Újdonságok az idei szezonban az eplényi Skiarénában

2009.12.08.

Újdonságok az idei szezonban az eplényi Skiarénában Reméljük, előbb-utóbb nálunk is beindul a szezon, de legalább is a hóágyúkat már el lehet indítani. A sok külföldi síterep után nézzünk szét, hogy milyen változásokat láthatunk idén a Dunántúlon, Eplényben. Természetesen a legnagyobb újdonságnak a négyszemélyes ülőlift számít.
Az alábbi leírás teljes egészében megtalálható a síterep honlapján, ez itt egy szerkesztett változat az üzemeltetők tollából és szemszögéből.

Fejlesztések 2009/2010-es szezonra

Legújabb fejlesztésünk eredményeképpen várhatóan már az idei, 2009/2010-es szezonra üzembe helyezhetjük négyüléses felvonónkat. Az új lift kapacitása 2400 fő/óra lesz, ami azt jelenti, hogy eddigi felvonó kapacitásunk csaknem megkétszereződik. A már meglévő felvonóink (3 db csákányos, 2 tolókaros) mellett minőségi javulást és nagy élményt nyújtó függőszékes lift fogja kiszolgálni a nálunk hétköznapinak számító esti síelést is. Jelenlegi számításaink szerint az összes lift üzembe helyezését követően kb. 1500 ember síelhet a Síarénában úgy, hogy a felvonók beléptető kapuinál nem kell sorban állni.

A mozgójárdás, székes felvonót Hinterglemmben vásároltuk és szeptember 1-én kezdhettük el a 11 oszlopból álló, 757 m hosszú lift megépítését. A felvonó üzembe helyezésének időpontja sajnos az időjárás kegyességétől és az érintett hatóságoktól is függ, de mi mindent megteszünk, hogy a szezon kezdetére átadhassuk hazánk első és egyetlen négyüléses libegőjét.
Az építkezésről a legjobb képeket a fórumozóink töltötték fel

Pálya szélesítések – pálya rendszer módosítások

A 3-as pálya jobb oldali 150 méteres szakasza (melyet meredeksége miatt az elmúlt két szezonban egyszer sem tudtunk sportolásra alkalmassá tenni) megszűnik. Az új négyszékes ülőlift ezen a szakaszon indul fel a hegytetőre. Ugyanakkor ennek a pályaszakasznak a területcseréjével lehetőség nyílt az 1-es pálya felső szakaszának bővítésére. A 3000 m2-es bővítés eredményeként a felső 300 méteres szakasz szélessége 28 és 40 méter között váltakozik és a legszűkebb területeken több mint duplájára nő a szélessége.

Hóágyú rendszer bővítése

Újabb 200 méter csőhosszal és két új hydránssal (hóágyúzási pont) bővítettük hóágyú rendszerünket. Ezzel már a sípályarendszer 42 pontjáról nyílik lehetőség a hóágyúzásra, azaz a pályák legeldugottabb pontjaira is technikai havat tudunk juttatni. Módosítottunk a hóágyúrendszer villamos hálózatán, így egy időpontban nagy biztonsággal fogunk tudni használni 22 darab hóágyút a pályák bármely pontján. Hat régi hóágyú visszaszolgáltatásával és 12 új, nagyteljesítményű Gigastar és Super Polecat hóágyú vásárlásával összesen 35 modern hóágyúval vágunk neki az új szezonnak. A magyarországi hóágyúk 70 %-a Eplényben található. Az új hóágyúk maximális kapacitása egyenként 85-90 m3/óra, de marginális hőmérsékleten (-1-1,5 °C-nál) is 100 l/perc vízkapacitással képesek kiváló minőségű technikai hó előállítására.

Nyugat-Európa egy-egy síterepén látható karos hóágyú oszlopok (swivel arm) az idei szezonban megtalálhatók Eplényben is. A saját fejlesztésben kialakított speciális oszlopok magassága 5,5 méter, a kar kinyúlása 8,5 méter, teherbírása 900 kg és 160 km/órás szélterhelést is elvisel. A hidraulikus mozgatásnak köszönhetően akár 8 méter magasságból (már -0,5°C-tól) elképesztő hatékonysággal dolgozhatnak a hóágyúk. A 12 hidraulikus oszlop telepítésének indoka a gyakran szeles eplényi pályákon a hatékonyság növelésen túl az, hogy az aktuális szélviszonyoknak megfelelő pozícióból történhet a pálya technikai havasítása.

Tanulópályák bővítése, áthelyezése

Az 1-es pálya aljában, Holle Anyó mellett található síóvodánk, mely egy zárt oktató terület. Az idei évre kicsit megnöveltük a szintkülönbségét, szélesebbé és hosszabbá tettük. Szintben elválasztottuk a sípályától, így csellengő síelők még véletlenül sem tévedhetnek a tanulók közé. Az 1-es pálya közepéről a kettes pályára helyezzük a tolókaros oktató liftünket.

Parkoló bővítés, világítás

Új parkolót alakítottunk ki, mely további 100-150 autó elhelyezését teszi lehetővé. A parkolóhoz, az esti síelés kulturált kiszolgálása érdekében világítást építünk ki. A sípálya melletti parkolók kapacitása 400-500 autó lesz. A parkoló megteltét követően több autót nem engedünk le a völgybe, mert az útmenti parkolással akadályoznák a kulturált közlekedést. További autók elhelyezésére a sípálya 82-es számú főúti lehajtójánál kialakított további parkolók fognak szolgálni, ahonnan 20-25 fős buszokkal fogjuk a síelőket a pályára szállítani.

Beléptető rendszer bővülése, kényelmesebbé tétele

A jegyiroda önálló épületbe költözik. Az eddigi egy pénztárállomást kettőre bővítettük, így várhatóan jelentősen rövidül a jegyért való sorbaállási idő. A négyszékes ülőliftnél négy, az 1-es és 3-as csákányos aljában két-két beléptető kaput helyezünk el. Figyelembe véve a tavalyi javaslatokat mindegyik beléptető kaput balkezessé tesszük, tehát a forgóvilla az olvasófejtől jobbra fog elhelyezkedni. Mivel kapuink mind chipkártyás, mind vonalkódos üzemmódot képesek kezelni, ezért az egyszeri felvonásra alkalmas jegyek kivételével mágneskártyás rendszert vezetünk be. A mágneskártyákért fizetni kell, melyet természetesen bármikor azonos áron visszaváltunk. Célszerű azonban a kártyákat a szezon végéig megtartani. Zsúfoltabbnak ígérkező hétvégi napokon továbbra is lesz lehetőség napijegyek megvételére az étteremben.

Büfék éttermek bővítése

Az étterem sarkából kikerülő jegyiroda megkönnyíti az étterembe történő bejutást és további helyekkel bővül az étterem. Azoknak, akik csak egy gyors falatozásra vágynak vagy csak gyorsan szeretnék szomjukat oltani új megoldást jelenthet a lenti büfé, ahová akár síléccel is oda lehet csúszni. A büfé tőszomszédságában épült búbos kemencéből kikerülő friss kenyérlángost is itt lehet majd fogyasztani, de kapható lesz hot-dog és hamburger is. A búbos kemencében készül majd friss házikenyér is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Szállástippek
Hotel Szarvaskút csillagcsillagcsillagcsillag
A Hotel Szarvaskút az eplényi Síarénához legközelebb eső (10 km) wellness szolgáltatásokat kínáló szálloda. Szolgáltatásai: úszómedence, szaunák, gőzkabin, jacuzzi, fitneszterem, gyermekmedence, stb... SZÉP kártya elfogadóhely!
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Szépalma Hotel csillagcsillagcsillag
Az Esterházy család egykori ménesbirtokán kialakított, különleges szálloda a Magas-Bakony erdőségeiben található, távol a világ zajától, az eplényi Síarénától kb. 15 km-re. Szolgáltatásai: szauna, gőzkabin, sószoba stb...