A két francia síterep 1990 óta üzemel közösen, azonban az idei szezon előtt olyan pénzügyi nézeteltérések alakultak ki, hogy a két síterep nem folytatja együtt a következő szezonban. Valószínűleg mindkét síterep csak rosszul járhat ezzel a döntéssel.
Sok magyar síelő is ellátogatott a Fehér Erdő (la Forêt Blanche) pályáira az előző évtizedekben. A közös síterep 185 kilométernyi pályáját az idei szezontól kettéosztják, megszűnik a kapcsolat, így 115 kilométer marad Vars, 70 kilométer pedig Risoul oldalán.
Probléma nem új, számos hasonló példát láthattunk a múltban, hogy a közös síterepek megállapodásaival az egyik fél előbb-utóbb elégedetlen lesz, és változtatásokat szeretne. Itt is ez a helyzet, a végeredmény pedig, hogy Vars változtatásait Risoul nem akarja elfogadni.
Kép: Lella 88
A megállapodás szerint Risoul kompenzációt fizet Vars részére a nála vásárolt bérletek után, amelyek tulajdonosai a varsi oldalt is használják. Abban mindkét síterep egyetért, hogy Risoulból Vars irányába jóval többen síelnek, mint fordítva. Vars kevesli a mostani kompenzációt, Risoul pedig nem hajlandó többet fizetni.
Ahogy mondani szokták, ezzel a döntéssel mindkét síterep lábon lőtte önmagát. A helyi vállalkozók hónapok óta reménykedtek, hogy a tavasz óta zajló vita megállapodással ér véget, de ezek után nehéz szezonra számíthatnak.
Láttunk már hasonló eseteket. Volt, amikor még szezon előtt megegyeztek a síterepek. Volt, amikor egy teljes szezon kudarca kellett ahhoz, hogy belássák egyedül nem megy.
Ez a terep ezzel a 2 várossal volt komolynak nevezhető, önmagukban beolvadnak a középmezőny aljára.
Elég kedvelt desztináció a magyarok körében, vajon mi lesz azokkal a befizetett utakkal, ahol még a teljes rendszerre ígért bérletet a szervező iroda?