A Kahlenberg (468 m) a bécsiek egyik kedvenc helye. Talán hihetetlen, de 1874 és 1920 között egy 5,5 kilométer hosszú fogaskerekű kanyargott végig a gyönyörű környéken és szállította az utasokat a városból a hegyre. Mióta a fogaskerekű megszűnt, a tömegközlekedőknek maradt a 38A járat. Talán ezért is lehet népszerű a kamara ötlete, hogy egy újabb tömegközlekedési eszközzel, a turisták számára sokkal látványosabb járattal lehessen a hegyhez jutni, de ezúttal egy sílifttel.
A lift kabinja (Kép: APA/Herbert Pfarrhofer)
Az ORF szerint az ötletet tavaly dobták be és megígérték, hogy a részletekkel egy év múlva jelentkeznek és múlt pénteken, egy sajtótájékoztatón be is mutatták a terveket. A lift hat kilométeres nyomvonala a Duna partjáról, a hegyhez képest a másik oldalról, az U6-os metróállomástól (Neue Donau) indulna északnak, majd később, nem sokkal a Kahlenberg előtt vezetnék át a Duna másik oldalára.
Igazából a síterepeken megszokott, tízfős, kabinos liftről beszélünk, amelyet az osztrák Doppelmayr cég építene meg. Az eredetileg tervezett 63 darab kabin óránként ezer utast szállíthatna a hegyre, így jelentősen csökkenthető lenne az autóforgalom. Később a kabinok száma 94-re, a kapacitás pedig 1500-ra növelhető. A 19 perces út természetesen turisztikai szempontból is sokat jelenthet Bécsnek, a jelenlegi elképzelések szerint egy út 10 euróba kerülne, a retúrjegy pedig olcsóbb lenne 20 eurónál.
A lényeg röviden (Kép: http://kurier.at)
A kérdés csak az, hogy megépül-e valamikor. Az engedélyekkel várhatóan nem lesz gond, a lift végig közterületen halad, nem kell magántulajdonosokkal egyezkedni. Az évente 600.000 vendégre számító projekt megépítése körülbelül 30 millió euróba (kb. 9 milliárd forint) kerülne, és igazából már csak a pénz hiányzik. Jelenleg befektetőket várnak, akik fantáziát látnak egy ilyen látványosságban.
Miért nem a belvárosból, vagy a Duna déli oldaláról indítják valami központibb helyről, miért egy forgalomból kieső és nem logikus helyről (pl. Heiligenstadti vasútállomás, Spittelaui metróállomás?)