A múlt héten véglegesen elkészült a síterep alatt közlekedő metró, hiszen végre megkapta a dizájnos metrókocsikat.
Serfaus-Fiss-Ladis: a pályák sem rosszak ....
Serfaus-Fiss-Ladis síterepe Tirolban több szempontból is unikum. Először is tényleg igazi gyermekparadicsom, itt szinte minden a gyermekekről szól. A másik dolog, amelyet most jobban kivesézünk: a metró. Igen a síterep alatt, kb. 1400 méteres tengerszintfeletti magasságban rendes metró közlekedik.
Nem is olyan fiatal már ez a metró, azért is kellett felújítani az utóbbi két évben. Több mint 30 évvel ezelőtt döntötték el a helyiek, hogy kényelmes és környezetbarát módon szállítsák az ide érkező síelőket és túrázókat. Az 1985-ös átadásakor igazi szenzációnak számított Európában. Igaz, ma is csak három osztrák település (Bécs, Linz és Serfaus) dicsekedhet földalattival.
Az idő kissé eljárt a metró felett, így 2017 tavaszán nekiláttak felújítani a teljes vonalat, valamint két állomást korszerűsítettek és kettőt pedig teljesen felújítottak.
Az 1280 méter hosszú földalatti négy állomást köt össze. A felújításnak köszönhetően a korábbi 1600 helyett óránként összesen 3000 utast tud szállítani. Három, a külön-külön 15 méter hosszú vagonokat összekapcsolták és egybenyitották. A metró hasonlít a budapesti négyes metróra abban a tekintetben, hogy nem vezető, hanem automata irányítja.
A metró már július közepe óta üzemel, de a 26 millió eurós beruházás utolsó lépéseként a héten elkészült a vagon díszítése, amelyet pályázaton választottak ki. A zsűri egy alsó-ausztriai hölgy, aki gyermekkora óta Serfausban tölti a szabadságát, munkáját választotta.
A metró természetesen tükrözi a síterep gyermekbarát jellegét. A hangosbemondó tájékoztatásait és figyelmeztetéseit gyerekek hangjaival vették fel.
Kiegészítem, mert a serfausi nem "rendes metró".
Egyedülállóan, a legmagasabban elhelyezett légpárnás vonat (sikló). Ezért halad csodálatos simán és halkan.
Akit részletesen érdekel a műszaki megoldása, lásd:
Menő lehet ez a metró, bakancslistás a hely számomra.
lke: az ajánlott blog oldalon én nem találtam semmilyen infót a részletes műszaki megoldásra. Biztosan ezt akartad linkelni?
Köszönöm a segítséget! Idemásolom a velejét: "Ami pedig a működési elvet illeti: a jelenleg üzemelő szerelvény egy ikerkabin-párból álló egység, melyet egy végtelenített kötélpálya segítségével mozgatnak oda és vissza irányba. A helyes irányban tartásról az alagút oldalfalára szerelt vezetősín gondoskodik. A föld alatt fellépő kellemetlen vibrációk elkerülése végett sínek helyett a szerelvény 24 darab légpárnás berendezésen siklik, melyhez a megfelelő nyomást a járműbe szerelt kompresszorok biztosítják. Az ehhez, valamint a világításhoz és az egyéb beépített elektromos berendezésekhez az energiát felsővezetékről nyeri. A kötélpálya maximum 40 km/óra sebességgel tudja mozgatni a szerelvényt. A rendszer teljesen automatikus, a járműben vezető nem tartózkodik, a személyzet kamerákon keresztül felügyeli az egész folyamatot."
Egyedülállóan, a legmagasabban elhelyezett légpárnás vonat (sikló). Ezért halad csodálatos simán és halkan.
Akit részletesen érdekel a műszaki megoldása, lásd:
https://kotelpalya.blog.hu/search?s...earchterm=Serfaus&sea...