A korszerű, kiváló minőségű olajok mellett a motornak nincs szüksége az álló helyzetben való járatásra, mivel menet közben a motor sokkal rövidebb ideig jár hidegen, és az üzemi hőmérsékletet is hamarabb eléri.
Néhány jótanács:
-
A megfelelő öltözet és helyes testtartás a kényelmes, nyugodt vezetés előfeltételei.
-
Az utazás időtartamának növekedésével ajánlatos egyre gyakrabban pihenni.
-
Az útviszonyok a magasság növekedésével gyorsan változnak, vegyük figyelembe ezt a tényezőt is.
-
Az útviszonyoknak megfelelő sebesség és a nagy követési távolság a legfontosabb.
-
A vezetésmód az abroncsok néhány négyzetcentiméteres felfekvési felületétől függ. Havas vagy jeges úton csak megfelelő vezetési technikával tudjuk a meghajtóerőt az útra vinni.
-
A síkos utakon való fékezés mindig teljes összpontosítást követel a vezetőtől. Ha a kocsiban nincs blokkolásgátló (ABS), a kerekek gyorsan leblokkolnak, a jármű kormányozhatatlanná válik és kicsúszik. Ilyenkor csak az segít, ha a lábunkat levesszük a fékről, egyenesbe hozzuk az autót és csak akkor fékezünk, mikor az autó újra a kívánt irányba állt.
-
Éjszaka, sűrű hóesésben fárasztó és kimerítő a vezetés. Ilyenkor csak a sebesség csökkentése segít.
-
Fontos a világítás! A fényszórókat és a többi lámpát gyakran tisztítsuk. Különösen teli csomagtartóval állítsuk be úgy a fényszórókat, hogy ne vakítsák a szembejövőket.
-
Ha behavazott sávokat keresztezünk vagy váltunk, tartsuk biztosan a kormányt és enyhén lépjünk a gázra.
Blokkolásgátló rendszer
Gyakorlott vezetők tudják, hogy különösen behavazott, jeges úttesten a kemény fékezés, s ezáltal a kerekek leblokkolása milyen következményekkel járhat. A gumi szélének oldaltartása csökken, az autót nem lehet kormányozni, adott esetben ki is farolhat. A fékút általában hosszabb lesz, mint az optimális fékezésnél. A blokkolásgátló rendszer feladata, hogy az erős fékezéskor a fékfolyadék nyomását automatikusan úgy ossza el, hogy a kerekek ne blokkolhassanak le. Az autó kormányozható marad, az abroncs és az úttest közötti erőátviteli képességet pedig optimálisan fékezésre fordítjuk.
Síkos úton a blokkolásgátló rendszer gyakrabban bekapcsol, mivel már viszonylag kisebb fékezésnél is elérjük az abroncsok tapadási határát. Az ABS-rendszer működését, a fékszabályozást a fékpedál pulzáló mozgásaként érzékelhetjük. Ezen felül kattogó hang (a fékszabályozásé) jelzi, hogy legalább egy kerék elérte az abroncs és az úttest közötti tapadási határt. Ha nem vagyunk benne biztosak, hogy a csillogó felületű út csak nedves vagy jeges is, elég lágyan megnyomnunk a fékpedált, hogy megkapjuk a választ. Ha arra kényszerülünk, hogy a járművet erőteljesen lefékezzük, síkos úton ne hagyjuk abba a fékerő növelését, amikor a szabályzási folyamat megindul. A jármű lehető legnagyobb lefékezését csak akkor érjük el, mikor már minden kerék fékereje szabályozott.