A mölltali pályatérképen régóta piszkálta a szemünket egy bizonyos szaggatott vonal (így jelölik a jövőben tervezendő felvonókat). A megálmodás után, mint oly’ sokszor itt is az anyagiak hiányoztak, aztán szép lassan összeszedték rá az euró milliókat. S amikor már a síterep zsebében van a pénz, akkor jön a következő szint, amin feltétlenül át kell jutni, nevezetesen a zöldek. Tudniillik a gleccser meglehetősen közel fekszik Ausztria legnagyobb nemzeti parkjához, a Magas-Tauernhez. Különösen a tervezett felvonó, így a környezetvédelem állandóan beleszólt a projektbe, így évről-évre újra kényszerültek szabni a lift és sípályák tervezett nyomvonalát.
Végül évekkel ezelőtt zöld jelzést kapott Mölltal egy nyolcüléses megépítésére. Ahogy teltek múltak az évek, úgy lett a nyolc ülésből négy – így továbbra is Gerlitzen az egyetlenegy karintiai síparadicsom, ahol nyolcan ülhetünk egymás mellé - , aminek idén nyáron el is kezdődött az építése. Megjelentek az erőgépek, a munkások, és kezdetét vette a nagy építkezés. 2011. júliust írunk, amikor is a hatóságok egyik napról a másikra leállítják a munkálatokat, az ok; az engedély nyolc-, és nem négyülésesre szólt.
Az új felvonó és lejtői a távolból
Később a tartományi gyűlés felülbírálta az illetékes hatóság rendelkezését, így végül továbbfolytatódhattak a munkák, októberre kész az új felvonó és pályái.
A térképre egy pillantást vetve, annak baloldalán találjuk az új részt, méghozzá az Alteck (2942 m) csúcsa alatt. A völgy állomása a „Klühspies” duplaszékes közelében foglal helyet.
Az Alteck libegőjéhez három sípályát építettek; két feketét és egy pirosat. A „hivatalos” (értsd marketing-kilométer) adatok szerint a két fekete 4,5 kilométeres, míg a piros 5 km lesiklási élvezettel csalogatja a téli sportolókat.
A lejtők közül kettő az Alteck völgyállomásához vezet, míg a piroson – ami javarészt egy síút – a duplaszékeshez csúszhatunk.
A lejtőkkel mintegy 40 %-al több pályakilométer áll Ausztria legdélebbi gleccsersíterepén rendelkezésünkre.
A síparadicsom vadonatúj része október 21-étől használható. A tervezők a biztonságra is gondoltak, ezért egy hatalmas lavina-védőgátat emeltek a sípályák mellé.