Ha Villachban, pontosabban annak közelében van egy viszonylag modernnek számító síterep, nevezetesen Gerlitzen, akkor miért ne valósulhatna ez meg egy kicsit északabbra, nevezetesen a Spittal városa felett elhelyezkedő Goldecken.
Goldeck központi fekvése és az autópályának köszönhetően könnyű és gyors elérhetősége ellenére is valahogy amolyan mostohagyermeknek számított. Míg a déli tartomány többi síközpontjában az utóbbi években egymást érték a fejlesztések, köztük új felvonók, addig itt minden maradt a régiben. Egészen 2009 nyaráig, amikor is buldózerek és munkagépek vonultak a hegyre, hogy elkezdődjön Goldeck újraszabása, aminek keretében először egy hatüléses felvonót építettek.
A Skyliner nevet viselő ülőfelvonó egészen a csúcsig szállítja a síelőket, és része az összesen több mint 30 millió eurót kóstáló projektnek, aminek köszönhetően a Goldeck a következő években, ha fokozatosan is, de teljesen megújul.
Az új hatüléses Goldecken
A tervek szerint két nyolcüléses indulna a völgyből, a mostani "Talabfahrt", azaz völgypálya mellől. Talán ez az egyik legfontosabb újítás, hiszen a sípályákhoz jelenleg a város széléről induló nagykabinossal lehet feljutni, ahol nem egyszer 45 percet kényszerülünk sorban állni, mire kabint kapunk.
A következő lépcsőfokban két ülésest építenének, várhatóan négyszemélyeset, bár egyes források a Skylinerhez hasonlóan hatüléses libegőket sem tartanak kizártnak.
Az egyik üléses a síterep Seetal részéről (pályatérképen a Goldeck csúcsától balra) szállítaná a téli sportolókat a magasba, míg a másik az Egger Alm lejtőit szolgálná ki.