Kaunertal, mint gleccser honfitársaink körében korántsem olyan népszerű, mint Kaprun és Mölltal. Messze is van, nem is olyan nagy és a felvonóitól sem dobta eddig magát senki hanyatt.
Úgy néz ki, hogy most ez egy kicsit változni fog, na nem Kaunertal fog közelebb kerülni hazánkhoz, hanem egy új kabinos épül a gleccseren, amit Karlesjochbahnra kereszteltek.
A nyolcüléses kabinos a Karlesspitz csákányost váltja le.
A korábbi húzóliftnél azonban jóval hosszabb lesz, hiszen a 2700 méter körüli magasságban fekvő Weißsee étterem mellől fog kiindulni, hogy egészen 3100 méteres magasságba röpítse a síelőket.
A kabinos érdekessége a fűtött ülések, ami ebben a magasságban kétségtelen hasznos, különösen a téli hónapokban.
Az érdekességek a fűtött ülésekkel még nem érnek véget:
Kaunertal ezen részén, ahol a kabinos épül szinte már alig maradt gleccser, javarészt tehát jégmentes, sziklás-köves terepeken dolgoznak a munkagépek. Egyedül a legfelső részen található még egy kis gleccser, bár területét, kiterjedését nézve inkább gleccsermaradványnak nevezném.
A Kaunertaliak a hatékonyabb és egyszerűbb építési technikák részében nemes egyszerűséggel e gleccser egy részét egyszerűen elszállítják, megszüntetik. Így a felvonó felső tartóoszlopait nem kell jégre építeni.
Vélhetően a környezetvédők egyáltalán nem lelkesednek a megoldásért, de be kell látnunk; ez a „gleccserke” néhány éven belül így is, úgy is történelem lesz.
Így a társaság inkább most hozta meg ezt a talán egyesek szemében drasztikus döntést, minthogy néhány év múlva újra kelljen építeni a felső részét a kabinos felvonónak.
A Karlesjochbahn technikai adatai
- Völgyállomás: 2750 m
- Hegyállomás: 3100 m
- Szintkülönbség: 350 m
- Hosszúság: 1850 m
- Sebesség: 6 m/s
- Kapacitás: 1700 fő/óra