A turisztikai projekt megvalósítása nagyléptű fejlesztéseket igényel és ehhez nem kevés pénzre lesz szüksége az ambiciózus konzorciumnak. Terveik szerint 3 és fél milliárd koronát (22.7 milliárd forint) fordítnának új pályák és liftek építésére a Vihorlat térségében. (Az összeg nagysága elgondolkodtató, a hír a Pravda szlovák napilapra hivatkozik ahol ez az összeg szerepel. Közlik az összeget euróban is, amely 90 millió és az megfelel három és fél milliárd szlovák koronának.)
A befektetők helyszínválasztásában nagy súllyal nyomott a latba, hogy a környék hátrányos helyzete miatt reményük szerint jelentős anyagi támogatásokra számíthatnának. Reményeik szerint mind az EU alapokból, mind pedig a szlovák kormánytól is kapnak majd pénzügyi hozzájárulást. Ezen felül a vállakozás azt ígéri, hogy közvetlenül 1200 munkahelyet teremt a környéken.
Ebben nagyon bízik a szomszédos falu, Zemplínske Hámre (Józsefhámor) polgármestere is. A falu az 1076 méteres hegy alatt fekszik, Kassától mintegy 110 kilométerre keletre. Légvonalban innen már csak 30 kilométer az ukrán határ. A nagy kérdés, mint akármelyik nagyobb turisztikai projekttel kapcsolatban, akár nálunk vagy bárhol Európában, hogy mit szólnak majd ehhez a környezetvédők. A területet ún. második szintű környezetvédelmi osztályba sorolták, ami már így előzetesen sem sok jót ígér. A helyi környezetvédő egylet (CHKO) vezetője máris ellenzi a tervet. Ladislav Rovnák szerint, ha a terv megvalósul, akkor az egyedülálló természeti terület el fog pusztulni.
A Vihorlat hegység egyébként is, a Magas Tátra után, a második természeti terület Szlovákiában abban a tekintetben, hogy mennyi vita és peres eljárás van a fejlesztők és a környezetvédők között. A fejlesztőkre nagyon nehéz küzdelem vár majd, ha létre akarják hozni ezt a nagyszabású turisztikai beruházást.