Összeköttetéseken kívül is zajlik az élet az ausztriai Saalbach-Hinterglemm síterepen. Az idilli Saalbach üdülőfalu feletti csákányosokat nyugdíjba küldték, helyét egy hatüléses veszi át, ami igen fontos fejlesztés. Karácsony előtt az új lift mellett egy új pályát is átadtak.
Saalbachból korábban megépült a Bernkogel kabinos; egy modern lift remek carving pályával. Kiszállva két duplacsákányos tárul elénk, ami az összeköttetést jelentette Saalbach és Hinterglemm közt a síparadicsom napos oldalán.
Az új lift ülései
Mindez modern kabinosok és hatülésesek közt. A húzólift immáron a múlté, decembertől hatüléses szállítja a síelőket a csúcsra, hogy onnan továbbcsússzanak Hinterglemm felé.
A Bernkogel hatszemélyes hegyállomás
Az új lift 1550 méterről indul és 1728 méterre érkezik. Az 1400 méteres távot 5 perc alatt teszi meg, óránként 3000 utast tud szállítani. Ha hozzátesszük, hogy ülésfűtéssel és kék "buborékokkal" is ellátták, akkor a kényelem össze sem hasonlítható az előző szezonokkal.
Fejlesztik a hóágyúrendszert is, 83 700 m3 befogadóképességű víztározó épül a Poltenre.
A Schönleitenbahn kabinos alsó pályájára, a piros 61-es végre hóágyúkat kap. A sípálya déli fekvése miatt ez már igencsak időszerű volt.
Az új pálya a leogangi oldalon
A szomszédos Leogang sem tétlenkedett, a tavaly üzembe helyezett Steinbergalm tízfős kabinos egy remek vonalvezetésű és természetesen hóágyúzott sípályát kap. A pálya összesen 4,7 kilométer hosszú és 941 méter szintkülönbségű. Az Asiztól (1760 m) vezet le a lift állomásáig. A kék jelzésű, teljesen hóágyúzható pálya 2,7 millió eurójába került a síterepnek.
Az új pálya az átadás után
S ami a következő éveket illeti? Meg nem erősített információk alapján a saalbachi lifttársaság öt kabinost rendelt a Doppelmayrtól, mely közül az egyik a Zell am See-vel való összeköttetést szolgálja.