Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Mátraszentistván: két új sílift épül a Síparkban a közeljövőben

2025.02.02. sielok.hu

Új korszak kezdődik 2025-ben az idén 20 éves mátraszentistváni Síparkban. Új felvonók épülnek, és ezzel együtt megnő a sípályák hossza. Lesz szánkózási lehetőség, valamint nyári attrakciók is létesülnek.
Kép: Sípark Mátraszentistván
Kép: Sípark Mátraszentistván
A tervek szerint még idén felépül egy újabb négyüléses felvonó, amelynek elemei már meg is érkeztek Ausztriából, kialakítanak egy másfél kilométeres, a hazai hegyekben kiemelkedően hosszú családi sípályát izgalmas nyomvonallal, duplájára növelik a síoktató terület nagyságát és új lehetőséggel várják majd a szánkósokat is. Jövő nyárra elkészül az alpesi játszótér, meglepetés élményelemekkel és létrehoznak egy hegyikerékpár-pályát. A fejlesztések a Síparkot 20 éve üzemeltető, száz százalékban magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás magánberuházásából valósulnak meg, mintegy 1,5 milliárd forint értékben.

Történelmi léptékű fejlesztések kezdődnek a mátraszentistváni Síparkban. Magyarország legtöbb szolgáltatást nyújtó síterepe a tervek szerint már idén újabb négyüléses felvonót kap, ezzel párhuzamosan elkezdődik a síközpont négy évszakossá alakítása, így a jelenleg csak a télre korlátozódó, átlagosan 2 és fél – három hónapos turisztikai szezont 10 hónaposra lehet növelni a Felső-Mátrában, ezzel is biztosítva a hosszútávú fenntarthatóságot.
Kép: Sípark Mátraszentistván
Kép: Sípark Mátraszentistván
Magyarország legnépszerűbb családbarát síterepén az elmúlt 20 évben több mint 800 ezer vendég csatolt lécet, illetve deszkát, közülük csaknem 100 ezren itt tették meg az első métereket.

Ez összességében több százezer síelni vágyó családot jelent az elmúlt két évtizedben, akikjellemzően külföldi utazás helyett választották a Mátrát. A fejlesztések több ütemben valósulnak meg, új felvonókkal növelik a szállítókapacitást és új sípályákat is nyitnak, ezzel csökkenteni lehet a várakozási időt. Az új pályarendszer Magyarországon egyedülálló módon két települést – Mátraszentistvánt és Mátraszentlászlót – is összeköt, vagyis az Alpokból ismert „síhinta” jön létre. Mindkét falu szálláshelyeiről néhány perces sétával elérhető lesz a síközpont, így nem is kell autóba ülniük a vendégeknek.

A Sípark üzemeltetői abban bíznak, hogy a nagyobb pályarendszerrel, a hétköznapi kedvezményes jegyárakkal, a Felső-Mátrában található szálláshelyek kihasználásával még több magyar család számára válnak elérhetővé a havas élmények és a hétvégi napok mellett a hétköznapokon is többen választják az aktív kikapcsolódást. Jelenleg is évente 40-60 ezer síelő érkezik a Síparkba.

A gazdagabb téli kínálatnak és az újonnan induló nyári, illetve őszi szolgáltatásoknak köszönhetően emelkedik majd a látogatószám, jelentősen nő a vendégéjszakák száma és új, egész éves munkahelyek jönnek létre mind a Síparkban, mind a térség turisztikai szolgáltatóinál, idénymunka helyett pedig többen állandó munkaviszonyba kerülnek.

A „négy évszakos” átalakítás az utóbbi egy – másfél évtizedben az Alpok és a Tátra síterepein is kiemelten fontos célnak számít, a mátraszentistváni fejlesztéseknél a legjobb külföldi példák tapasztalatait és a fenntarthatósági, valamint energiahatékonysági szempontokat is figyelembe veszik.

• „Régóta tervezzük a fejlesztéseket, ebben a munkában fontos megerősítés volt számunkra, hogy a Sípark beruházási tervei a kormány által elfogadott Mátra Térségi Aktív Turisztikai Stratégiába is bekerültek (szerk.: a Kormány 1196/2024. (VII. 7.) Korm. határozata a térségi aktív turisztikai fejlesztésekről). Szerte Európában a négy évszakos működés a fenntarthatóság kulcsa, a Sípark téli működését is ez garantálja hosszú távon, sőt az sem túlzás, hogy a hazai síelési lehetőség fennmaradásához is kiemelten fontos a beruházás.” – mondta Kőrösi Péter, a mátraszentistváni Síparkot 20 éve megalapító és azóta üzemeltető családi vállalkozás ügyvezetője.
Kép: Sípark Mátraszentistván
Kép: Sípark Mátraszentistván
A mátraszentistváni Sípark fejlesztésének első üteme 2026-ig magánberuházásból valósul meg, mintegy 1,5 milliárd forint értékben. A fejlesztések terveit és ütemezését a Sípark 20 éves működésének eddigi tapasztalatai, külföldi példák és több éves előkészítő munka, illetve egyeztetések után véglegesítették a tulajdonosok.

A legfontosabb célok és alapelvek:

- a fejlesztés irányát a látogatók igényei és a hosszútávú fenntarthatóság alapján határozták meg
- a belföldi síelés a távoli, külföldi sívakációk valós alternatívája legyen, ami jelentősen csökkenti az ökológia lábnyomot az utazási távolság csökkentése miatt
- az új attrakciók a település belterületén és közvetlen a település mellett tartják a síelőket és kirándulókat, így nem növelik a látogatók számát a Felső-Mátra belső, védett területein
- energiahatékonyság növelése új, energiahatékony, automatizált hóágyúkkal és megújuló, zöld energia használatával

A Magyar Sí Szövetség friss kutatása szerint mintegy 600 ezer magyar síel, gazdasági, turisztikai (külföldi helyett hazai költések erősítése) és környezetvédelmi szempontból (utazási távolság csökkentése) is fontos őket minél nagyobb számban itthon tartani.

A fejlesztések tervezett menetrendje:

2025: új négyüléses felvonó építése, egy új családi sípálya kialakítása, a síoktató terület megduplázása, „varázsszőnyegek” (mozgójárdák) telepítése, az ország egyik leghosszabb (1,5 km) családi sípályájának megnyitása, izgalmas nyomvonallal, a meglévő vendéglátó egységek és a síkölcsönző fejlesztése;

2026: hegyi gyerekpark, alpesi játszótér meglepetésekkel, családi hegyikerékpár-pályák és gyermek bringapálya kialakítása, a víztározó kapacitás bővítése. Ezzel megvalósul, hogy a nagy esőzésekor keletkező többlet csapadékvizet a tározókban elraktározzák, és az aszályos időszakokban felhasználásra kerüljön.

2027-től új hütte és fogadóépület építése, a mátraszentlászlói sípályák bekapcsolása a rendszerbe, a régi sífelvonó lecserélése korszerű felvonóra.
KOMMENTEK
HJH | 2025.02.03. 16:18
Február van és az egyes pályán nincs hó. (Pontosítás a honlap szerint 5 cm természetes hó.) Ahogyan a dolgok állnak, haladnak (?) nem is lesz.
Honnan lesz az új pályára?
gyulimuli2 | 2025.02.03. 16:49
És Kékestető mikor fog fejlődni?
Kovix | 2025.02.03. 17:16
Üdv mindenkinek!

Én egy kicsit pozitívabban látom a helyzetet mint az előttem lévő hozzászólók.
Az elsőnek azt üzenem: a fejlesztéseknek nincs köze ahhoz, hogy nincs hó. (Talán lesz új víztározó és az egyes pályádat is be tudják lőni)
Továbbá 10 hónap üzemelés per évre terveznek.. Ez egy fejlesztési tendencia nemcsak Magyarországon.
A második hozzászólónak:
A Kékesi üzemeltetőknek írj, itt nem tudják a válaszokat, illetve ők nem tehetnek arról amit ott folyik évtizedek óta. (Egyébként kritikán aluli).

Visszakanyarodva Én emelem kalapomat az üzemeltetők előtt, ezzel csak több lesz Magyarország.
bongi | 2025.02.03. 17:21
Újabb felvonóval küzdünk a klímaváltozás ellen...
HJH | 2025.02.03. 17:26
... meg favágással
Kovix | 2025.02.03. 18:12
Bongi javaslom menj a gyárakhoz tüntetni. Ott több a szén-dioxid. Illetve innentől légy sítúrázó és ne használj többet sífelvonót ha nem tartod magad képmutatónak.
Ha lesz fakivágás remélhetőleg ültetnek is helyette.
De komolyan, hogy ennyi tróger országa legyünk, hogy még egy ilyen fejlesztésnél is mindenki károg és a negatív.
Hiking | 2025.02.03. 18:22
Kovix:
De van köze a fejlesztéseknek ahhoz, hogy nincs hó, mert hiába építenek új felvonókat, jelölnek ki új pályákat, ha egyre nehezebb lesz behavazni a pályát az egyre melegebb telek miatt, amire a természetes hó nem segít rá. Talán van értelme, mert a mátraszentistváni pálya hazai viszonylatban az egyik legjobb fekvésű, de simán lehet, hogy így is megadja magát a következő időszakban, igazából magasabban fekvő osztrák és szlovák síterepek is szenvednek a meleg és a hóhiány miatt. Fekete pályát amúgy a legnehezebb behavazni.
bongi | 2025.02.03. 18:25
Kovix, azt hiszem nem értettél meg. Sajnos évről évre melegszik mind az évi, mind a téli negyedévi középhőmérséklet. A csapadék összmennyisége, benne a téli félévé sem abba az irányba mutat, hogy hosszú távon hazánkban adottak lennének a síelés feltételei. Szóval pusztán arra szerettem volna rámutatni, hogy egy valag pénzt kidobunk sípálya fejlesztésre - mert nincs kételyem, hogy adófizetői forrás áll mögötte - miközben az éghajlati viszonyok ezt már nem támogatják. Sajnos.
Kis Kovi | 2025.02.03. 18:29
Kovix, teljesen igazad van.
Amikor több száz, ezer km-eket "utazgatnak" a hazaihoz képest brutális méretű szabadidős műinfrastruktúra használata érdekében, az persze teljesen "természetes" jelenség.

Megnézném egy-két ökó aggódó valós ökológiai lábnyomát az életvitelük minden szegmensét lefedve.
HJH | 2025.02.03. 19:00
Favágás nem lesz, hanem lezajlott, megkopaszítva a hegyet.
Akinek ez nem bántja a jóérzését, az olyan amilyen, v. nem járt erre tíz éve meg nem is fog ugyanaddig - de osztja a tanácsot meg az észt..
Továbbá: AZ ÉPÍTÉS A NAGY ÜZLET - a többivel meg majd lesz valami
HJH | 2025.02.03. 19:05
+ trógerezi a másikat
HJH | 2025.02.03. 19:08
- a tények kevesek
HJH | 2025.02.03. 19:19
+ azt átkölti - mert ő, bocsánat: Ő (aki az ént nagy kezdőbetűvel írja) pozitív
klaco | 2025.02.03. 19:23
Nekem lehangoló volt, hogy a mostani 4 üléses síliften nincs rendes lábtartó, folyamatosan lecsúszik a lábam, fáj tartani rajta a lécet lábbal. Normál carving léccel... Remélem az új liften lesz normális lábtartó.
Fejes Péter | 2025.02.03. 19:53
Klaconak! Lógasd le a lábad! Addig is pihen a térded! Meglátod rögtön jobb lesz a kedved!
SíoktatóPark | 2025.02.03. 20:10
HJH - Az eddig "lecsupaszított hegyoldal”: az építési telek, belterületi ingatlan a Kúthegy nyugati oldalán. Ha nem lenne sípálya, minden beépülne házakkal, és azt lehetne bámulni a Síparkból. Ez amúgy 100%-ig így van. Ott a településterv az önkormányzat oldalán. A Kúthegy túloldala meg kaszáló, szántó volt, semmi sem igazi „erdő”. Legfeljebb néhány évtizede elkezdett benőni, mivel a helyiek már nem gazdálkodnak rajta. Gyökérsarj erdő egy kis rész. Az általad látogatott külföldi pályák esetében hánynál volt erdő kivágás? Hány százszor nagyobb területen? Jasna 14-es pálya, úgy hogy szállodákat építettek mellé. Víztározó is lesz. bongi- Egy nagyobb hotel wellness-szel fajlagosan több áramot fogyaszt, mint a sípark. Ott fűteni kell, keringetni a vizet, stb.
Kovix | 2025.02.03. 20:54
2025 van. Tudjátok mennyi fejlesztés van az irányban, hogy megoldják a hó gyártás problémáját (meleg és energia felhasználás)?


Az egyik ilyen megoldás a TechnoAlpin által kifejlesztett SnowFactory rendszer, amely lehetővé teszi a hógyártást függetlenül a külső hőmérséklettől. Ezt a technológiát világszerte már több mint 70 síterepen alkalmazzák, a kisebb mobil egységektől kezdve a napi 1000 m³ havat előállító nagyobb projektekig. 

Egy másik példa a spanyolországi La Molina síterep, ahol egy új hógyártó technológiát tesztelnek. A barcelonai Hólaboratóriumban kifejlesztett eljárás lényege, hogy a hóágyúkba kerülő vízhez bizonyos ásványi anyagokat, például földpátokat adnak, így a hógyártás kevésbé erőforrás-igényes, és melegebb időben is lehetséges. 

Ezen kívül a VEVOR is kínál 1200 W teljesítményű hógépet, amely képes nagy mennyiségű valósághű hópelyhek előállítására, bár ez inkább kisebb területek, például rendezvények vagy beltéri használatra alkalmas. 

Véleményem szerint nagyon közel vagyunk egy olyan megoldáshoz ami mindenkinek megfelelő lesz.

Úgyhogy igenis van értelme a fejlesztéseknek.
TZoli | 2025.02.03. 21:26
Én is szeretek síelni, de engem is elborzaszt, amikor látom, hogy ez bizonyos esetekben milyen környezet károsítással jár. Senkit nem ment fel, az, hogy mások is csinálják. És mielőtt nekem esnétek, évek óta nem jártam külföldön, ha tehetem vonatozok. Síelni kocsival csak telekocsival megyek. Nem látom értelmét, ha a gleccsereket novemberben "hóhiány" miat elkezdik hóágyúzni és mellette megy a greenwashing. Nem tudom ez a beruházás mennyire pénzpocséklás, ezt majd a jövő fogja megmutatni, de az biztos, hogy a mindenféle trendek nem az ésszerűség felé mutatnak.
Balog Attila | 2025.02.03. 23:34
Furcsa nép vagyunk mi magyarok...
Elolvastam a cikket majd (az egyébiránt általában értelmes) hozzászólásokat.
Elgondolkodtató, hogy a síelést kedvelő emberek kommentjeiből leszűrhető összkép milyen lehangoló.
Ahelyett, hogy örülnénk annak miszerint a tervezett fejlesztések által majd egyszer az általam imádott sportnak/kikapcsolódásnak a minősége javulhat idehaza a Mátrában...
Mennyivel egyszerűbb lenne az életünk ha a pozitívumokat keresnénk.
Arról nem is beszélve hogy ha jól sejtem azért mégiscsak átgondoltan jött létre eme fejlesztési menetrend.
Persze az nekem sem tetszik, hogy a Hüttében csapolt Heineken "eurosört" csapolnak, de majd viszek Söraputól rendes Fóti sört, hogy a Jóisten áldja meg a sörmestert és példaértékű hozzáállását a téli sportokhoz.
HJH | 2025.02.04. 05:44
Fejlesztés van. Pálya van. Még több lesz. - Hó nincs.
HJH | 2025.02.04. 05:48
1980-an óta sízem itt. Másnak meséljenek, hogy mi volt itt erdő, rét és kaszáló.
HJH | 2025.02.04. 06:06
A terület nem belterület. Natura 2000-es védettségű - a hivatalos térkép szerint. Hogy lehetett ott erdőt irtani?
SíoktatóPark | 2025.02.04. 07:06
HJH - Akkor biztos az is feltűnt a térképen, hogy a Kúthegy utcától felfelé is vannak házak. Magyarország 21% Natura 2000. Az Őrségben komplett falvakon van Natura 2000 jelölés. Szentlászló belterületei is beleesnek a hálózatba. Amúgy meg hogy ne lehetne erdőt kivágni! A Mátrában is erdőgazdálkodás folyik. Biztos az is feltűnt, hogy az út két oldalán különböző magasságúak a fák, és vannak teljesen levágott erdők. Az mind Natura 2000. Merthogy tűzifát nem Kínából importálunk. Mondjuk ha valaki tájékozódni szeretne, és nem csak belekötni mindenbe, akkor veszi a fáradtságot és utána néz például a település történetének.
HJH | 2025.02.04. 07:07
A Kúthegy utca a határ.
HJH | 2025.02.04. 07:08
A pálya - favágás érdemben fentebbi területet érint
HJH | 2025.02.04. 07:09
Királyságban a hűbéreseknek mindent lehet.
HJH | 2025.02.04. 07:13
60 éve már a patakban fürödtem, az már azt hiszem történelem.
bongi | 2025.02.04. 07:38
Ha az tekintjük a síelés jövőjének, amikor borzasztóan drága "hűtőkonténerekben", iszonyatosan energiaköltséggel havat készítünk. Majd azt elterítjük, hogy a langy felszínen a szél és a nap pillanatok alatt felzabálja, aztán újabb nagymennyiségű víz lefagyasztásával ezt ciklikusan ismételgetjük. Szóval ez így már nem az én sportom. A természettel nem célszerű küzdeni, ugyanakkor nem a fejlesztések ellen vagyok, sőt! De olyan kültéri sportokra ruházzunk be, ami a változó klimatikus viszonyainknak megfelel!
Hiking | 2025.02.04. 07:59
@Kovix
Egyrészt ezek a technológiák nincsenek jelen még a hazai sípályákon, a közeljövő fejlesztései pedig mostanában lesznek, úgy hogy a hó probléma még nem lesz megoldva.

Másrészt hiába sikerül fagypont felett havat gyártani, ahol télen is tartósan 10 fok körüli napi maximumok vannak, márpedig ez egyre gyakoribb Magyarországon, ott az a hó nem fog tartani, puha latyakká válik. Ha tartósan meleg van, nem csak a felszíne, hanem az alapja is. Ezek a megoldások a következő évtizedekre valószínűleg megmentik a középmagasan fekvő sípályákat, de az alacsonyan fekvőknél a probléma megmarad.
jansí | 2025.02.04. 08:09
HJH! Ha ennyire farral álsz mindenhez ami sí és sport, akkor ne gyere a Mátrába. Menj a Hortobágyra görsízni. Ott nem lesz hóágyú! Na meg ez a libsi "közpénzből" duma az agyamra megy. Itt nőttem fel a Mátrában, 57-óta síelek, síoktató vagyok,(nem egy hetes tanfolyam után) versenyeztem, szóval láttam itt sok mindent. Kőrösiék előtt le a kalappal, a kötözködőkre meg semmi szükség. Varga Jani.Még a nevem is ki merem írni!!!
HJH | 2025.02.04. 08:17
Nagyon tudsz János! De egyszer minden elmúlik a tudás is, meg a bosszúság is.
HJH | 2025.02.04. 08:21
+ Amíg nem vagy beteg, addig nem izgat, hogy mire lopják el a pénzed.
bongi | 2025.02.04. 08:42
jansí, értelmes diskurzus folyik arról, hogy érdemes-e hazánkban az ismert domborzati és a határozottan felmelegedő klimatikus viszonyok közt síelésbe beruházni, vagy más irány lenne a helyes? Miért kell ezért "libsizni"? Maradok tisztelettel, Ocsovai Tamás.
gyorineh | 2025.02.04. 08:57
Hurrá!

Sztem ami végett sokan nem merik bevállalni ezt a síterepet télen, azon próbálnak a lehetőségekhez képest segíteni/javítani.
Jó az egész elgondolás, az meg külön tetszik hogy nyárra is kitaláltak valamit! Imádunk arra járni, tudom még várni kell a megvalósulásra de már nagyon várjuk!!
Hajrá!
kissrobert79 | 2025.02.04. 09:00
Kedves Hozzászólók!
Két dolgot szeretnék hozzátenni a leírtakhoz:
- a cikk szerint magánberuházásról van szó, így ezek alapján azt feltételezem, hogy jelen esetben kivételesen nem az adóforintjaink bánják,
- az erdőirtással kapcsolatban csak annyit tennék hozzá, hogy szét kell nézni a szomszédos Bükkben, hogy ott mennyi fát termeltek ki az elmúlt években és sajnos nem sípálya-építés miatt, hanem "csak úgy".
HJH | 2025.02.04. 09:16
1 500 millió forintot nem teszel bele valamibe, ha nem térül meg.
Az üzemeltetésből nem fog.
(„Régóta tervezzük a fejlesztéseket, ebben a munkában fontos megerősítés volt számunkra, hogy a Sípark beruházási tervei a kormány által elfogadott Mátra Térségi Aktív Turisztikai Stratégiába is bekerültek (szerk.: a Kormány 1196/2024. (VII. 7.) Korm. határozata a térségi aktív turisztikai fejlesztésekről).")
A használt sílift beárazásában és annak támogatásában inkább.
SíoktatóPark | 2025.02.04. 09:26
HJH - Magánfinanszírozásból épül. Nincs terv, ígéret arra vonatkozóan, hogy állami támogatást kapjon a projekt.
TZoli | 2025.02.04. 10:03
1. A Natura 2000 az élővilág diverzitásának megóvása a cél, területein mindent lehet folytatni, ami azelőtt is volt. Ha fakitermelés zajlott, akkor azt most is lehet.
2. Ezzel a 4 évszakos átrendeződéssel is vigyázni kell. Eplény már megtanulta, hogy a terepkerékpáros az nem azért megy hüttézzen, nem viszi a családot és nem foglal több napra.
3. Az Eplényi példát folytatva, nem úgy álltak át, hogy további pályákat alakítottak ki, hanem a meglévővel gazdálkodtak. Elhiszem, hogy a 1,5 km pálya Magyarországi viszonylatban nagyon vonzó tudd lenni. De mit fizetünk érte? Nem lehet, hogy gyermekeink fogják megfizetni az árát? Nem lenne jobb, ha maradnánk a szolidabb körülmények közt? Már ha a jóisten ide teremtett minket, ezek a körülmények, ennek örüljünk és itt álljunk meg.
ttamas1028 | 2025.02.04. 10:27
Itthon nem fekete pályákat kell nyitni..
Az új pályát (ami a regivel kiegészülve lesz 1,5 km gyanítom) ugyan annyi műhóból kilehet lőni némi túlzással, mint a fekete 1est. Vonzóbb lesz az tuti.
A gyerek dolgokról nem tudtam, ez tényleg jó irány.
A Mátra vonzóbb mint Eplény közvetlen környéke.
Hajrá Mszi!
SíoktatóPark | 2025.02.04. 11:27
TZoli - Ezért van natura hatásvizsgálat. Igen, folytatható a megkezdett tevékenység. A síparkban a tájvédelmi körzetbe eső részeken példaértékű a gyepek gondozása. Ezt nem lehet megcáfolni. A pálya jelentős összegeket fordított arra, hogy a területét a hatóság útmutatása szerint mozaikosan kaszálja. Tehát megmondják, hogy pontosan mikor és mit kell lekaszálni, majd a szénát össze kell gereblyézni, és elszállítani. A Felső-Mátrában az egyik legfontosabb dolog, hogy fennmaradjanak a kaszálók. Itt nyílt területekre is szükség van, a régi a mezőgazdasági területek erre alkalmasak. Madárvédelmi natura, a madaraknak kell nyílt terület is. A sípálya emellett saját költségén tovább fél hektár területet is kitakarított, és igen fákat is vágott ki a hatóság kérésére. Azon a területen egyébként nem is lehet síelni, csak természetvédelmi kezelési céllal van helyreállítva. Az új fejlesztés elkerüli a tájvédelmi körzet 12 ezer hektáros területét. Azon kívül valósul meg, a falvak egykori mezőgazdasági területén. kb. 7 hektár sípályát, vagyis helyreállított kaszálót jelent, egy része a lászlói meglévő sípálya, amely így nem lesz az enyészeté. Valószínű még ezzel sem lesz hazai viszonylatban a legnagyobb területű síközpont. Vannak erős környezetvédelmi érvek a fejlesztés mellet, és a több tízezer síelő évente, szálláshelyek, egyéb megfontolások stb.
TZoli | 2025.02.04. 14:28
”Az új pályarendszer Magyarországon egyedülálló módon két települést – Mátraszentistvánt és Mátraszentlászlót – is összeköt, vagyis az Alpokból ismert „síhinta” jön létre.”
… a falvak egykori mezőgazdasági területén. kb. 7 hektár sípályát, vagyis helyreállított kaszálót jelent, egy része a lászlói meglévő sípálya, amely így nem lesz az enyészeté….
Mindez nagyon szép elgondolás. De nagyon sok mindent is megértem. Kezdve az eredeti kezdetleges tárcsás felvonózástól a 3 napos szállásfoglalásos Mátrai síelésig. Ez utóbbi is sajnos elég régen volt, legalább 10 éve. Azóta nem tudok olyat elképzelni, hogy megfelelő idő, hóviszonyok legyenek ahhoz hogy előre foglaljak akár egy havas hosszú hétvégét.
Az a baj, hogy a trendek egymással szembe mennek. Míg régen ott volt a hosszú tél meg a nagy hó, addig ott voltak a rossz utak, a kevés és leharcolt felvonó. Most egyre jobban kiépített az infrastruktúra, ehhez képest fokozatosan melegszik fel az idő és egyre kevesebb a síelhető napok száma. Szeretném, ha sikerülne amit elgondoltok és drukkolok ezért nektek. (Csak egy kicsit szkeptikus vagyok ezzel, bár ne legyen igazam).
miskaatehenes | 2025.02.04. 16:17
Nagyon örülök annak, hogy a szánkózók is szerepelnek a fejlesztésben. Az a véleményem, hogy nagyon kevés ma Magyarországon a minőségi szánkózási lehetőség. Meg kell nézni, hogy a Normafa, a Kékes (amikor van hó) és Visegrád folyamatosan tele van szánkózóval. Sokkal kevesebb hó kell hozzá és a családok miatt a büféből és más szolgáltatásokból is lehet bevételt termelni. Saját magunkat is említve, ha lenne Magyarországon normális, megfelelő hosszú, hóágyúzott (esetleg felvonóval ellátott) szánkópálya a mi családunk tuti, hogy minden télen legalább 3-4x elmenne, még akkor is ha belépőt kell érte fizetni.
Konrád Leo | 2025.02.05. 06:59
Nagyon jó, hogy van és lesz fejlesztési lehetőség Mátraszentistvánon. Bár lenne Visegrádon, stb is! Főként így, hogy a sí, gyalogos és a bringás témákban egyszerre gondolkodnak. Reméljük az időjárás is segíteni fog.
Egy stadion esetében lennének kétségeim, de itt a Mátrában a több évszakos elgondolás valóban jó irány.
Különben aki körbe néz a területen azt láthatja, hogy a falu (lent) szinte üres, egy- egy helyen van csak némi mozgás. Kétlem, hogy síszállások lennének. Viszont a hegyoldalakban egymás után épülnek az újabb vityillók. A három falu temploma is lassan körbeépülne. Ha nem sípálya épül, akkor házak lesznek. És nem is akármilyen kényelmi funkciókkal ellátva.
A régi fotókon látszik, hogy itt a hegyoldalakon mindenfele legelőként működtek. (akkor még más volt a klíma). 100 éve biztos kevesebb volt az erdő. Azt remélem, hogy ez a fejlesztés még így is kevesebb erdőirtással jár, mintha 20 év alatt beépítenék ezt a területet. Hát lehet, hogy így is be fogják...
A legnagyobb fejtörést az okozza majd, hogy több száz (ezer) gépjármű indul meg és jön ide fel. Ez tényleg nem szerencsés dolog környezeti és idegrendszeri szempontból. Mert ugye pihenni, kikapcsolódni jönne ide az ember. Erre kéne valamit kitalálni. De ez már majdnem az űrkutatással egyenértékű fejlesztés lenne, legalább is itt nálunk Magyarországon.
User12 | 2025.02.05. 16:54
Valaki tud valamit arról milyen paraméterekkel fog rendelkezni az új pálya? Illetve ez a másfél kilométer hosszú beígért pálya, ez azt jelenti, hogy majd átlehet csúszni az új részről a síparkba?
HJH | 2025.02.06. 19:30
Kérdésre:
- Ami Jasnán van azzal kapcsolatban már leírtam a véleményemet - ott. Ami ott zajlik nem mentség, hanem elrémisztő gaztett.
- Hol sízem Jasnán: leginkább a a fekete 7-esen - ha nyitva van. A 14-es, azt sem tudom melyik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Szállástippek
Fogadó a táncoló kecskékhez
Összesen 12 darab kétágyas szobával várja vendégeit a fogadó, Galyatetőn, a mátraszentistváni Síparktól 3 km-re. Ellátás: félpanzió, vagy a'la carte a ház éttermében és kávéházában. Wellness: szauna és jacuzzi.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Avar Hotel Mátrafüred csillagcsillagcsillagcsillagSuperior
Vendégeink 5 különböző szobatípusból választhatnak, éttermünk svédasztaláról falatozva kulináris élményeket élhetnek át, felfrissülhetnek több mint 1.000 m2-en elterülő wellness oázisunkban, aktív kikapcsolódásként kétpályás bowling pálya és fitness termünk vár.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Mantara Vendégház
Mátraszentlászló központjában, a mátraszentistváni Síparktól mindössze 700 méterre, 6 hálószobás vendégház várja vendégeit hétvégenként. 80 m2 tágas nappali, 14 fős étkező, felszerelt konyha áll rendelkezésre.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE