A járvány kapcsán eléggé olcsó poén pozitív hírről beszélni, de az mindenesetre jó dolog, hogy a sok nehézség ellenére továbbra is van élet a síterepeken és vannak olyan jelentős beruházások, amelyek megvalósítását még a járvány sem tudta megakadályozni.
Schladming már régóta betervezte az új, nyolcszemélyes lift, a Lärchkogelbahn megépítését. Persze, márciusban a síterep is elgondolkodott, hogy mi lesz a 12 millió eurós beruházással, egyáltalán összejön-e pénz és egyéb feltételek koronavírus idején, de aztán megszületett a döntés, hogy a koronavírus utáni időkre is építeni kell valamit. Így, 26 évnyi használat után leváltják a jelenlegi négyszemélyest egy nyolcszemélyesre.
Az építkezés egyik leglátványosabb része mindig, amikor helikoptereket hívnak segítségül. Legtöbbször az új lift nyomvonalán található tartóoszlopokat szokták helikopterrel a helyükre tenni. A megoldás természetesen nem olcsó és nem is egyszerű, de sok időt lehet vele spórolni. És nem beszélve azokról a helyzetekről, amikor a terep nehéz megközelíthetősége miatt sokkal egyszerűbb a levegőben a szállítás.
Egy svájci cég Európa legnagyobb szállításkapacitású helikopterével, Kamov KA, érkezett a síterep építkezésére. Emellett egy kisebb gépet is hoztak, amellyel a "könnyebb" alkatrészeket szállították a helyszínre.
A síterep 1340 méteres magasságban tárolta az oszlopokat. 10 darab kb. 14 tonnás oszlopot szállítottak a helikopterek megállás nélkül a depó és nyomvonal között. Természetesen a hatalmas oszlopokat részenként illesztették össze a helyszínen, de a legnagyobb szállított oszlopdarab súlya elérte a 4 tonnát!
Az egész napos munkában két csapat vett részt, a helikopterek 49 repülést végeztek, amely alatt összesen 110 tonna alkatrészt juttattak el a hegység nehezen megközelíthető részeire. A 10 oszlopból a legmagasabb helyre, a négyes számú került, 1760 méteren. Aki decembertől már az új liften utaznak, a 4-től 13-ig számozott oszlopoknál megnézhetik, hogy mennyire volt jó ötlet helikopterrel felhozni őket.
Az új lift várhatóan decembertől közlekedik, a részletekről később beszámolunk.
"Egy svájci cég Európa legnagyobb szállításkapacitású helikopterével, Kamov KA, érkezett a síterep építkezésére." - ez egy KA-32, ami a maga 5 tonnás terhelhetőségével elég messze van a legnagyobb szállítókapacitástól. Van az EU-ban polgári üzemeltetésben MI-26 is, ami ennek cirka a négyszeresét emeli.