Sokan hazai üzletember sajnálja, hogy síelő honfitársaink a külföldi terepeken költik el a síelésre szánt pénzüket. Hasonló cipőben vannak a csehek. Nehéz úgy síelni bárhol Ausztriában, hogy a parkolóban ne állna egy cseh síbusz, vagy a liften ne találkoznánk egy-két cseh síelővel. A csehek közt is akad most egy vállalkozás, amely úgy döntött, hogy hatalmas pénzeket fektet be, és hazai tájakon felépít egy olyan modern sícentrumot, amely vonzó lehet az Alpokhoz szokott síelőknek is.
Karel Vacek, a cseh Snowhill vállalkozás elnöke nemrég jelentette be, hogy harmadával szeretné növelni a síterepére érkező vendégek számát. Vacek korábban egy országos benzinkútlánc tulajdonosa volt, amelyet nemrégen adott el egy osztrák ÖMV-nek, így a frissen kapott pénzét sípályák felújításába fektetheti.
Vacek határozott és erőszakos üzleti fellépésének egyáltalán nem örül a helyi konkurencia. Kemény piaci fellépésével és kritikusai által agresszívnak nevezett marketingstratégiájával eddig számos síklub és a síelésből élő szervezet ellenszenvét vívta ki. Vacek szerint ő semmi mást sem tesz, csak modern lifteket épít, újabb hóágyúkat állít üzembe, síbuszokat indít a nagyvárosokból a hegyekbe, és ingyenessé teszi a parkolást.
Az egyik legfontosabb projekt a Liberec melletti Jested síterepének átépítése. A munkálatok miatt a síterep a teljes idei szezonban zárva tart, és jövőre a tervek szerint Csehország legmodernebb síközpontjaként fogadhatja majd a látogatókat. A hatalmas összegbe kerülő felújítás után az üzemeltetők azzal számolnak, hogy nem csak Prágából, hanem a közeli Németországból és Lengyelországból is érkeznek majd síelők a terepre. A marketingkampány külön érdekessége, hogy az olaszok síbajnoka, Alberto Tomba elvállalta a síterep "védnökségét".