A Hautes-Alpes régió legrégebbi síterep komoly fejlesztéseket tervez a következő években. Az olaszokkal közös síterepet üzemeltető Montgenévre az idén egy tízszemélyes kabinos liftet állított forgalomba, majd három év múlva egy hasonló típust terveznek megépíteni.
A síterepek fejlesztéseinek egyik mozgatóereje, hogy tartani kell a lépést a konkurenciával, ahol szintén fejlesztenek. Ezzel magyarázta
Montgenévre is a mostani 15 millió eurós (kb. 5,8 milliárd forint) beruházásokat, amelyből az új lift került 12 millióba.
Az üzemeltetők szerint a négyszemélyes Rocher de l'aigle felvonó nem volt túl népszerű a síelők körében. Az 1998-ban épült felvonó 17 perc alatt cammogott fel a hegyállomásra, hogy megtegye a kb. 430 méteres szintkülönbséget. A legtöbben csak egyszer ültek fel rá egy nap, a nagyon türelmesek esetleg kétszer.
Sebességben hatalmas változás történt az új lifttel, hiszen mostantól öt perc alatt fel lehet érni a hegygerincre, amely pontosan az olasz-francia határon található, a másik oldalon Sestriere síterepe üzemel. Közös sírendszerük, a Milky Way szép jövő előtt áll, hiszen a másik oldal új tulajdonosa is hajlandó a fejlesztésekre a közeljövőben.
A síterep eredetileg egy hatszemélyessel váltotta volna ki a négyszemélyes Pomát, de a Doppelmayr szakemberei „rábeszélték” őket a tízszemélyes kabinosra, amely most a legnépszerűbb felvonótípus a világon. Nem sokkal került többe, azonban üzemeltetési költsége hosszabb távon kevesebb.
Az új lift nagyjából a régi nyomvonalán halad. Környezetvédelmi szempontból igencsak jelentős különbség, hogy az eddigi 24 oszlop helyett már csak 11 csúfítja a tájat. A régi liftet 95%-ban sikerült „hasznosítani”, alkatrészeit vagy a síterep más felvonóinál használták fel, vagy más alpesi síterepekre kerültek. A kényelem mellett a kapacitás is javult, a korábbi 1800-ról 2200 utas/órára.
A fejlesztések nem állnak le. Nagyobb falatnak ígérkezik a 2026/27-es szezonra ígért hasonló tízszemélyes kabinos, amely 3,6 kilométer hosszban épül majd meg és két jelenlegi liftet vált ki.
Kisebb szépséghiba, hogy az új lift idén nyáron nem üzemelhet, csak a téli szezonra kapta meg az engedélyt. A környezetvédelmi hatóság nem találta eléggé alaposnak a síterep tanulmányát arról, hogy a nyári szezon forgalma, főleg a hegyikerékpárosok hogyan terhelik a környezetet. A síterep új tanulmányt készít, és 2025 nyarán már talán közlekedhet a lift. Addig is, vannak más liftek a síterepen, amelyeket a turisták és a hegyikerékpárosok használhatnak.