Hochkönig tipikusan az a síterep volt és valamennyire még napjainkban is az, ahol sok a sípálya és a sífelvonó, azonban a felvonók számában még jócskán osztoznak a húzóliftek.
A síparadicsom évek óta azon ügyködik, hogy a fontosabb húzófelvonókat modern ülő, esetleg kabinos liftekre cserélje.
Az idei nyáron sem lehet ez másképp; egy új nyolcüléses felvonót építenek.
Eddig, amennyiben Mühlbachból Dientenre akartunk átsíelni két húzófelvonót is igénybe kellett vennünk, méghozzá a Tiergartenalm csákányosokat, továbbá folytatásban a Gratliftet, ami egészen a csúcsig vitte fel a vendégeket.
A fárasztó húzóliftezés az idei szezontól már a múlté, hiszen egy új nyolcüléses kabinossal libeghetünk fel könnyedén közel 1800 méteres magasságba, majd fedezhetjük fel onnan a Dienten-i pályarendszert.
Manapság egyre több helyen igyekeznek a környezetbe illően tervezni és felhúzni a sífelvonókat. Amerikában nem egy síterepen zöld színűre festik az oszlopokat, a Pireneusokban faborítást kapnak a hegy-, és völgyállomások.
A Hochkönig sírégió új kabinosának a völgyállomását „alaposan” elrejtik, azt ugyanis valósággal beleépítik a hegyoldalba, tetejére földet visznek, amit aztán befüvesítenek. Talán pár év múlva már kis fenyőfák fognak nőni ott.
A kabinos technikai adatai:
- Völgyállomás: 1326 m
- Hegyállomás: 1743 m
- Szintkülönbség: 417 m
- Hosszúság: 2087 m
- Sebesség: 6 m/s
- Kapacitás: 2800 fő/óra
A kabinoson kívül Dientenben bővítik a hóágyúrendszert a Wasthöhelift és a Zachhofalmbahn sípályáin. Az idei fejlesztések teljes költsége várhatóan 8,3 millió eurót tesz ki.