Serfaus-Fis-Ladis egyfajta titkos tipp a síterepek között. Két évtizeddel ezelőtt nagyon komoly fejlesztésekbe kezdtek, amelyeknek még ma is látszanak az eredményei. Időközben a síterep a család- és gyermekbarát síterep mintaképévé vált.
h i r d e t é s
A régi Komperdellbahn még 1988-ban épült. A hatszemélyes kabinos akkor szintén világszínvonalúnak számított, mint mostani utódja, a Doppelmayr tízszemélyes, hatalmas belterű kabinosa. A kabinok olyan méretűek, hogy elférnek belül a sílécek és a snowboardok.
Az új kabinos építése nem volt olyan egyszerű, ahogy a síterep remélte, főleg az építkezés költségei ugrottak meg jelentősen. A tervek még a covid előtt elkészültek, akkor még úgy tűnt, hogy 50 millió euróból ki lehet hozni az egész projektet. A covid miatt csúszott a fejlesztés, a járvány utáni terv már 55 millióval számolt, amelyből mára 60 millió euró lett. A drágulás elsődleges oka, hogy az építési anyagok jelentősen megdrágultak az elmúlt időszakban.
A középső állomás
Az építkezés már 2022 nyarán megkezdődött. Tavaly az oszlopokat építették meg, és az előző kabinos nyomvonalához képest legnagyobb változást, a középállomást. Az középső megálló építését több okkal magyarázták. Könnyebb lesz Fis felől becsatlakozni a rendszerbe, a hegyállomásról induló oktatáson résztvevő csoportoknak nem kell leutazniuk a völgybe. A tudásukban kevésbé biztos síelők pedig akár az alsó szakaszt kihagyhatják, ahol helyenként komolyabb kihívások elé állítja őket a pálya.
A völgyállomás teljesen megújult, benne a szokásos kiszolgáló létesítményekkel. Az állomás mellett 5000 autó parkolására van lehetőség.
Az új liftet december 21-én adták át hivatalosan.
A lift adatai:
|
|
Típus |
10 fős kabinos |
Gyártó |
Doppelmayr |
Hossz |
2641 méter |
Szintkülönbség |
540 méter |
Völgyállomás |
1442 m |
Középállomás |
1610 m |
Hegyállomás |
1982 m |
Kapacitás |
3500 utas/óra |
Menetidő |
10 perc |