Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Bécs: sílift épülne a Duna partjától a hegyre

2013.08.26. Bata Attila

Bécs: sílift épülne a Duna partjától a hegyre A Bécsi Kereskedelmi Kamara tavaly megpendítette, hogy milyen jó lenne egy kabinos lift Bécs belvárosából a város melletti hegyre, ahonnan csodás a kilátás Bécsre. Ahogy ígérték, egy évvel később bemutatták a lift részletes terveit, már csak az hiányzik, hogy összejöjjön a tervezett 30 millió eurós költség.
A Kahlenberg (468 m) a bécsiek egyik kedvenc helye. Talán hihetetlen, de 1874 és 1920 között egy 5,5 kilométer hosszú fogaskerekű kanyargott végig a gyönyörű környéken és szállította az utasokat a városból a hegyre. Mióta a fogaskerekű megszűnt, a tömegközlekedőknek maradt a 38A járat. Talán ezért is lehet népszerű a kamara ötlete, hogy egy újabb tömegközlekedési eszközzel, a turisták számára sokkal látványosabb járattal lehessen a hegyhez jutni, de ezúttal egy sílifttel.

A lift kabinja (Kép: APA/Herbert Pfarrhofer)
A lift kabinja (Kép: APA/Herbert Pfarrhofer)
Az ORF szerint az ötletet tavaly dobták be és megígérték, hogy a részletekkel egy év múlva jelentkeznek és múlt pénteken, egy sajtótájékoztatón be is mutatták a terveket. A lift hat kilométeres nyomvonala a Duna partjáról, a hegyhez képest a másik oldalról, az U6-os metróállomástól (Neue Donau) indulna északnak, majd később, nem sokkal a Kahlenberg előtt vezetnék át a Duna másik oldalára.

Igazából a síterepeken megszokott, tízfős, kabinos liftről beszélünk, amelyet az osztrák Doppelmayr cég építene meg. Az eredetileg tervezett 63 darab kabin óránként ezer utast szállíthatna a hegyre, így jelentősen csökkenthető lenne az autóforgalom. Később a kabinok száma 94-re, a kapacitás pedig 1500-ra növelhető. A 19 perces út természetesen turisztikai szempontból is sokat jelenthet Bécsnek, a jelenlegi elképzelések szerint egy út 10 euróba kerülne, a retúrjegy pedig olcsóbb lenne 20 eurónál.

A lényeg röviden (Kép: http://kurier.at)
A lényeg röviden (Kép: http://kurier.at)
A kérdés csak az, hogy megépül-e valamikor. Az engedélyekkel várhatóan nem lesz gond, a lift végig közterületen halad, nem kell magántulajdonosokkal egyezkedni. Az évente 600.000 vendégre számító projekt megépítése körülbelül 30 millió euróba (kb. 9 milliárd forint) kerülne, és igazából már csak a pénz hiányzik. Jelenleg befektetőket várnak, akik fantáziát látnak egy ilyen látványosságban.

KOMMENTEK
Tobi | 2013.08.26. 14:55
Csak én nem értem, hogy miért viszik át a kötélpályát a Duna északi oldalára mikor Bécs belvárosa a déli oldalon van, majd újra keresztezik a Dunát és föl a hegyre?

Miért nem a belvárosból, vagy a Duna déli oldaláról indítják valami központibb helyről, miért egy forgalomból kieső és nem logikus helyről (pl. Heiligenstadti vasútállomás, Spittelaui metróállomás?)
Bata Attila | 2013.08.26. 16:44
A térkép kissé csalóka, a barna vonal (U6-U6), az a metróvonal. A piros vonal, a lift tervezett nyomvonala. Tehát csak egyszer keresztezik a Dunát, északról délre.

Központi helyen lévő átvezetést valszeg sokan támadnák, mint pl,. amikor Budapesten akartak egy hasonlót a Március 15. térről a Várba. A kötelek látványa sokaknak erősen rontja a megszokott panorámát. De, ez csak egy tipp.
Tobi | 2013.08.27. 12:43
Köszi, egyébként értettem a térképet, hogy az U6, azaz az U-Bahn megy át a Duna alatt. :) Azt nem értem, miért nem a Dunától délre található a kiinduló állomás, amikor a hegyre igyekvők nagyobb része nyilván a déli oldalról érkezik. Miért vonatoztatjuk át őket északra, majd onnan szállítjuk el kerülőúton a hegyre? Bár lehet, emögött telekkérdés van (északon több a szabad hely), na meg a Duna fölötti vezetés sem hátrány.
Bata Attila | 2013.08.27. 13:55
Szerintem meg is indokoltad. :) A Duna felett átlibegőzni elég csábító lehet a turistáknak, szerintem ez fontos szempont volt a tervezésnél.

A telekkérdés miatt is biztosan egyszerűbb a dolog, + nem rossz az, ha a turistaforgalmat is széthúzzák egy kicsit, vagyis átvonatoztatják őket a másik oldalra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.