Szinte százalékra hasonló visszaesésekről számolnak be a téli felszerelésgyártók. Az altenmarkti székhelyű Atomic az év első kilenc hónapja után hatalmas veszteséggel áll, amely a tavalyi számokkal összehasonlítva 34 százalékos visszaesést jelent.
A többi gyártóhoz hasonlóan az Atomic is a fejlesztésben látja a kiutat. Az osztrákok remélik, hogy az új szezonban piacra dobott Nomad síléceket és Hawx bakancsokat a vásárlók kedvezően fogadják majd.
Szintén veszteségekről számolt be a szlovén Elan cég. Az Elan több lábon áll, és így a téli sportfelszerelésekből eredő veszteségét ellensúlyozni képes egyéb sportszereinek bevételéből, sőt összességében még kisebb nyereséggel is zárták a harmadik negyedévet.
A téli felszerelések eladása náluk is 30 százalékkal esett vissza. Az ebből eredő veszteséget az idén bevezetett költségcsökkentő intézkedésekkel még nem sikerült csökkenteni, hiszen azon hatása csak a következő szezonban mutatható ki.
A veszteségek oka elsősorban a katasztrofális előző szezon, amely jelentősen sújtotta az európai, az ázsiai, valamint az amerikai piac nagy részét. Az előző napok korai havazása jót tett az eladásoknak, de ahhoz nagyon kevés, hogy az előző hónapok veszteségeit behozza.