Ilyen az, amikor egy síterep komolyan veszi, hogy mit szeretnének a vendégei. Sok kezdő panaszkodott, hogy a csúcsról nem tudnak lesíelni a völgybe. Nosza, akkor építettek egy 10 kilométer hosszú KÉK pályát, ahol senkinek sem lehet gondja a síeléssel. Négy év tervezés, két év építés és 10 millió euró lett a vége.
Még hogy nincs értelme a kérdőíveknek! A Les 2 Alpes síterepére látogatók egyik legnagyobb kifogása az volt, hogy a csúcsról nem tudnak lecsúszni a völgybe. Vagy egy fekete pályán, vagy egy szűk zöld pályán kellett lejönniük. Kezdőknek egyik sem egy álom, így a legtöbbször kénytelenek voltak lecsatolni.
A pálya látványterve
Ez már a múlté. A gleccseren, a 3421 méteres magasságban (Dome de Puy Sallé) található indulóponttól vezet le a Jardi pálya, amelyet öt szakaszra osztottak. A faluba 1675 méteres magasságban érkezik, amely azt jelenti, hogy a tíz kilométeres kék pályán összesen 1746 méter szintkülönbséget lehet lesíelni. A teljes pálya ugyan kék jelzéssel szerepel, de a falu előtti második szakasz zöld jelű, itt a videó szerint van egy kis emelkedő is.
A pálya megépítése enyhén szólva sem volt egyszerű. Egyrészt ilyeneket már nem nagyon építenek az Alpokban, másrészt négy évig tartott minden engedély beszerzése, a teljes adminisztráció levezénylése. Ehhez képest már rövidnek is tűnhet az építkezés, amely még 2014 májusában kezdődött.
Egy kis ízelítő az építkezésből
Először is azzal, hogy a területen fészkelő összes védett madár fészkét biztonságos helyre telepítették át. Majd jöttek a munkagépek és a robbantók és 550 ezer köbméter földet és sziklát vájtak ki a hegyből, szállítottak el, majd vissza a pálya nyomvonalába. A kivágott fákért cserébe az építőknek 12 ezer facsemetét kellett telepíteniük. A teljes építkezés közel 20 hónapig tartott és 10 millió euróba (kb. 3,1 milliárd forint) került.
A december 6-i helyzet (Kép: http://passion2alpes.com)
Ezt a pénzt költhették volna egy modern liftre is, de a síterep szerint ez a beruházás jobban megtérül. Később a pálya miatt át lehet tervezni a síterepet, a síelőknek fontos a biztonságos visszacsúszás a völgybe, és a pálya mellé könnyen lehet hóágyúkat telepíteni.
A december 6-i helyzet a pálya végén (Kép: http://passion2alpes.com)
Az új pálya egyes részeit már december 5-én megnyitották. Les 2 Alpes-t sem kényeztette el idén az időjárás, így az ünnepi nyitva tartásban az új pályának kiemelt szerepe van, hiszen ezt sikerült üzemeltetnie a síterepnek. A két ünnep között a gleccser összes pályája üzemel, 2100 méter feletti magasságban a pályák 75%-a síelhető lesz, összességében a síterep pályáinak 50%-át lehet majd használni.