Magyarország legmagasabb csúcsán sokéves várakozás után 2003. októberében megnyílt a lehetőség a Mátraháza-Kékestető hegyvidéki sportterület fejlesztésére.
A Mátra Centrum Kft. egy magyar tulajdonú cég, rendelkezik a beruházáshoz szükséges építői szaktudással, financiális eszközökkel és gőzerővel kezdett a hároméves fejlesztési tervhez.
A Mátra Centrum standja a 2003. évi Hó Show-n
A teljes beruházás értéke: 3 milliárd Forint. A Gyöngyösi Önkormányzattól
hosszútávú (35+15 éves) bérletbe vett területen a Nemzeti Földalap, Erdészeti
Szolgálat, Bükki Nemzeti Park és Egererdő Rt. engedélyével illetve hozzájárulásával
kezdődött meg a munka, a következő ütemezés szerint:
1. fázis: 2003/2004
Az I. ütemben elkészült a Déli-sípálya teljes hosszában a
nyomvonal
kiszélesítése,
a világítás teljes rekonstrukciója,
a pálya
talajának javítása és a
felvonó felújítása. Ezzel
Magyarország
leghosszabb sípályáját sikerült megvalósítani, amely
1800 m
hosszú és
40-70 m széles. Jelenleg 670 m hosszban felvonó is
működik a pályán.
Ugyancsak ebben az időszakban elkészültek azok a kiszolgáló létesítményeket
amelyekkel eddig, valljuk be őszintén igencsak adós volt Kékes. Létesült
végre három vadonatúj vizesblokk a nagyközönség számára, melyek
egész évben elérhetőek, tehát azokat nem csak a síszezonban használhatják
a Kékestetőre látogatók. Nagy adóssága volt még a hegynek az elmúlt évtizedekben
a vendéglátás területén. Ezen két új, úgynevezett körbár létesítésével,
valamint egy minden igényt kielégítő önkiszolgáló étterem nyitásával
segített a Mátra Centrum Kft.
Ilyen volt és ilyen lett a Tető Étterem Kékestetőn
2. fázis: 2004/2005
Az előző síszezon zárása után nagy energiákat fordított a cég arra,
hogy megvizsgálja a kékestetői sípályáról kialakult képet. Fontosnak tartották
azt is, hogy az internetes fórumokban "elhangzott" észrevételeket is megfogadják!
Visszatérő panasz volt a síelők részéről az, hogy nehézkesnek találták
a pályára való bejutást, bonyolultnak ítélték a jegykiadás módját és az
ellenőrzést. Ez azon felül, hogy kényelmetlen, még a síelésre szánt időből
is túl sokat vesz el. Ezért a Mátra Centrum Kft. úgy határozott, hogy kisebb
kitérőt tesz az eredeti elképzelésektől, már a 2004/2005-ös szezonban beállította
azt
az új jegyértékesítő és beléptető rendszert, amelyet a külföldi
sípályák magyar síelői már jól ismernek.
A 2004/2005-ös síszezontól kezdve további pluszszolgáltatás, hogy a vendégek
szervezett motorosszán túrákon vehetnek részt, a Kékestetőn kijelölt
területen. Azóta szabályozták a motorosszánok használatát,
meghatározva azokat az eseteket, amikor a sípályán közlekedhetnek (pl.:
mentés, javítási munkálatok).
Meglehetősen kedvező volt a fogadtatása az éjszakai síelésnek,
így hét közben plusz egy nap (szerda) is lehetőség van rá. További
újdonság ebben az évben még az is, hogy a kékesi sípálya hóágyú parkja
újabb négy darabbal bővült, amely azt teszi lehetővé, hogy a pályán
- megfelelő hideg időjárás esetén - a felvonó teljes hosszában megoldható a hóutánpótlás.
3. fázis: 2006/2007
Az Északi oldal csákányos liftje elkészült, 550 méter hosszú és 1000 fő/óra kapacitással rendelkezik.
Az eredeti tervekben a 2006/2007-es szezonra ígért, de az engedélyeztetési eljárás elhalasztása miatt egyelőre elhalasztott, bizonytalanná vált tervek:
- Új vízvezeték kiépítésével hóágyúzhatóvá válnak a pályák: hiszen még 4 új sípálya épül a "régi" mellé.
- Egy igazi tavat képeznek (víztárolás céljára), amely egész éves látványosság lehet, csakúgy mint a nyári bobpálya.
- A két különböző ülőszékes felvonó is elkészül. Az egyik a déli sípálya teljes hosszában 6 székes ülőlift kezdi meg működését. A másik a Veronika-rét közelében, amely 4 ülőszékes lesz, 2 sípályát és a hódeszkások területét szolgálja ki.
- A beruházás végére közel 20 hektár síterület várja a téli sportok szerelmeseit.
- 6000 nm-es hegyállomás épület épül, amelyben szállodai, vendéglátó és egészségügyi szolgáltatások sora jelenik meg.