Hauser Kaibling 2008 nyarán három millió eurót költött a már eddig is igen modernek számító hóágyúrendszerének a fejlesztésére és bővítésére, az idei beruházással az elmúlt három év alatt összesen 15 millió eurót költöttek ilyen jellegű munkálatokra.
A stájer síparadicsom évek óta a „Fel a legszebb pályákhoz” szlogennel hirdeti magát. Azonban a helyiek nem bíznak semmit sem a véletlenre, és teljesen függetlenítették magukat Holle Anyótól. Ha az égiek nem öltöztetik fehérbe a fenyőerdők közt kanyargó sípályákat, akkor kerül előtérbe Kaibling tekintélyes hóágyú flottája, ami összesen 130 db hókészítőből áll. Jó néhány közülük mobiltelefon és számítógép segítségével is irányítható, továbbá teljesen automatikus, így érzékelik a külső hőmérsékleti viszonyokat, és amikor azok megfelelőek a műhavazásra, akkor beindulnak, hogy éjt nappallá téve fehér szőnyeget varázsoljanak a lejtőkre.
Természetesen a csodamasináknak megfelelő táplálékra is szükségük van, ez az ő esetükben a vizet jelenti. Pontosan ezért a nyáron 10 000 m3-el nagyobbították a Schwarze Lacke (Fekete tó) víztározót.
A hegyen található öt víztározó befogadóképessége együttesen 195 000 m3! Amennyiben ez sem lenne elég, úgy a völgyen kanyargó Enns folyóból érkezhet az utánpótlás.
Hogy a többlet vízmennyiség gondtalanul eljusson az összes hóágyúhoz, újabb két szivattyúházzal gazdagodik a rendszer.
A 130 hóágyúnak köszönhetően rekordidő alatt be tudják havazni a lejtőket; a völgytől kezdve egészen a hegycsúcsig mindösszesen három-négy hideg nap szükségeltetik ehhez.
Hogy mennyi havat is jelent ez; óránként 9000 m3, tehát egy teljes nap során nem kevesebb, mint 224 000 m3 fehér molekulát, ami 22 000 teherautónyi rakományt jelentene!
A sípályák immáron 95 %-a behavazható, ez területben kifejezve 90 hektár.
Miután a hóágyúk végeztek a ratrakok kerülnek sorra; idén a modern gépállomány egy újabbal bővül, méghozzá egy lóerőkben erős csörlős pályakezelő géppel, így a legmeredekebb pályák is kisimulnak reggelre.
A liftársaság gondolt azokra is, akik a lesiklásuk során a hosszabb íveket részesítik előnyben, így a Höfi és a hatüléses melletti pályákat szélesítették, összesen három hektárral.