Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Les 2 Alpes: elkészült a szupergyors sífelvonó

2024.12.17. Bata Attila

November végén még csak a felső szakaszát adták át, december elején azonban már teljes hosszban közlekedett a megújult Jandri nagykabinos lift a francia Les 2 Alpes síterepen. Ezzel újabb fantasztikus felvonót adtak át az Alpokban, amelyet most a Poma épített.
Közel 40 év után már szűknek bizonyult a síterep egyik legfontosabb felvonójának a kapacitása. A történelem ismétli önmagát, 1985-ben hasonló okokból építették meg a most leváltott felvonót. A kapacitást majdnem megduplázták a régihez képest, a mostani felvonó óránként 3000 utast szállíthat.
Ha már a számoknál tartunk, a helyiek szerint ez jelenleg a világ leggyorsabb ilyen típusú felvonója, amely 8 m/s, vagyis 28,8 km/órás sebességgel tud közlekedni. Ezzel el is érkeztünk a felújítás egyik legfontosabb pontjához. Korábban az 1650 méteren található völgyállomástól 40 percig tartott az út a 3200 méteren található hegyállomásig. Az új lift ezt az utat már csak 17 perc alatt teszi meg!
A lift a sítérképen
A lift a sítérképen
A gyorsasághoz kényelem is társul. 53 darab 32 személyes (24 ülő- és 8 állóhely) kabin üvegfalán keresztül lehet majd csodálni a tájat. A korábban a Ferrari és a Porsche részére is tervező Pininfirina üléseibe süppedhetünk az utazás alatt. Szerencsére a természet is visszakapott valamit abból, amit az előző építkezés elvett. Az új lift már csak 7 tartóoszlopot használ a korábbi 17-tel szemben.
Kilátás a kabinból
Kilátás a kabinból
A síterep az elmúlt 2 évben 148 millió eurót (kb. 61 milliárd forint) költött az építkezésre, amellyel Franciaország legdrágább síterep-fejlesztésének bizonyult.
Hegyállomás
Hegyállomás
A síterep november 30-án nyitott, a pályák 30%-a már üzemelt. Az új liften még az utolsó simításokat végezték, így csak a felső szakasz (2600-3200 m) üzemelt. Az igazi átadást, teljes hosszban a december 6-i hétvégén tartották.
Középállomás
Középállomás
KOMMENTEK
blint63 | 2024.12.17. 10:46
Ha már sebesség, tudja valaki miért járatják az ugyanolyan típusú lifteket 10-20%-kal lassabban az osztrákok, mint a franciák? Ennek szabályozási oka lehet az osztrákoknál, vagy spúrok szokás szerint?
Slogery | 2024.12.17. 18:43
"óránkénti 8 m/s" Javaslom ezt újragondolni! :)
magnum56 | 2024.12.17. 19:21
Óriási javulás a kényelem terén. A régi kabinban állni kell, és nagyon kényelmetlen egy zsúfolt kabinban kétszer 20 percig féllábon utazni. Az újban már kényelmesen le lehet ülni. Nekem nagyon tetszik.
magnum56 | 2024.12.17. 19:32
Szerintem nem Jardi, hanem Jandri a neve, és nem a régi újult meg, hanem egy teljesen újat építettek, a régi mellé. Óriási műszaki teljesítmény, de meg volt az ára is.
Bata Attila | 2024.12.17. 20:23
Javítva. Köszönjük.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE