Az biztos, hogy sokak emlékezetében megmaradt a wagraini Flying Mozart kabinos lift. 31 év után búcsút veszünk a legendás lifttől, és a 2020/2021-es szezonban már egy tízfős kabinos közlekedik a helyén.
Flying Mozart: a középső állomás látványterve
Ski amadé egyik legfelkapottabb síterülete a Snow Space régió, olyan síterepekkel, mint pl. Flachau, Zauchensee vagy Wagrain. Ez utóbbi részen bontják el a helyi géniuszról elnevezett síliftet, a Flying Mozart kabinost.
Flying Mozart: a völgyállomás látványterve
Bár az átadása napján még modernnek és szenzációnak számított, azóta meghaladta az idő. Állítólag a világ első síliftje, amely saját weboldalt kapott, de sokan nem kedvelték annyira, főleg, akiknek már csak állóhely jutott benne.
Az új lifttel nem lesz ilyen gond. A 10 személyes kabinokban, tágas, fűtött ülések várják a síelőket. A síterep szerint ez lesz a világ legnagyobb kapacitású liftje, óránként 4000 utast szállíthat.
Flying Mozart: a 10 fős kabin egyik sor ülése
A síterep másik liftje, amely szintén 2020 decemberére készül el, nagy változást hoz az összeköttetésben. A Kleinarl és Wagrain között épülő nyolcszemélyes lift megépítése azt jelenti, hogy összesen 205 kilométernyi pályát lehet használni Shuttleberg Kleinarl/Flachauwinkl, Wagrain, Flachau, St. Johann és Zauchensee síterepein.
Személy szerint nem örülök a Kleinarl Wagrain összekötésnek. A Flachauwinkl-Kleinarl rész eddig egy nyugis, eldugott rész volt, töredék emberrel Zauchensee-hez képest. Még karácsony szilveszter között is elvezhetőt lehetett itt csúszni. Ne legyen igazam, de ezzel az összeköttetéssel ennek vége lesz.
Szuper! A Flying Mozartra már rég ráfért a csere. Igaz, az eddig délre/egyre már buckás pálya ezek után már 11-kor is csak a buckasízők paradicsoma lesz majd