h i r d e t é s
Nem könnyű a helyiek kedvére tenni Mayrhofenben és környékén. A helyi lifttársaság állandó kritikák és javaslatok kereszttüzében áll, hogy melyik liftet, melyik pályát, vagy melyik hegyoldalt kellene fejleszteni. Természetesen nem lehet mindenkinek a kedvére tenni, de mivel a lifttársaság legnagyobb résztulajdonosa Ischgl-ben is érdekelt, már az is jó hír a helyieknek, hogy a pénzét legalább itt fekteti be.
Az új lift hegyállomása
Az idei szezonra elkészülő kombiliftet a helyiek világújdonságként harangozzák be, bár igaz, hogy nem sok ilyen közlekedik belőle Ausztriában, főleg nem ilyen nagy kabinokkal és ülőszékekkel. Ausztriában Turracher Höhén vagy Karkogelen találunk hasonlót, de ha valaki utazott már a Telemixen Donovalyban, az tudja miről van szó. Az új lift érdekessége, hogy tízszemélyes kabinokból és a nyolcszemélyes ülőszékesekből áll. A síelők választhatnak, hogy a két egymást követő ülőszékesre ülnek, vagy az utánuk következő kabinosba.
Az új felvonó a régi háromszemélyes helyett épül, nem pontosan a helyén, kissé mellette. Elővigyázatosságból még a régi liftet sem bontották el, készülve arra az esetre, ha az új lift valamilyen okból nem készülne el időre. Az új kombilift 1793 méterről indul és 1993 méter magasba érkezik. A 847 méter hosszú utat majdnem három perc alatt teszi meg, különösen a kapacitása lenyűgöző, valószínűleg falni fogja a sorokat, hiszen óránként 3900 utast szállíthat a 34 darab ülőszékével és 20 darab kabinjával.
A kabinok szerepe főleg nyáron lehet fontos, kirándulók, hegyikerékpárosok könnyebben használhatják majd. Télen inkább a kezdőknek előnyös, nagyobb társaságok együtt utazhatnak, vagy rossz időben kellemesebben lehet rajta utazni.
A síterep hosszabb távú tervei igen ambiciózusak, az elkövetkező három évben mindig épül majd egy új lift valahol, nem áll meg a fejlődés. A 2014-es év is különleges lesz, hiszen a - jelenlegi tervek szerint - lecserélik az 1995-ben épült Penkenbahn-t. Az építésekor még modernnek és különlegesnek (van benne egy jó kis kanyar) számító kabinos már nehezen birkózik meg a sorokkal. A jelenlegi 2000 fő/órás kapacitást meghaladta a síterep. Az új igényeknek meg kell felelni. Az eredeti ötletet, egy másik lift építését, elvetették, mivel az legalább 50 millió euróba kerülne mindenestül. A mostani verzió szerint a liftet felújítják és megduplázzák a kapacitását.
A Penken már 15 éves lesz? Én se leszek már fiatalabb....