Bár még nem az igazi a hóhelyzet Franciaországban sem, de egyre több pályán lehet már síelni és egyre több liftet tudnak beüzemelni. Mint például a Paradiski (La Plagne) új nyolcszemélyes liftjét is, amelyet az idén építettek és az előző hétvégén az első síelők már ki is próbálhatták az ország legsebesebb liftjét.
Paradiski az egyik legismertebb síterep, amely két fő részből áll, Les Arcs és La Plagne. Az idén óriási beruházással újul meg a síterep, összesen 38,6 millió eurót (kb. 12 milliárd forint) költenek fejlesztésekre. Az idén mindkét részen elkezdődtek az építkezések. A Le Arcs részen új lift épült, és már készítik elő a következő évek fejlesztéseit is, a La Plagne-i részen pedig egy új, szupergyors nyolcszemélyes váltja a régi liftet.
Piros vagy fekete ülésen szeretne ülni?
A Colossess lift a Bellecote részről indul és Plagne fölé érkezik, de mivel ez a terület és az átmenő forgalom legfontosabb liftje, nagyon sokan használják. A lift igencsak útba esik mindenkinek, ezért nem csoda, hogy hosszabb sorok tudnak itt kialakulni. A lifttársaság megunta a dolgot és a régi négyszemélyest egy ultramodern nyolcszemélyesre cserélték ki.
Pedig, ha az 1992-ben épült régi lift adatait nézzük (négyszemélyes, 2400 fő/órás kapacitás) még bárhol simán működhetne az Alpokban, de ezen a részen már kissé szűkös volt a kapacitása. A helyén épült új lift már nyolcszemélyes és óránként akár maximum 4400 utast (normál módban 4000) is tud szállítani. A helyiek szerint, a 6 m/s (21 km/órás) sebességgel „száguldó” lift Franciaország leggyorsabb liftje.
Így tették a helyére az előre megépített szerkezetet (előtte ki kell várni a reklámot)
A francia POMA cég már hagyományosan a saját munkacsarnokában építi meg a liftállomások bonyolult szerkezetét. Ezzel rengeteg időt és pénzt megspórolnak, hiszen nem a szabadban kell építeni a völgyállomás házát, nincsenek kitéve az időjárás változásainak, akár egy hónapot is lehet nyerni ezzel a módszerrel.
Most is így történt. Egy 350 tonnás daruval helyezték a helyezték a 92 tonna súlyú tetőszerkezetet az állomás előre megépített három hatalmas betonoszlopára. Ebbe a szerkezetbe építették bele többek között az üléseket irányító rendszert is. Aztán erre ráemelték az igazi tetőt is, egy 24 tonnás burkot, amely az „igazi” tető, tetszetős üvegfala védi az egész állomást az időjárás viszontagságaitól.
Az új lift már az előző hétvégén üzembe állt, mostantól a zsúfoltság várhatóan jelentősen lecsökken, a síelőknek lesz arra idejük, hogy eldöntsék, hogy a piros vagy a fekete sávba állnak a liftnél.