Vasárnap reggel 9.15-kor egy hatalmas csattanás jelezte a bajt, s a lift motorja azonnal leállt. Nyolc kabin lebegett a levegőben. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a bent rekedt utasok között volt Alfred Schatz grünaui hegyi mentő is, aki azonnal kimászott a kabin tetejére, s az ott található speciális mentőeszközök segítségével hozzá tudott kezdeni a szakszerű kimenekítéséhez.
Nem sokkal később a helyszínre érkező kollégái is bekapcsolódtak a munkába, ezzel együtt is csaknem három órába tellett, míg minden utas újra talajt érezhetett a lába alatt. Martin Trautwein, a mentést irányító szakember azt emelte ki, az akció sikerében sokat jelentett az, hogy a szerencsétlenül jártak, az óvodástól a nyugdíjas korúig egyaránt, pánik nélkül, nyugodtan, egymást biztatva viselték el a kabinba zártság óráit. Négy ifjú síelő, akik egy verseny startjára igyekeztek, nem várták meg a mentés végét, hanem kiugrottak a csaknem tíz méter magasban lebegő gondolából, s - a szerencsés földtérés után - sítalpon folytatták útjukat...
Nincs irigylésre méltó helyzetben a kasbergi liftet üzemeltető cég vezetője, Werner Laimgruber, aki immár rutinszerűen magyarázkodik, hiszen december 11-én és január 6-án is gond volt a felvonókkal.
- Mindhárom leállásnak más volt az oka. Ezúttal egy csapágytörés miatt blokkolt le a felvonó motorja. Szombaton este szokatlan zörejeket hallottak a kezelők, ezért azonnal riasztották a gyártó cég szakemberét, aki alaposan vizsgálódott, ám nem talált semmit, ezért a vasárnap reggeli próbajárat után engedélyezte a további üzemelést. Az üzemkezdés után nem sokkal azonban leállt a gép. Ami a korábbi eseteket illeti: decemberben a viharos szél az egyik rögzítésnél kipattintotta a felvonókötelet a sínágyból, s kilenc utast kellett a kabinból kimenekíteni. Január elején a kezelő hibázott, mert az ülőlift újraindításánál ellenőrzés nélkül helyezte üzembe a vészjelzéssel leállított felvonót, s e rossz mozdulat tengelytörést eredményezett, s százhatvanan vártak sorsukra a liftben lebegve.
Helyszíni információk szerint tucatnyinál is több munkás részvételével gőzerővel folyik a javítás. A kabinokat helikopterrel vitték le a völgyállomáshoz, a hét elején kicserélték a sérült alkatrészt, s a felvonómotor tengelyét is. Csütörtökön már próbaüzemet akarnak tartani, s azt ígérik, a hét végén - az Ausztria keleti tartományaiban esedékes téli iskolaszünet kezdetére - zavartalan lesz a működés. A szakértők szerint egyébként a mostani csapágytörés anyaghibával magyarázható - a sérült alkatrészt hat éve vásárolták, s a gyári adatok szerint minimálisan 15 esztendő az élettartama.