Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Serfaus: átadta legdrágább felvonóját a tiroli síterep

2023.12.30. Bata Attila

Serfaus-Fis-Ladis egyfajta titkos tipp a síterepek között. Két évtizeddel ezelőtt nagyon komoly fejlesztésekbe kezdtek, amelyeknek még ma is látszanak az eredményei. Időközben a síterep a család- és gyermekbarát síterep mintaképévé vált.
A megújult völgyállomás
A megújult völgyállomás
A régi Komperdellbahn még 1988-ban épült. A hatszemélyes kabinos akkor szintén világszínvonalúnak számított, mint mostani utódja, a Doppelmayr tízszemélyes, hatalmas belterű kabinosa. A kabinok olyan méretűek, hogy elférnek belül a sílécek és a snowboardok.
Az új kabinos építése nem volt olyan egyszerű, ahogy a síterep remélte, főleg az építkezés költségei ugrottak meg jelentősen. A tervek még a covid előtt elkészültek, akkor még úgy tűnt, hogy 50 millió euróból ki lehet hozni az egész projektet. A covid miatt csúszott a fejlesztés, a járvány utáni terv már 55 millióval számolt, amelyből mára 60 millió euró lett. A drágulás elsődleges oka, hogy az építési anyagok jelentősen megdrágultak az elmúlt időszakban.
A középső állomás
A középső állomás
Az építkezés már 2022 nyarán megkezdődött. Tavaly az oszlopokat építették meg, és az előző kabinos nyomvonalához képest legnagyobb változást, a középállomást. Az középső megálló építését több okkal magyarázták. Könnyebb lesz Fis felől becsatlakozni a rendszerbe, a hegyállomásról induló oktatáson résztvevő csoportoknak nem kell leutazniuk a völgybe. A tudásukban kevésbé biztos síelők pedig akár az alsó szakaszt kihagyhatják, ahol helyenként komolyabb kihívások elé állítja őket a pálya.

A völgyállomás teljesen megújult, benne a szokásos kiszolgáló létesítményekkel. Az állomás mellett 5000 autó parkolására van lehetőség.

Az új liftet december 21-én adták át hivatalosan. 


A lift adatai: 
Típus 10 fős kabinos
Gyártó Doppelmayr
Hossz 2641 méter
Szintkülönbség 540 méter
Völgyállomás 1442 m
Középállomás 1610 m
Hegyállomás 1982 m
Kapacitás 3500 utas/óra
Menetidő 10 perc
KOMMENTEK
D.Dani | 2023.12.30. 08:29
1988-as volt a régi, nem 98-as. Egyébként azon a bizonyos nehezebb alsó szakaszon is dolgoztak, hogy jobb legyen, nyáron ott voltunk és látguk, az egész hegyoldalt feltúrták, szélesítettek rajta
Bata Attila | 2023.12.30. 08:41
Köszi, javítva.
snowman6705 | 2023.12.30. 11:12
Nem tudom hol van 5000es auto parkolo, a felvononal biztos nem, az egesz falu auto mentes, ugyanis metro van.
magnum56 | 2023.12.30. 11:43
Kíváncsi leszek, hogy néhány év múlva hogyan fog kinézni a kabinok belseje, ha a léceket és deszkákat be fogják vinni. Láttam ilyet Franciaországban, nagyon le voltak pusztítva a kabinok.
Jó, hogy van helye a léceknek, de be- és kiszálláskor szokták összeverni a belső berendezést.
Műszakilag nyilván kedvezőbb, hogy nem a kinyíló ajtónak kell tartani a lécek súlyát, de ennek meg lesz az ára.
Azt sem hiszem, hogy így a be- és kiszállás gyorsabb lesz.
Nekem jobbnak tűnik a kinti elhelyezés. De majd kiderül.
fezso6 | 2023.12.30. 12:26
Tíz embernél már nehezen megoldható,hogy az ajtón kívül helyezzék el a léceket/időbeni korlát/Serfausba be lehet menni autóval csak nem tudsz megállni kivéve aki ott él vagy szállóvendég.Mi is így jártunk /legalább jártunk Serfausban/végül Fissben a Waldbahn kabinosnál parkoltunk le.
Rossi | 2023.12.30. 15:31
Megoldották Flachauban a Flying Mozartnál, az is 10-es, bár pl a Panorama linknél a snowboardoknak már nem maradt hely, azt be kell vinni a kabinba a szokásos huzattal. Jobb kint szerintem.
csemmyboy | 2024.01.01. 20:12
Szlovákoknál Bachledka-nos megoldották a 10 fős kabinos kinti sí/ snowboard tárolással

h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.