A felsőház (Ständerat) után az alsóház (Nationalrat) is jóváhagyta azt a tervezetet, amelyet a síterep üzemeltetők már régóta szeretnének. Hozzánk hasonlóan, Svájcban is bőven van adó az üzemanyagokon. Ennek az adónak körülbelül a felét az utak fenntartására, új utak építésére fordítja az ország. Eddig a mezőgazdasági és erdészeti gépjárművek is mentesültek az un. útadó hatálya alól és ezentúl a síterepek ratrakaiban elhasznált üzemanyagokért sem kell ezt az adórészt megfizetni.
A síterepek logikusnak (a ratrak nem igazán közlekedik országúton) és kedvezőnek tartják a változásokat. Grindelwald síterepének vezetője szerint ez akár 50 rappen (a svájci váltópénz német neve = 0,5 frank) megtakarítást is jelenthet literenként. El lehet képzelni, hogy milyen komoly megtakarítást hozhat a szezonban. Pl. a Jungfrau régió Kleine Scheidegg síterepén használt 20 ratrak egy szezonban körülbelül 1000 órát üzemel, és egy óra alatt 25-30 liter gázolajat fogyasztanak el.
Az üzemanyagköltségek eddig is jelentős részét jelentették az üzemelési költségeknek. Oberland kanton síterepeit egyesítő szervezet vezetője szerint ez a következő szezonban 10-11 millió frankos megtakarítást jelent majd a kanton síterepeinek.