetén (max. 10 %), így aránytalan az, hogy ha szinte teljesen leállnak, akkor ne kapjon vissza az ember valamilyen szolgáltatást az általa fizetett ellenértékért, főként, hogy a nem állandó költségek az üzemeltetőt sem terhelik az nap olyan mértékben, mint egy teljes üzemi napon.
Ez így tisztességtelen magatartás, mondhatnám, ilyenkor hol van a "nagy" fogyasztó védelem?
Megjegyzem, ha adnának lehetőséget esetleg a megfizetett szolgáltatás máskori igénybevételére esetleg egy (át)regisztrációs díj ellenében, már az is egy "fogyaszthatóbb" megoldás lenne.
Arról nem is beszélve, hogy általában a napos bérletek esetében jobban kihasználja az adott napot a síelő, mint ha valaki 6 napot síel folyamatosan.
Eleve, ha valaki jelentősen több szolgáltatást vesz, sokkal nagyobb mértékben járul hozzá az adott vállalkozás működési feltételeihez (állandó költségeihez), így nagyon nem korrekt, hogy ilyen esetben viszont sokkal rosszabbul jár, mint aki esetleg egyelten napot vesz igénybe az adott szolgáltatónál.
A fentiek miatt mi is csak általában akkor vettünk több napos bérletet, ha atombiztosnak láttuk a feltételeket vagy tényleg komoly kedvezmény (nem pár százalék) járt hozzá (pld-ul: díjmentes szolgáltatás a gyermekeknek), mert nagyjából sejtettem, hogy ez így működik.
Talán egészségkárosodás estén van valami lehetőség a visszatérítésre is, mint ha ezt olvastam volna valahol (nem az utasbiztosításra gondolva, mert ott vannak már ilyen termékek, amelyek erre is fedezetet nyújtanak).