Az olaszországi dél-tiroli régió a legdinamikusabban fejlődő sírégiók közé tartozik az utóbbi években. Főleg a Dolomitok impozáns pályáiról ismert környék a 2016/17-es szezonban 10 új liftet épített. Fele-fele arányban adtak át ülő (székes, kabinos vagy kombi lifteket), valamint húzólifteket.
A régió első nyolcszemélyes liftjét Ratschings-Jaufen (Racines-Giovo) síterepén adták át. A lehajtható "buborékos" Enzian a korábbi négyszemélyes liftet váltotta fel.
Ratschings
Csak két héten múlt a síterep elsősége, hiszen nem sokkal utána Gröden/Plan de Gralba (Val Gardena) síterepén egy hasonló nyolcszemélyes liftet állítottak forgalomba.
Plose síterepén épült Pfannspitz kabinosról már
mi is beszámoltunk. Ez a lift két korábbi háromszemélyes lift feladatait veszi át, és 10 perccel rövidíti meg az utazást.
Obereggen és a kombi lift
Obereggen ebben a szezonban egy kombi lifttel (székes + kabinos vegyesen) lett gazdagabb. Itt egy négyszemélyest szereltek le és kerülhet át más síterepre.
Még a szezon előtt cserélte le hatszemélyes kabinosát tízszemélyesre Klausberg síterepe.
Klausberg
A lenti térképen látható az új húzóliftek (Schlepplift) színhelyei is. Volt ahol a 40-50 éves liftek már kiszolgálták az idejüket, cseréjük időszerű volt.
10 új lift a térképen
2015-ös adatok szerint a régióban 45 millió eurót (kb. 13,9 milliárd forint) költöttek fejlesztésekre. Ebbe beletartoznak az új liftek, az új pályák, a hóágyúzás feltételeinek javítása, ratrakok vásárlása és egyéb infrastrukturális fejlesztések.